Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '15

 
Kategori
Güncel
 

Suruç'da canlı bomba

Suruç'da canlı bomba
 

 
Bugün 20 Temmuz 2015 günü sanat 11.45 sularında Şanlıurfa / Suruç’ta Amara Kültür Merkezi Bahçesinde büyük bir intihar saldırısı oldu. Kobani'ye geçmek için dün İstanbul'dan Şanlıurfa'nın Suruç ilçesine giden Sosyalist Gençlik Dernekleri Federasyonu (SGDF) üyesi 300 genç Amara Kültür Merkezi'nde konaklıyordu. Güvenlik güçleri saldırıdan sonra çevrede geniş güvenlik önlemleri aldı.  Bölgeye Diyarbakır'dan çok sayıda kara ve hava ambulansı sevk edildi.
 
Canlı bombanın 18 yaşında İŞİD Sempizanı bir kız olduğunu alınan haberler arasında yer alıyor.  ( SGDF)’li gençler iyi bir niyet bağlamında bir araya gelmişlerdi. Bu olayı istemeyen ve fırsat bilenler oldu. Ne yazık ki kötü amaçlarına ulaştılar, Suruç’u kan gölüne çevirdiler. Aldığımız bilgilere göre 32  vatandaşımız öldü,104 yakın vatandaşımızda Suruç ve Şanlıurfa Hastanelerine kaldırıldı. Bunlardan 9’zu yoğun bakıma alınmıştır. Bu vahim ve acı  olayın  sorumlusu kim? Şanlıurfa valisi ve  Suruç kaymakamı derhal  gördevden  alınmalıdır...Peki  Suruç'ta görevli MİT görevlileri yok mu?
 
Öncelikle hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum. Vefat eden vatandaşlarımızın ailelerine de sabır ve baş sağlığı diliyorum. Bu mübarek Ramazan Bayramı günlerinde yüreğimiz bir kez daha yandı. Bu olayda parmağı ve bilgisi olanları şiddetle lanetliyorum, yazıklar olsun diyorum. Bu olayı şiddetle kınıyorum. Bu bölgede MİT teşkilatı neler yapıyor Allah aşkına?
 
Şanlıurfa’yı, Akçakale’yi, Siverek ve Hilvan’ı ve Suruç ovasını çok iyi biliyorum. 1981- 1985 yılları arasında Hilvan, Akçakale Yatılı Bölge okullarında müdürlük ve Suruç Lisesinde bir süre edebiyat öğretmenliğini yaptım. Bu yörenin insanları konuksever ve yurtsever insanlardır. Şanlıurfa peygamberlerin yurdudur. Peygamberler kenti diye anılıyor. Dünyanın en büyük Üniversitesi de HARRAN’DA kurulmuştur. Taşıyla, verimli toprağıyla Ceylanpınar Devlet Üretme Çiftliği yani Ceylanpınar TİGEM ( Tarım İşletmeleri Müdürlüğü ) ayrı bir tarım merkezidir. Hilvan’da, Akçakale’de ve Suruç’ta birçok tanıdık dostlarım ve öğrencilerim vardır. Cümlesinin acılarını bir kez daha paylaşıyorum.
 
Son birkaç yıldır Güneydoğu’da terör şehir, şehir kol geziyor. Bu sürpriz olmadı. İŞİD bu bölgede bir şeyler yapacağı belli idi. Bizde maalesef bir istihbarat zayıflığı vardır. İŞİD’ ten geleceği belli idi. Güneydoğu sınırlarımız kevgire dönmüştü. Suriye’den meydana gelen olaylardan dolayı 2 milyondan fazla Suriyeli Türkiye’ye ve özellikle Güneydoğuya sığındı. Bu eylem tek değildir, devamı olacağından korkuluyor. Haber hiç iyi gelmiyor.
 
Aslında Türkiye güçlü bir devlettir. Ancak bunu istemeyenler vardır. Türkiye’yi bölmek ve parçalamak isteyenler vardır. Türkiye’yi hiç yoktan Suriye bataklığına sürmek isteyenler vardır.  Millet olarak sağduyulu olmak zorundayız. Bir vatandaş olarak çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Sayın büyüklerimizin birlik ve beraberlik içinde başka olaylara yer vermemelerini diliyorum. Bu olayı bir kez daha lanetliyor, ölenlere Allah’tan rahmet ve yaralılara acil şifalar diliyorum. Ailelerine baş sağlığı diliyorum.
 
Abdülkadir  GÜLER 
 
20.07.2015- SÖKE 

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 404 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..