- Kategori
- Güncel
Sonunda okul çantaları hafifliyormuş ama yeter mi?

Yine bugün tüm gazetelerde haberi var. Ders kitapları 2'ye ayrılıyormuş. Okul çantaları hafifliyormuş. Gerçekten çok doğru düşünce. Bizim çocuğun okul çantası 20-30 kg geliyor. Haliyle kendi taşıyamadığı için biz okula giderken yardımcı oluyoruz. Şimdi tüm yıl boyunca okutulan ders kitapları 1. dönem ve 2. dönem şeklinde ikiye ayrılacakmış.Türkçe ve Yabancı Dil kitapları ise elektronik ortamda yer alacakmış.
Tabii bu güzel düşünce en azından bir iyileştirmedir ancak yeterli değil bence. Çocukları okuldan soğutmamak lazım. Çocuklara küçük yaşta ağır çanta taşıtmak hem psikolojilerini etkiler, onları okuldan soğutur hem de fiziksel vücutlarına zarar verir. İlla ders kitabı olacaksa bence bu kitaplar okulda kalmalı veya okula yaprak yaprak getirilmeli. Çocuk okula bilgi almaya geldiğini kavramalı. Çocuklara gereksiz yükler yüklenmemeli. Çocukları daha çok düşünmeye sevk etmek lazım. Çocuklar daha çok edindikleri bilgileri gerçek hayat ile bütünleyebilmeliler. Türkçe ve yabancı dil ders kitaplarının elektronik ortamda olması da güzel düşünce ama bence tüm kitaplar bu şekilde elektronik ortamda sınıf içinde ulaşılabilir olmalıdır.
Bize yıllarca okullarda kafamızı fazla kullanamayacağımız, ezber bilgiler yüklendi. Şimdi yeni yeni düşündükçe bilgileri hatırlıyoruz, demek bu bilgiler bu işe yarıyormuş diyoruz. Oysaki çok geç ve verimsiz bir eğitim aldığımızın resmi, yeni yeni ortaya çıkıyor. Şimdiki çocuklar daha şanslı, okul kitapları daha net bilgiler veriyor. Şimdiki öğretmenler ve ders müfredatı da gereksiz bilgileri ayıklıyorlar. Bu gerçekten büyük fırsat çocuklar için. Çocuk okulda kaybolmamalı, okulda öğrendiği bilgilerin gerçek hayatta bir karşılığı olduğunu ve edindiği bu bilgilerle kendisinin de hayatta bu bilgileri yaşama geçirebileceği düşüncesini alabilmeli ve cesaretlenmelidir. Cesur, atılgan, girişimci, akılcı, iyiyi düşünen ve yönelen, dürüst nesiller yetiştirmeye bakmalıyız derim. Bize daha pratik, daha çok çözümü düşünen insanlar lazım.