- Kategori
- Sanat Tarihi
Soyut Sanat Akımı ve Sonrası
Soyut Sanat ve Sonrası (Abstre-Nonfigüratif)
Soyut Ekspresyonizm (soyut ifadecilik),
1940’dan sonra Amerika da ortaya çıkan ve bütün dünyaya yayılan bir sanat akımıdır.
Soyut Sanat Akımı:
Soyut ifadecilik, Abstre ya da nonfigüratif (figürsüz) diye de adlandırılan ve doğa görüntülerine bağlı olmayan bir akımdır.
Uygulama alanı resim sanatı içinde kalmamış; biçim ve renklere sonsuz bir serbestlik tanıması nedeniyle heykeltıraşlık, mimarlık, süsleme, dekor ve kostüm gibi sanatları da etkisi altında bırakmıştır.
Günlük eşyaların biçim ve renkleri bile soyut sanatın etkisi altında kalmıştır.
Soyut Resmin Özellikleri:
Soyut resimde sanatçının amacı, çizgi ve renkleri düzenli bir biçimde yüzey üzerine yerleştirerek duygusal kompozisyonlar elde etmektir.
Soyut sanat doğayı ortadan kaldırmaz, başka türlü anlatır.
Soyut resimde saf kompozisyon ve renk elemanlarından yararlanılmaktadır.
İzlenimciler resim yaparken doğaya bakarlardı, soyut resim yapan sanatçı ise kendi içine bakmaktadır.
Soyut resim sanatı, sanatın ta kendisi ve hiçbir zaman tükenmeyecek olandır.
Soyut resim; her şeyi söyleyebilme özgürlüğüdür, her şeyi yeniden yaratma özgürlüğüdür, yalnız kendinin olan bir sitil yaratabilme özgürlüğüdür.
Temsilcileri:
Wassily Kandinsky,
Piet Mondrian,
Robert Delaunay,
Kazimir Malevich,
Jean Arp,
Wols,
Jackson Pollock,
Nicolas de Stael,
Mark Rothko,
Hans Hartung,
Antoni Tapies.
Kaynak: MEGEP Çağdaş Sanat Akımları, 2007