Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

İbrahim Erdem KARABULUT

http://blog.milliyet.com.tr/pars

06 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

sivri yazılar.

Tv. Proğram konuğum bu kez emekli Tüm.General Servet CÖMERT Paşa idi,
Kendisi Harp Akademileri Öğretim görevlisi olması nedeni ile bilgilerine baş vurduğum bir Akademisyen tabi halkımızı aydınlatmak adına yaptığımız Tv. Proğramı dışında kullandığı "Ey vah TÜRKİYE intihar etti" cümlesi seçimlerde toplumun AKP iktidarına verdiği blok oylar ; Ne demek istemişti paşa bu cümlesi ile biraz irdelemek istedim ve çarpıcı gerçekler ile karşılaştım.

Başlıkları ile kısa kısa aktarayım.

2002 yılında kişi başı borç 2250.$ iken 2006 yılında borç 5534.$ olmuş.
2002 yılında Protesto olan senet sayısı 816 Milyon YTL iken 2006 yılında 4 milyar YTL olmuş.

2002 yılında Bankalarca kredi kartı nedeni ile sabıkalanan insan sayısı 8000 kişi iken 2006 yılında sabıkalanan kredi kartı müşteri sayısı 623.000. kişi.

Borsa incelendiğinde ise İstanbul menkul kıymetler borsasındaki paranın %80.ni Waşington kaynaklı para. Ülkeye sıcak para girdisi gösterilen yabancı dermayenin ise iştahlarını kabartan Bankacılık, sigortacılık, iletişim ve büyük gros yasa hiper denilen market zincirleri yani yatırım ülkeye hizmet adı altında ülkeden para çıkarmak.

Çarpıcı olan ise ülkede ihraç ettiğimiz her ne ise İthal ettiğimizin ancak %70.ini karşılıyor, açık ise 5.yılda 133.Milyar $. Eğer bu veriler doğru ise hakikaten ülke intihar değil ötesine gitmiş. Ha ötesi ne demek derseniz bir babanın kendisini yok etmesi intahar ama ailesini yok etmesi bir başka intihar biçimi değil mi?.

Unutmadan yukarıda bahsedilen verilerin doğruluğunu teyit için kendimden sadece iki örnek vereyim.

Hayatımda ne senet kullandım nede çek nede bir kamu yada özel sektörden kredi aldım yani hayatında hiç alacak verecek gibi işlerle uğraşmadım. Demirbank denen meret banka cıngıllıoğlunda iken bir tv kanalında bir birimin koordinatörü iken ne imza attım nede talep ettim görevimden dolayı verilen bir kredi kartını bir ay geç ödememde dolayı sabıkalıyım.

Bu yabancı sermayenin iştahını kabartan Anadolu sigorta denilen sigortaya ise ücretini peşinen yatırıp bir yıllık pirim bedelini ödediğim sigortam yıl içinde çağın hastalığı denen ( Reflü) için bir kez tedavi için gittim, bu yıl sigortamın pirimini yatırıp devam etmek istedim aldığım cevap şaşırtıcı geçen yıl (Reflü) için hastaneye gittin bu nedenle sana reflüyü muaf tutarak yapacağız, şimdi yetkililere soruyorum bu sigortalar hiç denetlenmezmi?

Sakın istisna denmesin, 4 yaşındaki bir kız çocuğu üst solunum yollarından tedavi için gitmiş, onada bu yıl bu tedavi muaf tutulmuş sigorta mantığında hiç hastalanmama şartı arandığı sadece benim ülkem TÜRKİYE de görülür.

Hadi Türkiyemi yöneten basiretli siyasiler, hadi elinizi çabuk tutun bu insanlarımızı ATATÜRK' ün gösterdiği hedeflere taşıyın.

Yoksa dereye su gelene kadar kurbağanın gözü çatlayacak.

İbrahim Erdem KARABULUT

karabulutiek@gmail.com.
 
Toplam blog
: 20
: 379
Kayıt tarihi
: 07.05.10
 
 

Yönetici. Yerel basın birliği 2.bölge başkanı. Tekstil senaliza yönetim kurulu başkanı ..