Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Şükür

                 

“ Bitmez kadere inandık

  İnandık inandık yandık

  Hep Şükürü biz öğrendik

  Bir Bey’de şükür göreydim

  Göreydim mutlu olaydım”

                 Âşık Mahsuni Şerif

 ***

Hakan Şükür’ü yazacağımı zannetmeyin... O çok güçlü, mazeret göstererek, Meclis çalışmalarına katılmayabilir ama anlaşma yaptığı bir televizyon kanalına gidip maç yorumu yapabilir. Kimse ona yorumcuysan yorumcu kal diyemez. Yapılan davranışlar, bir Milletvekilinin davranışlarına ve etik anlayışına uyuyorsa ne diyebilirim ve ne yazabilirim... Hakan Şükür’ün milletvekilliği yaparken televizyonlarda futbol yorumcusu olmasına büyükleri icazet veriyorsa, Hakan Şükür’ün ne suçu olabilir!.. Her zaman demiyor muyuz; büyüklerimiz iyi bilir diye... Onlar uçurumdan atlarsa bize de arkalarından atlamak düşer demiyor muyuz?

Neyse bu konuya fazla bulaşmadan ve kafamızı ağrıtmadan gelelim konumuza...

Sahi konumuz neydi...

Evet, konumuz : “Şükür”...

Öğretmenlik yıllarımda, teftişime gelen bir ilköğretim müfettişinden dinlemiştim... O yıllarda ilköğretim müfettişleri köy köy gezerler, ilkokul öğretmenlerinin çalışmalarını kontrol ederler, rehberlik yaparlardı-Şimdilerde o köylerde ne okul kaldı ne de öğretmen, köyler imamlarla baş başa kaldı. O ayrı bir hikâye ya...-

Müfettiş, çalıştığım okula, bir başka köyden yaya olarak gelmişti... Oldukça da yorgundu. Biraz düşünceli ve dalgındı... Beni teftiş ederken anlattı:

“Buraya gelirken, tarlada çift süren bir köylüye rastladım... Üstü başı perişandı, bir deri bir kemikti... Çifte, bir kötürüm öküze eş olarak uyuz bir eşeği koşmuştu... Selam vererek yaklaştım... Avurtları çökmüştü... Selâmıma karşılık verdiğinde ağzında dişlerinin de olmadığını gördüm... Yüreğim parçalandı. bir hoş oldum, içim acıdı... Ve bir kere sormuş bulundum:

—Amca, durumlar nasıl?

Dişsiz ağzıyla uzunca bir esnedi... Gözleri kravatımdaydı... Beni iyice bir süzdükten sonra:

—Çok “şükür” beyefendi... Dedi...

İşte, hocam ben hâlâ o “şükürü” düşünüyorum”...

 ***

Dünya’nın gelir dağılımı en adaletsiz ülkelerinden biriyiz... OECD Ülkeleri arasında sonuncuyuz... Dünya sıralamasında ise Kenya, Madagaskar, Guatemala ile yarışıyoruz... Bu durum düzeleceğine, zengin daha zenginleşiyor, yoksul da daha yoksullaşıyor...

Bu kadar dengesiz bir durum karşısında halkımız ne yapıyor, “şükrediyor”... Yoksul kesim şükrederken, zengin kesim daha zengin olmanın yollarını ararken yoksul ve emekçi kesimi iyice sömürüyor.. Büyüklerimiz neden dindar gençlik istiyorlar....Yeni Nesil dindar olsun ki, sesini bu tür adaletsizliklere karşı çıkarmasın, hep şükretsin....Ne verilirse onunla yetinsin...

Mahsuni Şerif, sazıyla sözüyle bu konuya noktayı iyi koymuş...

“Hep şükürü biz öğrendik, bir beyde şükür göreydim”...

 

 E. Şahin, Didim

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..