Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '09

 
Kategori
Sinema
 

Slumdog Millionaire - Kim Milyoner Olmak İster

Slumdog Millionaire - Kim Milyoner Olmak İster
 

Slumdog Millionaire (Kim Milyoner Olmak İster)


Hindistan’ın varoşlarında geçiyor film. Ülkemizde de yapılan “Kim Milyoner olmak ister” adlı yarışma programına katılan çaycı genç Jamal’ın başından geçen olaylar son soruya gelene kadar, sorulara verdiği cevapların çocukluğundan beri yaşadıklarıyla bilgilenmesi anlatılıyor.

Jamal’ın annesinin öldürüldüğü sahneyi izlerken Hindistan’da böyle olaylar gerçekten yaşanıyor mu diye düşündüm. Müslümanlara yapılan bu saldırılar hiç de hoşuma gitmedi. Nitekim Hindistan’da da tepkiler olmuş, dünyaya böyle tanıtılması hoşlarına gitmemiş haklı olarak.

Jamal 10 milyon rupi kazandıktan sonra yarışmanın o günkü vakti doluyor ve ertesi güne kalıyor 20 milyon rupi kazanmasını sağlayacak olan son soru. Sunucu, Jamal’ın kazandığı miktar arttıkça devam etmemesi için elinden geleni yapıyor.

Çaycı bir çocuğun bu kadar soruyu bilebileceğine inanmayıp hile yaptığını düşünerek de tutuklatıyor. Çeşitli işkenceler yapılıyor, dövülüyor ama sonunda suçlu olmadığı dürüst olduğu anlaşılıyor. Polise tek tek sorulara verdiği cevapların hikayesini anlatıyor ve serbest bırakılarak yarışmaya kaldığı yerden devam ediyor. (Buradaki tutuklama olayı da abartı geldi bana…)

İşkencenin dozunu kaçıran polise komiser, “İnsan hakları mahkemesinin, yabancı basının vs. başımıza iş açmasını mı istiyorsun” diye söylendi. Oraya bu mahkeme olayını, basını koyup daha zenginleştirebilirlerdi konuyu. Tabii bu benim naçizane fikrim…

Film bittikten sonra izlediğimiz müzikal sahne muhteşemdi, hem müzik güzeldi hem de başrol oyuncularının da oynadığı dans gösterisine bayıldım. Kimi izleyenler film bitti diye çıkıp gittiler, oysa ki izlenmesi gereken bir bölümdü, nitekim hem müzik hem şarkı dalında da Oscar’ları kaptı, götürdü…

Filmi izledikten sonra sinemadan çıkarken elimde olmadan bazı mukayeseler yaptım kendimce… Benjamin Button’u izledikten sonraki yorumlarımı ve bendeki etkisi geldi aklıma. Bu filmle mukayese ettiğimde B.B’den daha fazla etkilendiğimi anladım… Ancak yabancı film Oscar’ını alabilecek bir film tablosu çizdi benim gözümde Slumdog Millioner. Diğer aday olan filmleri izlemedim sadece ikisi arasında yaptığım mukayesede bana göre BB daha ağır bastı. Konusu hafif geldi sanırım…

Ortada Oscar kazanan film olunca ben daha gösterişli, konusu daha ilginç bir film bekledim. Son sözüm filmi beğendim, izlemeyenlere de tavsiye ederim.özellikle hemen hemen filmin yarısı boyunca iki kardeşin küçüklüklerini oynayan oyuncular muhteşemdiler, ama bence Oscar alacak bir film değildi…

İyi seyirler…

Slumdog Millionaire

Yapım : ABD, İngiltere 2008 (120 dakika)

Yönetmen : Danny Boyle, Loveleen Tandan

Senaryo : Simon Beaufoy, Vikas Swarup

Müzik : A.R. Rahman

Oyuncular :

Dev Patal

Freida Pinto

Anil Kapoor

İrfan Khan

İmran Hasnee

Faezeh Jalali

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..