Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '15

 
Kategori
Siyaset
 

Siyasetçinin psikiyatri raporu ve akıl hastanesinde seçim

Siyasetçinin psikiyatri raporu ve akıl hastanesinde seçim
 

İnternet'ten alınmıştır.


Siyasetçinin psikiyatri raporu

http://blog.milliyet.com.tr/secim-sistemi-ve-miletvekili-adaylarinin-duzeyi/Blog/?BlogNo=114252  . linkli yazımda 'Seçim Sistemi ve Milletvekili Adayların Düzeyi' başlığını irdelemiştim.

Ancak bugünlerde siyasetçiler ve psikiyatri ilişkisi gündeme gelince yukarıdaki yazımı hatırlatmak istedim, ayrıca hiçbir siyasetçi bir diğerine çamur atmadan daha adaylık aşamasında psikiyatri raporu alsa veya 'yalan makinesinden geçse daha doğru olmaz mı? diye önermek aklımdan geçti.

Seçimden önce vaatlerle, seçimden sonra değişen beyanatlarıyla vatandaşları sürekli aldatan, sonra da 'ifadelerim maksadını aştı' 'dün dündür bugün de bugün' gibi abuk sabuk manevralar yapan insanlardan kaçının dengede olduğunu çok merak ediyorum.

Seçimlerde seçmenleri ikna etmek için olmadık şeyler söyleyen siyasetçiler; demokrasiyi aklın ürünü olmaktan seçmenleri kandırma rejimine dönüştüren siyasetçilerin kaçının dengede olduğu söyleyebilir ki?

Son döneminde rahmetli annemin vekâleti için akli denge raporu gerektiğinde hay hay demişti. Ardından psikiyatri kontrolünden sonra noterden vekâlet vermesini mizaha dönüştürerek artık kimse bana bunadın diyemez, akıl raporum elimde deyince 'psikiyatri raporunu' PVC kaplayıp yanı başına koydum ki, kendisini her ziyarete gelene raporunu mizahi şekilde iftiharla göstererek ardından siyasetçilerin saçmaladığını anlatırdı.

Ben de onun oğlu olarak, kendimi daha etkin tanımak için 10 yıl önce beyin MR ını çektirip ve denge testinden geçmiştim, anlattığım insanlar ne zorun vardı dediklerinde ben normal çıktım, sizde de o yürek varsa gidin yaptırın diyiyorum ama henüz cesaret eden olmadı.

Kendi testini yaptırmış biri olarak ben, yüreği olan milletvekillerinin de psikiyatri analizlerini yaptırmalarını öneriyorum ve talep ediyorum.

Kimse kıvırmasın 'psikiyatri analizine' girmeyenin kendinden şüphesi vardır, desek yanlış olur mu?

Hani maliyeti ne olacak diyenlere sanırım onca israfı karşılayan TBMM bütçesi yeter, yetmezse bunun için kampanya başlatmaya söz veriyorum...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Akıl hastanesinde seçim yapılsa

Günlük yaşamda siyasi atmosferi izlerken; muhatapların açıklamaları ve karşılıklı atışmaları akıllara ziyan içeriklerden oluştuğunu izlerken acaba AKIL HASTANESİNDE SEÇİM YAPILSA daha gerçekçi olmaz mı? Diye sıkça aklımdan geçmekte ve yazmak bugüne kısmetmiş.

Yerel ve genel seçimlerde siyasi partiler ve adaylar akıl almaz propagandalar yaparlar ve normal karşılanır.

Herkese iki anahtar, kim ne veriyorsa ben fazlasını, ödünç oy, camdan karakol, verdiysem ben verdim, sadece 4 yıl istiyorum, ev kadınına maaş gibi mantık temeli olmayan vaatlerle aptal yerine konan seçmenler sonradan hiçbir tepki vermezken üstüne üstlük tıpış tıpış sandığa gider oyunu verir.

Hani insana dair tıp deneyleri farelerde yapılmakta ama sosyal deneyler için henüz bir ortam tanımlandığından veya haberim olmadığından; öncelikle akıl hastanelerinde seçim yapılsa nasıl bir sonuç oluşur, merakımı bu blogla duyuruyorum. 

Ayrıca günlük hayatta kalibrasyon kategorilerine göre seçim denemeleri yapılsa belki de devletin toplumun daha akılcı yönetilmesine ışık tutacak veriler sonuçlar elde edilebilir.

ÖZETLE; Devletin ve toplumun akılcı yönetimi için farklı özellikleri olacak sosyal laboratuvarlar oluşturulmalıdır, diye düşünüyorum ve öneriyorum.  

www.kadrikanpak.com

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..