Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '10

 
Kategori
Kimya
 

Sudaki mucize?

Sudaki mucize?
 

Su olmasaydı yaşam mümkün olmazdı


Elime alıp da kana kana içerken su hakkında fazla bir şey bilmediğimi düşündüm, okulda öğrenmiştim renksiz, kokusuz hayatın kaynağı su. Küçük bir araştırma yaptım ve sizinle paylaştığım ve sonrasında paylaşmaya devam edeceğim ilginç özellikler öğrendim. Belki siz biliyorsunuz ancak beni şaşırttı ve etkiledi sizinle paylaşmak istedim.

Bilinen tüm maddeler ısıları düştükçe büzüşürler. Bilinen tüm sıvılar da yine ısıları düştükçe büzüşür, hacim kaybederler. Hacim azalınca yoğunluk artar ve böylece soğuk olan kısımlar daha ağır hale gelir. Bu yüzden sıvı maddelerin katı halleri, sıvı hallerine göre daha ağırdır. Ama su, bilinen tüm sıvıların aksine, belirli bir ısıya (+4 oC'ye) düşene kadar büzüşür, ama sonra birdenbire genleşmeye başlar. Donduğunda ise daha da genleşir. Bu nedenle suyun katı hali, sıvı halinden daha hafiftir. Yani buz, aslında "normal" fizik kurallarına göre suyun dibine batması gerekirken, su üstünde yüzer.

Suyun yukarıda anlatılan özelliği, Dünya üzerindeki denizler açısından çok önemlidir. Eğer bu özellik olmasa, yani buz suyun üzerinde yüzmese, Dünya üzerindeki suyun çok büyük bir bölümü tamamen donar, göllerde ve denizlerde hiçbir yaşam kalmazdı.

 
Toplam blog
: 33
: 2340
Kayıt tarihi
: 25.02.10
 
 

İletişim Fakültesi mezunuyum. Özellikle bilimsel ve coğrafi keşiflerle ilgileniyorum. ilgimi çeke..