Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '14

 
Kategori
Güncel
 

Soma maden kazası ve de Almanya’dan bir anı

Soma maden kazası ve de Almanya’dan bir anı
 

Bu gibi işlerde, belli olmayan, belli olanın belki de belli belirsizi… Veya belirgin olmaması hali herhalde. Kendi kendim.


Soma’da meydana gelen maden kazası bana, Almanya’da şahit olduğum birçok anıdan en önemlisini hatırlattı.

İş güvenliği…

Almanya’da otomobil garajı inşa eden işyerinde daha birinci haftasındayım. Bir Alman ustabaşı çatpat anladığım kadarıyla “Bana ayakkabı numaranı ve 20 Mark verir misin?” dedi. (O yıllarda Almanya’da Mark kullanılıyor.)

Ertesi gün, elinde bizim asker postalına benzer bir botla geldi ve bana “İşyerinde daima bunu giyeceksiniz." diye de nazikçe tembihledi.

Ben şaşırdım, birkaç ayakkabım varken neden bir ayakkabı daha ve de özellikle işyerinde giyeyim?

Sonradan anladım ki; o bot, yerde olabilecek her çeşit delici metallere karşı ayak tabanımı ve de ayağıma düşecek yaklaşık iki ton ağırlığında bir eşyadan da ayak parmaklarımı koruyacak şekilde tasarlanmış!..

Çalışana verilen değere bakın!..

Aslında kazın ayağı öyle değil. İşyerlerinde çalışanların başına gelecek her çeşit iş kazasında çok ağır biçimde maddi tazminat, devletin kurumları tarafından değil, tamamen işveren tarafından ödeniyor da ondan…

 

Şahin Özşahin

 

Not: Bu konuda Milliyet Blog'da bir yazım daha var:

http://blog.milliyet.com.tr/ben-almanya-da--dankeschon4/Blog/?BlogNo=392337

 

 

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..