Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '09

 
Kategori
Siyaset
 

Solda yeni arayışlar...

Solda yeni arayışlar...
 

Bakıyorsunuz Mustafa Sarıgül bir yandan, Rahşan Ecevit bir yandan parti kurma telaşında…

Solda arayış, Deniz Baykal’a muhalefet yada adını siz koyun hangi amaçla dahi olursa olsun çok açık söylüyorum bana doğru gelmiyor.

Ben ne kadar zorda olsa parti içi mücadelenin daha etik olduğunu düşünüyorum.

Mantıken de Parti genel başkanına karşın bir duruş sergileyemeyen bir muhalifliğin; ülkeyi yönetmeye talip olması?

Parti içinde havlu atmak değil mi bir yeni parti?

Havlu atana ne kadar güven duyulur? Ve açıkçası bu sorular seçmenin beyninde ciddi kurt.

Sağ görüşlü ve bugüne kadar sola oy vermemiş üstatlar ve dostlarla konuştuğumda

_ Ne güzel diyorlar…

Ağzı kulaklarında, tabiri caizse..

CHP siyasi o kadar çok muhalefetteki, tabi solda yeni partiler iyi olur.

Kim için?

Sağ için iyi olur…

Hem de nasıl.

CHP’si hem sağdan hem soldan muhaliflerle alabora edilsin ki ülke sorunları için muhalefet yapamasın.

Anlayacağınız tam destek vermekteler.

Şimdi Rahşan Ecevit’in tutumu?

Mustafa Sarıgül’ün agresifliği?

Ve arka bahçeden müdahale…

CHP’si için bir sınav.

CHP’si dıştan ve içten tüm bu muhalefete karşın toparlanma için çabada, genel merkez nezdinde başlayan bu toparlanma umarım kâğıt üzerinde kalmaz…

Sözde değil özde olur…

Denizler durulmadan dalgalanmaz…

Dostlar; bu bayram var ya nasıl bir bayramdı hiç anladım desem yeridir…

_Bayramınız kutlu olsun…

Olsun abi,

Olsun abla…

Evet bir önemli konu size bol kepçe olarak…

Tarih tekerrür derler ya…

Aynen abi…

Benim Kaya Mutlu dönemi belediye basın yayın ve halkla ilişkilerdeki görevim Rahmetli Okan bey’in partisinin seçimi kazanması ve belediye başkanı olarak göreve gelmesiyle son bulmuştu.

Daha sonra eş, dostla bu sefer girişim olacaktı ama selde gençlik olan bendeniz;

_Çalışan adamı salt partisi başka diye işten çıkarılmasına tepkiyle kayda almamıştım.

Ben çalışan bir emekçiydim. Haksızlıktı bu…

Memur sınavına dahi girmemiştim.

Memur olsam da oradan oraya sürgünlük yaşayacaktım.

Hep öyle olur ya…

Şimdide bu Akdeniz Belediyesinde yaşanmaktaymış. Mustafa Oğuz bir basın açıklaması için bayram sonrası yine kamuoyunda olacak… Sizi bilgilendirme açısından aşağıdaki bilgiyi paylaşayım istedim

AKDENİZ BELEDİYESİNDE EYLEM....17 EYLÜL 2009

Akdeniz Belediyesi’nde işten çıkarılan işçiler, bugün belediye binası önünde oturma eylemi yaptı. İşçiler, üzerinde ’Fazıl Türk’ün bayram açılımı’, ’Bayram hediyesi; işsizlik teşekkürler Fazıl Başkan’, ’Düğünlerde halay çekerken bizi düşün Fazıl Başkan’ yazılı dövizler taşıyarak tepkilerini dile getirdi. Belediyenin giriş kapısını kapatıp, polisin aldığı geniş güvenlik önlemleri altında eylemini sürdüren işçileri, belediye hizmet binasında çalışan diğer işçiler de meraklı bakışlarla seyretti.

İşçiler adına bir açıklama yapan Mustafa Oğuz, bugüne kadar Akdeniz Belediye Başkanı Fazıl Türk hakkında olumlu görüş beyan eden tüm sivil toplum kuruluşu ve sendikaların yanıldığını ve Fazıl Türk’ün yaşanan son gelişmelerle birlikte gerçek yüzünü gösterdiğini iddia etti. Oğuz, "Eğer Fazıl Türk, sizin söylediğiniz gibi insan sevgisiyle dolu bir başkan olsaydı, ’Ben işçi çıkarmayacağım’ dediği halde bayram arifesinde insanları sokağa atmaz, çaresiz bırakmazdı. Tüm bu gelişmeler Türk’ün toplumsal barışa ve kardeşliğe bakış açısının ne olduğunu ortaya koyuyor" dedi.

"İŞÇİ KIYIMINDA ETNİK AYRIMCILIK YAPILDI"

Akdeniz Belediyesi’nde 29 Mart yerel seçimlerinden bu yana sistemli olarak değişen bir takım şeyler olduğunu savunan Oğuz, çalışanlar üzerinde psikolojik baskı oluşturulduğunu ve işten çıkartma yöntemine başvurulduğunu ileri sürdü. İşten çıkartılmaları ’kıyım’ olarak nitelendiren Oğuz, konuşmasını şöyle sürdürdü:

Bu işçi kıyımında ölçü etnik yapı, siyasi düşünce ve bölgesel özelliktir. Bunun bir tesadüf olmasını çok isterdik, ancak tesadüf olmayacak kadar kesin sonuçlar var karşımızda. Kısacası, 29 Mart’tan bugüne kadar yapılan işçi kıyımında etnik ayrımcılık, partizanlık, şovenizm ve kafatasçılık vardır. Bu kıyım bize göre Fazıl Türk’ün ’Bayram açılımı’dır."

Yapılan açıklamanın ardından işçiler, belediye hizmet binası önünde bir süre daha eylemlerini sürdürdükten sonra olaysız şekilde dağıldı.

Evet bilgilendirme bu gelelim benim dip notuma;

Siyasi düşünce olarak başkanla tamamiyle zıtta olsak; Başkanın yerel yönetimindeki başarısını inkar etmem.

Ama…

Ne zamandır ama demiyordum, iyi oldu……

Yerel yöneticilik …

İşçi almak, oy sözü değildir.

Ekmekle oynanmaz başkan…

… Emekçinin siyasetle işi olmaz.

Ekmeğiyle işi vardır.

Sayın başkan Fazıl Türk’ün bunu kayda alması gerekir.

 
Toplam blog
: 334
: 456
Kayıt tarihi
: 26.07.07
 
 

Yaşama değer veren bakış açısıyla biraz antika sayılabilecek düşüncelere sahip bir insanım. Geçmişte..