- Kategori
- İthalat / İhracat
Su ürünleri 2011 yılında ihracat şampiyonu olmuş
2011 yılının ihracat şampiyonu %48 ile su ürünleri olmuş.
Gerçekten bu habere şaşırdım ve sevindim. Dört tarafı denizlerle ve karada bolca nehir ve göllerle çevrili ülkemizde denizlerimizden, sularımızdan yeterince yararlanmıyoruz diye şikayet ederken böyle bir haberle karşılaşmak gerçekten şaşırtıyor insanı.
Bu potansiyeli değerlendirmek gerçekten çok hayırlı olmuş. Artık denizlerimizi, göllerimizi de bundan sonra daha iyi koruruz inşallah. Kirlenmeye, küresel ısınmaya karşı gerekli önlemleri alırız. Dünya ile uyumlu yaşamaya, sürdürülebilirliliğe gereken önemi veririz. Zira artık bir anlamda mecburuz da buna.
Ne kadar güzel bir haber ki su ürünleri konusunda ülkece başarılı olmuşuz.
Su ürünleri, yani balığın sağlık açısından da çok yararları olduğu öteden beri söylenirdi. Balık tüketimi hem proteince yüksek hem de yağ yönünden insan vücuduna çok yararlı. Bu konuda aşağıdaki bilgiler çok faydalı.
İnşallah balık üretimi ve ülkemizde de tüketimi konusunda daha başarılı oluruz. Zira kanser, kalp hastalıkları, obezite gibi olumsuz durumlar gelecekte de ülkemizde büyük sorunlara yol açacak.
Bu nedenle balık tüketiminin artırılması konusunda elbirliği ile kampanyalar yapmalıyız.
Bu potansiyeli kendi ülke insanımız için de değerlendirmeliyiz.
"Balık ve Sağlık
03 Ocak 2012 Salı 13:10
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan İZMİR -İHA-
2011 yılında önemli bir başarıya imza attıklarını belirten Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, "Bunu sevinç ve gururla ifade etmek isterim.
1990'larda henüz emekleme döneminde olan su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörümüz, ilerleyen zamanda dünya standartlarındaki kaliteli ve kontrollü üretimi ve buna paralel artan kapasitesi ile bugün 125 ülkeye ihracat yapabilir hale geldi" diye konuştu. Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün yakaladığı yüzde 48'lik ihracat artış hızı ile hatırı sayılır bir prestij ve itibar kazandığını kaydeden Kızıltan, şöyle konuştu: "Yakaladığımız başarı artık isteklerimizin daha sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesine vesile olacak. 2012 yılında da hedefimiz zirvedeki yerimizi korumaktır." Sektörün ihracatını artırmak için Su Ürünleri Tanıtım Grubu ve Kanatlı Tanıtım Grubu ile hedef pazarlarda yoğun tanıtım çalışmaları yaptıklarını anlatan Kızıltan, STG ve KTG'nin hedef pazarlarda katıldığı fuarlarda başarılı tanıtım yaptığını bu tanıtımların ihracat artışı olarak geri dönüşünün olduğunu söyledi. Dünya genelinde sağlıklı besin tüketmeye bir yöneliş olduğuna işaret eden Kızıltan, "Sağlıklı ve besleyici özelliği nedeniyle kültür balığına bir yöneliş var. Türkiye'de çipura, levrek ve alabalığa büyük talep olduğu gibi, Türkiye'de üretilen çipura ve levrek balıklarının
yüksek kalitesi ve sağlıklı bir gıda olması dolayısıyla Avrupa'da sağlıklı ve formda kalmak isteyen insanlar için tercih nedeni oluyor. Bu durumda ihracatımıza artış olarak yansıyor" dedi.
EN ÇOK SU ÜRÜNLERİ İHRAÇ EDİLDİ
Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün 1 milyar 421 milyon dolarlık ihracatına en büyük katkıyı 447 milyon 823 bin dolarlık tutarla su ürünleri sektörü yaptı. Su ürünleri grubu, sektörün ihracatında yüzde 32'lik pay aldı. Kanatlı grubu ise yüzde 87'lik ihracat artışı ile en fazla ihracat artışı yapan ürün grubu olurken ihracatını 206 milyon 741 bin dolardan 386 milyon 88 bin dolara çıkardı. 2011 yılında tavuklar adeta döviz yumurtladı. Türkiye, 2011 yılında yumurta ihracatından 285 milyon 673 bin dolarlık döviz elde etti. Süt ürünleri grubu 197 milyon 864 bin dolarlık ihracata imza atarken, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe ihracatı gerileyen tek grup bal ihracatı oldu.