Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '12

 
Kategori
İnternet
 

Sosyal medya balonu!

Sosyal medya balonu!
 

 

Twitter, facebook ya da diğer tüm sosyal medya araçlarını birlikte ele aldığımızda ortaya çıkan yapıyı içi hava dolu bir balona benzetiyorum. Tabii bu balon, içerisinde kendi ilgi alanları ve konularını barındıran küçük küçük balonlardan oluşuyor. İçteki balonlar, dıştakileri etkiliyor ve şişiriyor. Her bir balonun içinde paylaşılanlar arttıkça, her birinin içi daha çok hava doluyor ve genişliyor.
 
Peki, bunun bizim açımızdan ne anlamı var yani sosyal medya bir balonsa bize ne?
 
Eğer sosyal medya araçlarını kurumsal bir yapıda veya kişisel olarak ve fakat kurumsal bir kimlikle kullanıyorsanız balonu şişirirken dikkatli olmanızda fayda var. Mesela kurumsal ya da kişisel olarak markalaşma sürecindeyseniz, itibarınızı da sosyal medyada “paylaşmaya” başlamışsanız balonu da iyi yönetebiliyor olmanız gerekiyor.
 
Sosyal medyayı özellikle markalaşmaya yönelik olarak kullanıyorsanız, bir “değer” üretiyor olmanız ve paylaşımlarınızın ürettiğiniz değer üzerine kurulu olması gerekiyor. Bu açıdan, ürettiğiniz değerleri balonun dış cephesine de benzetebiliriz. Ürettiğiniz “değer” marka kimliği açısından ne kadar sağlam bir temel üzerine kuruluysa, balonunuzun içini de o derece sosyal medya paylaşımlarıyla doldurup şişirebilirsiniz. Aksi halde balonunuz patlayıp havanız sönebilir!
 
Ancak altını çizmek istediğim nokta elbette “balon gibi havası sönmek” tabirinin ötesinde, ürettiğiniz değer (yani balonun sağlamlığı) ile bu değeri paylaşımınız (yani balona üflediğiniz hava) arasında bir uyum olması gerektiğidir. İkisi arasındaki uyumu yakalayamadığınız takdirde ya balonunuz sönük kalacak ya da aşırı şişirdiğiniz balon da patlayacaktır. Birinci durum kapasitenizi yeterince kullanamıyor olmanızla ilgiliyken, ikincisinde ortaya çıkan sorun kaybettiğiniz itibarınızla ilgili olacaktır.
 
İlgili yazılar:
 
Sosyal Medyayla Markalaşmak
 
Ne İşin Var Sosyal Medyada?
 
İletişim Face'den ve Twit'ten mi ibaret?
 
Medya Savaşlarından En Az Zararla Çıkma Rehberi
 
http://twitter.com/#!/ikayral
 
Toplam blog
: 64
: 810
Kayıt tarihi
: 07.07.10
 
 

www.ibrahimkayral.com ..