Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Tahinli süt üretimi

Tahinli süt üretimi
 

Tahinli süt üretimi


Yine bir ilkle karşı karşıyayız! Evde kolayca ulaşabileceğimiz bir tat bizi dışarda da yalnız bırakmak istememiş ve raflara yerleşmiş bile. Hani bazı şeyler vardır,  “ Bu daha önce neden kimsenin aklına gelmedi? “ deriz. Ya da “  Aman canım ne var bunda. “ der basit bir şey gibi düşünürüz. İşin gerçeği çok farklı, yeni bir ürün üretiliyor ve piyasaya sunuluyor. Ben bu fikri çok sevdim, lafı daha fazla uzatmadan raflarda karşımıza çıkan yeni tattan bahsetmek istiyorum.

Tahinli süt! Tahin + süt.  Damak tadımıza uygun. Üretimi de ilk diye biliyorum, yakında benzerleri de çıkar. Kıvam ve tat farklı tabi ki. Tahinin kokusu kendisini hissettiriyor, kıvamı da normal süte göre daha fazla tahmin edersiniz ki. Susam tohumu ve ürünleri içerebildiğinden dolayı alerjisi olanlar dikkat etmeli. UHT ve 1 litre olarak çıkan bu sütten yana tüketicinin en büyük olumsuz tepkisi, küçük 200 ml halde bulunmaması. Çok sevilmiş, ilgi duyulmuş ki gün içinde de tüketmek istiyorlar. Üretici firmanın da bu isteği zamanla dikkate alacağını düşünüyorum.Tahin severler zaten bayılır ayılır buna da, bir de süt sevmeyen çocuklarımız tarafından beğenilirse ne mutlu derim.

Öğrenciyken , 2014 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi’nde katıldığım yeni ürün geliştirme yarışmasında da “ Keçiboynuzlu süt  “ ile ilk 10’a yani  finale kalmıştım. Biliyordum böyle ürünlerin geleceğimizde yerinin önemli olacağını. Gerçekleştirebilmek çok güzel bir duygu olsa gerek.

İlerleyen günlerde daha da geliştirebilmek dileğiyle…

Not:  “ Tahinle sütün tatlı uyumu. “                            Sağlıkla Kalın!

                                                                                   Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge  

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..