Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Benim Gibisini Google'da Arasan Bulamazsın

http://blog.milliyet.com.tr/yusufyildiz

07 Haziran '07

 
Kategori
Siyaset
 

Siyasi partilerin hazırlattığı seçim şarkıları

Siyasi partilerin hazırlattığı seçim şarkıları
 

Yıllar önce dönemin popüler şarkıları siyasi partilerin seçim sloganı oluyordu. En usta kalemlere paralar verilip seçim şarkısı yapıtırılıyordu.

Bu aslında sanatçıların para kazanması açısından iyi bir şey ama örnek veriyorum bir adamın çok sevdiği bir şarkı var onun için anlam ifade ediyor ve şarkıyıda, sanatçıyıda beğeniyor sonra adamın tutmadığı, görüş açısının doğru olmadığına inandığı bir siyasi parti o şarkı seçim sloganı olarak kullanıyor hatta sözlerini değiştirip partiye göre uyarlıyor.

İşte bu olay o sanatçının bir hayranını kaybetmesidir. O kadar güzel şarkılar politikaya uyarlanıyor ve hiç çekilmez hal alıyor ki. İnsan o şarkıları her dinlediğinde duygulanıyor, bazı şeyler aklına geliyor; bu aşk olabilir, sevgi olabilir, ayrılık olabilir sonra haberleri izlerken bir miting gözüne çarpıyo ve o beğendi şarkı inanılmaz bir şekilde ve artık o şarkı farklı şeyleri ifade ediyor.

Şarkıların o siyasi parti ile özdeşmesi gerekiyor bana göre. Günümüzden bir örnek verirsek MHP seçim şarkısını 'Dolapdere Big Gang' adlı bir roman grubuna yaptırıyor; ne kadar doğru tartışılır; bana göre yanlış; çünkü milliyetciliği savunan bir partinin Mustafa Yıldızdoğan, Ahmet Şafak, Ozan Arif gibi ozanları, şarkıcıları olan bir partinin bence bu isimlerden birine şans vermesi gerekiyordu. Ama göreceğiz belki 'Dolapdere Big Gang' grubu daha güzel bir parça ortaya çıkarabilir.

AKP'nin "Beraber Yürüdük Biz Bu Yollarda", CHP'nin "Güzel Günler Göreceğiz", DYP'nin "Memleketim" vb.leri

 
Toplam blog
: 6
: 1156
Kayıt tarihi
: 06.06.07
 
 

Ben Yusuf. 17 yaşındayım. Sincan İMKB Anadolu Ticaret Meslek Lisesi mezunuyum. Adına ÖSS dediğimiz s..