Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '11

 
Kategori
Siyaset
 

Söylenen laf havada kalmış…

Televizyonda kulaklarımla duyduğum ve yazılı medyada okuduğum metni aynen veriyorum:


Tarih: 16 Mart 2011

AK Parti, 5 bin 600 milletvekili aday adayından aldığı başvuru ücretinden yaklaşık 15 milyon TL gelir sağlarken, Başbakan Tayyip Erdoğan listeye giremeyenlerin paralarını iade etmek istediklerini, arkadaşlara çalışma yapmalarını söyledim. Hukuki engel yoksa bunu gerçekleştireceğiz...

Buraya kadar sorun yoktur… AK Parti Burdur Aday Adayı bir arkadaşımla geçen gün sohbet ediyorum ve bu yazıyı kaleme almama neden olan diyalog şöyle gelişiyor:

-Ne oldu abi, adaylık ücretini geri aldınız mı?

-Yok, o para gitti…

-Ama ben kulaklarımla duydum. Hani iade olacaktı?

-Ne iadesi arkadaş! Bir de ilçe örgütüne ayrıca 2,5 bin TL verdik.

-Yani 3 bin aday adaylığı, 2.5 bin bağış toplam 5.5 bin TL gitti mi?

-Gitti, gitti… Unuttuk bile…

-Neden iade olmadı?

-Ya biz geri almayacağımıza dair taahhütname imzaladık.

-Olsun! AK Parti Genel Başkanı ödenecek diyorsa, niye ödenmez ki?

-Bilmem…

Gelelim benim düşünce ve yorumuma:

Valla AK Parti’den yaklaşık 5.500 aday adayı olan vatandaşlarımız için üzüldüm. Çünkü bir partiden aday olmak bu kadar masraflı olmaz ki… Tamam, 550 adaydan alınsın hatta daha yüksek alınsın ama aday adayı olandan almak bence büyük haksızlıktır. İnsanlar medeni cesaret göstermiş, bir partiye teveccüh göstermiş, o partiye zenginlik katmış… Siyasi partilerin o aday adaylarına para vereceklerine aksine paraları alınmış…

Diğer partiler de aday adaylığı ücreti aldı ama iade edeceğim demedi. Elbette yazının konusu AK Parti oldu çünkü geri verileceği söylenmiş ama verilmemiş…

Ömer ÖZDAMAR

Bucak-BURDUR

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..