Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '08

 
Kategori
Tiyatro
 

Stand-up-TEK KİŞİLİK OYUN

Stand-up-TEK KİŞİLİK OYUN
 

Müzikli Bakışlar

Tek kişilik oyunlar ya da stand-up komediler için, espiri yapılan gösteriler olarak niteleme yapmak haksızlık olur. Çağdaş bir sanat yaklaşımı olmasıyla birlikte kökeninde tarihsel izler taşıyan bir geleneğin (Karagöz-Hacivat/Nasrettin Hoca ve Anadolu Fıkra Ustaları) gelişmiş tekli sunumudur birazda. Sadece eğlendirme, güldürme amacı taşımaz gerçek bir stand-up komedi, içinde bir bütünlük ve sonlara saklanan mesajlar içerir. Bu bütünlük ve mesajlardır onu sanat yapan. Oyuncu seyirciyi neşelendirirken benimsetiverir duygusunu, düşüncesini. Aslında gerçek hazzı buradan alır oyuncu, ne paradan ne puldan. Sanatçıyı yaratıcı yapan da budur biraz. Müzikse sesli süsüdür yapıtın.

Meraklısına…

Müzikli Bakışlar

Herkese Merhaba,

Nasılsınız Arkadaşlar ?

Umarım keyifler yerindedir.

Yerinde değilse bir şekilde yerine keyifler yerine davet edebiliriz.

Yanlış anlamayın canım, o anlamda değil.

O zaman bir yerden başlamak gerek.

Nerden başlayalım.

Fikri olan var mı?

Fikri olmayan var mı?

İsmi Fikri olan var mı?

İsmi Fikri olup ta söylemeyen yalancı olsun mu?

Fikirlerinize açığım arkadaşlar.

Efendim, konumuz müzikli bakışlar malum.

Ne demek müzikli bakışlar der gibi bakıyorsunuz,

Hemen cevap veriyorum,

Diyorum ki arkadaşlar bir teorim var.

Bu teoriye göre insanlar biraz da hoşlandıkları ve tercih ettikleri müzik türlerine göre hayata bakarlar, hayatı yorumlarlar.

Bu nedenle bugün burada bu konuyu ele alacağız.

Çok ince bir mevzuu..

Hepimizi biraz ilgilendiriyor ucundan.

Bu teoriye göre diyelim ki biri rock müziğinden hoşlanıyor.

Sürekli rock dinliyor.

Anlıyacağınız içi dişı rock.

Yediği, içtiği, giydiği yalan mı? Aramız da da vardır mutlaka oooovv, hoş geldiniz.

Ben de Rock’ u severim.

Ama hemen belirteyim benimkisi Anadolu Rock, böyle biline,

Bu nasıl bi şey sonra anlatacağım.

Rock la yatıp kalkan bu adam hayata nasıl bakar, yaşamla, duygularla insanlarla, börtü böcekle, doğayla nasıl temasa geçer, olaylara nasıl bakar hiç düşündünüz mü?

Siz düşünmeyin ben sizin yerinize düşünürüm.

Aslında bir cevap da vermem gerekmiyor, beden dili denen bi şey var?

Gir oğlum müziği ver coşkuyu…

……………………………………………….

Gördünüz biraz tepkinme ve isyan var.

İşte böyle, abartma aslanım geç yerine.

Pekala aynı durumda bir Rep’ çi nasıl bakar.

Gir oğlum müziği ver coşkuyu.

……………………………………………..

Burada da bir sözel mesajlara dayanan ifade olduğunu hatırlatalım.

Yeter aslanım telif hakkı doğurmayalım.

İşi tadında bırakalım.

Şimdi Pop’ cuya ne dersiniz ?

Hadi bakalım..

……………………………………………

Baktık ne gördük ?

Pop’ o Pop olduğu için olsa gerek …….. ön planda sanki,

Bana mı öyle geldi.

Ya Arabesk..?

……………………………………………

Kendini o kadar harap etme, değmez aslanım.

Bir de Halk müziği diyelim..

………………………………………….

Baya anlamlı.

Son olarak sanat müziği..

………………………………………….

Birden sakinleştik, ne dersiniz ?

İşte böyle müzikli bakışlar.

Efendim canım..bir şey mi söyledin.

Oğlum nerden hatırlattın o mevzuu, gözünü seveyim.

Tamam, ne demiştim.

Demez olaydım.

Damarıma bastınız.

Tabi şimdi benim tarzımı merak ediyorsunuz.

Aslında ben tek bir türden hoşlanmam.

Karma bir felsefem var. Çok basit

Nasıl anlatayım.

Efendim bu gördüğünüz müzik çeşitlerinin başına bir kelime getiriyorsunuz.

Yani; Oğlum bir taraftan coşkuyu ver anlamlı olsun.

Anadolu Rock,………………..

Anadolu Rap,…………………

Anadolu Besk,……………….

Anadolu Halk,……………….

Anadolu Sanat, olsun.

Var mı ötesi….?

Yani çok yönlü bakışa sahip olduğumu da ifade etmiş oldum.

Ben de işi tadında bırakayım,

Oyunda asistanım YMS’ ye de, müzikli katkılarından dolayı huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

Tekrar görüşmek üzre..

Hoşça kalın. 19.09.2009

ALİ SONGÜL/Antalya

 
Toplam blog
: 59
: 2276
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

1997 Hacettepe Üniversitesi mezunu sosyal hizmet uzmanıyım. Pozitif Psikoterapi, Aile ve Evlilik ..