Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tahsilli İnsan Daha mı Zengin?

Dilencilerin eğitim durumunu merak ediyorum mesela. Tahsilin amacı bir iş meslek sahibi olup çalışıp para kazanmak olunca haliyle tahsilli kimseler herhalde daha zengin olur diye düşünüyoruz.

Ama pek öyle olmadığını görüyoruz. Peki neden?

Dünya adil değil, tamam.

Şey var bir de, sanki zengin olmak bilgiden çok kişilikle ilgili gibi.

Okumuş kişi her şeyi biliyorsa nasıl zengin olacağını da bilir diye düşünüyoruz ama eğitim cesareti azaltıyor bir kere. Daha kötüsü okuyanlar “insani değer” dedikleri zengin olmaktan alıkoyan fikir ve davranışları eğitimle birlikte alıyorlar. Okumuş kimseler arasında zengin olan çok az.

Ama ben örneğin okumasaydım da zengin olamazdım çünkü karakterim uygun değil, üstelik tembellik de var. “Zengin olan kişi” karakterdir, zengin olacak kişiler bellidir. Hak etmeden zengin olanlar konumuz değil.

Bir araştırma yapılsa tahsilli insanlar daha zengin şeklinde çıkmayacak. Yalnız tahsilli olup da karakter yapısı da uygun olanlar sahip oldukları bilgiyi kullanıp çok zengin olabilirler.

Okumamış insanlar fakir şeklinde bir algı var, doğru değil tabi. Bence aileden şuradan buradan gelmiyorsa zengin olmak karakter meselesi; zengin olmasını sağlayacak işi mesleği sanatı olsa bile.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..