Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

13 Ocak '15

 
Kategori
Şiir
 

Söyler misin?

Söyler misin?
 

Aklımı başımdan alan, her baktığımda

Orman içi gözlerin,

Yürürken koşarken ağlarken

Aklımdan çıkmazlarken

Adana’ nın şu soğuk kış gecelerinde

Beni bir an bile uyutmayan

Kestane sıcağı nefesin yanımdayken

Söyler misin?

Ben nasıl unuturum seni, nasıl?

***

Kaç mevsim geçti bu kentte

Ha altı yıl ha altmış iki yıl

Ne fark eder?

Hala portakal çiçeği kokuyor ya

Bizim için sen ona bak,

Bitmez ki mevsimler aylar yıllar…

Söyler misin?

Sen yemyeşil gülümseyince neden

Sana benziyor memleketim…

***

Bilsem bir damla su olacağım önünde

Yüzünü yıkadığında silinmeyen…

Bilsem bir tek tane buğday atacağını önüme

Uçmasını bilmeyen kumru olurum…

Söyler misin?

Sen gülünce yeşil yeşil neden

Portakal çiçeği kokar bütün mevsimler

Sen bakınca gözlerime neden

Güneşsiz kızarır

Taptaze yeşilbiberler, domatesler…

***

Ne kadar hüzünlü dökülür Deniz’e sularım

Çürü kıyılarında sandallar

Kum döker kederinden ak martılar…

Söyler misin?

Bir tek çiçek bile açamadan

Nasıl geçer mevsimler?

Yüzü sana benzemezken kimsenin

Nasıl bakarım güneşe

Nasıl ıslanmam yaz yağmurları gibi

Akan gözyaşlarında…

***

Söyler misin?

Ben seni nasıl sevmem aşkım,

Ben seni nasıl sevmem…

Çukurova’nın yağız delikanlısı

Ben ve sen

Bereketli topraklarında

Başak vermiş iki buğday tanesi gibi

Biçilmeden

Var olmayı beklerken…

Erdoğan ÖZGENÇ

Adana 13.01.2015 01.05

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..