Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '09

 
Kategori
Haber
 

Süper loto tüyosu

Süper loto tüyosu
 

Geçtiğimiz hafta yurdum insanı, adeta bir travma yaşadı.
50 milyon tl gibi ülke tarihinin en ciddi ikramiyesi Süper Loto isimli şans oyununda dağıtıldı.
Ve insanımız bayilerin önünde uzun kuyruklar oluşturdu.
Ya çıkarsa!
Evet!
Ya çıkarsa!

Düşünsenize, bir anda tüm yaşamınız alt üst oluyor ve birden kendinizi tatlı! bir dünyanın içerisinde buluyorsunuz.
Hayali bile insana müziksiz dans ettirir!
Değil mi?

Neyse efendim, olan olmuştur ve bu ikramiye yurdumun iki güzide şahsiyetine çıkmıştır da millet bir derin tarafından “ohhhhh” çekmiştir.
“Yırttık valla” demiştir.
Lakin siz o tarafı koyun bir kenara da, bir yol göz ucu ile size vereceğim tüyoya zihin kabartın bakalım.

Güya efendim istatistiki verilerden hareketle, en çok çıkan sayılar üzerinden vatandaşa yol gösteriyorlar.
Şans oyununun ki hele hele bu tip bir şans oyununun, istatistiki veri ile ne işi olur?
Anlamıyorum.
Lakin ben anlamıyorum ama, vatandaşta itibar ediyor.
İstatistik biliminin iflas bayrağını çektiği alandır efendim bu tip şans oyunları.
Ama matematik biliminin bu gibi şans oyunlarında bir nebze de olsa kıymet-i harbiyesi vardır.

Kombinasyon!
Evet.
Kombinasyon!
Yanlış okumadınız işte.
Kom-bi-nas-yon!

Şansınızı bir anda arttırabilirsiniz ve 54/6 olan şansınızı, bin üçyüz tl gibi bir rakama 50/15 yapabilirsiniz.
15 adet sayıyı bir biri ile kombine edeceksiniz.
Hepsi bu.
Ve bu durum size bin tl’nin üzerinde bir rakama çıkabilir.
Bir güzel şansınızı arttırmış olursunuz.

İstatistiki verilerden daha güvenli değil mi?
Bu iş muhasebesel raporlar hazırlama işi değil ki, geçen sene Kazaklar şu kadar alış veriş yapmış, bize bu kadar komisyon kalmış ve geçen yıldan hareketle bu yıl Kazak hedefimiz budur diyelim.
İstatistik burada kendisini gösterir.
Şans oyununun istatistiğinin ön görülebilir gerçekle ne ilişkisi olabilir.

Siz beni dinleyin ve 15 sayı seçip bir tekliği gözden çıkarın.
Şansınızı 50/15 yapın.
Daha fazla heyecan duyacağınıza eminim.
Belli mi olur, bakarsınız zengin olursunuz size verdiğim tüyo ile.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..