Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '13

 
Kategori
Siyaset
 

TARAF...TAR!

TARAF...TAR!
 

TARAF... TAR!

 

            Ben bitarafım, yan tutmuyorum demek havanda su dövmektir. İlle de bir tarafa yönelmek, tuttuğu tarafı desteklemek gerek. “Taraf olmayan bertaraf olur” diye boşuna söylememiş Atamız. Herkes tarafını belli etmeli, sen hangi taraftansın diye sordukları zaman korkmadan, çekinmeden söylemelidir. Taraf tutan kendi tarafından olan kişilerle dayanışmaya girer, güç kazanır, yalnız kalmaktan, mutsuzluktan kurtulur...

            Taraf olalım derken iyice düşünmeli, ölçüp tartmalı; körü körüne taraftar olmaktan kaçınmalıyız. Yoksa fanatikleşir, karşı taraftan olan kişilere düşman kesiliriz. Bir spor kulübünün taraftarı olup karşı takımı tutanları dövmeye, öldürmeye kalkanlar Dimyata pirince giderlerken evdeki bulgurdan olurlar, durduk yerde başlarını belaya sokarlar. Aynı şeyi parti tutanlara, bir mezhebin, ideolojinin yandaşı olanlara da söyleyebiliriz. Kimileri tuttukları takıma ya da partiye, iyice incelemeden, başkalarının etkisi altında kalarak öyle bağlanırlar ki kraldan çok kralcı kesilirler. Bu çok tehlikelidir...

            Süleyman peygamber padişah olduğu zaman herkes kendisine hediye götürmeye başlar. Karıncanın biri de, bir çekirgenin kopmuş bacağını ağzına almış, saraya doğru gitmeye koyulmuş. Nereye gittiğini sormuşlar.”Süleyman peygambere hediye götürüyorum” demiş.     Bıyık altından gülmüşler; “Devlet adamları çok büyük hediyeler götürüyorlar. Senin çekirgenin bacağına mı kaldı bu iş?” diye alay etmişler.

            “Öyle demeyin” diye konuşmuş karınca, “Kim hediye getirdi diye listeye yazacaklarmış. Benim adım da orada yer alsın ki ondan tarafa olduğum anlaşılsın.”

            İbrahim peygamber ateşe atılacağı zaman bir karınca ağzıyla su taşıyormuş.

            “Bu kadar az bir suyla o koca ateş söner mi?” diye sormuşlar.

            “Sönmeyeceğini ben de biliyorum” demiş karınca içini çekerek, “Ben hangi taraftan olduğumu belli ediyorum. Ateşi söndürenlerin tarafında olduğum bilinsin istiyorum.”

            İşte bütün mesele bu; Ateş yakanların tarafında mısınız, söndürenleri tarafında mı?”

            Safını iyi seçeceksin ve de safları sıkıştıracaksın. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın, dersen ya da iki cami arasında beynamaz olursan hapı yutarsın!

            Yılan deyince aklıma geldi.

            Yılanın bir de ateşi devamlı üflüyormuş.

            “Sen ne yapıyorsun böyle?” demişler.

            “İbrahim’i yakacak ateş büyüsün, diye üflüyorum” demiş.

            “Böyle yaparsan eline ne geçecek sanki?”

            “Tarafımı belli edeceğim.”

            Tarafın Türkçe karşılığı “yan”dır. İktidardaki partiye körü körüne bağlı ve ona toz kondurmayan medyaya yandaş medya adı veriliyor.

            Bir türküde şöyle deniliyor:

            “Arabaya taş koydum

            Ben bu yola baş koydum

            Seni gelecek diye

            Sol yanımı boş koydum.

            Yazımı bir fıkrayla bitiriyorum:

            Temel Reis’e, “Issız bir yolda bir domuzla karşılaşsan ne yaparsın?” diye sormuşlar.

            “Çeker tabancamı vururum” demiş Temel.

            Tabancan yoksa?”

            “Bıçağımı çeker, kendimi savunurum.”

            “Bıçağın da yoksa?”

            “Yerde taş alır, domuza atarım.”

            “Yerde taş yoksa?”

            “Bir ağaca çıkar, saklanırım.”

            “Ağaç da yoksa ne yaparsın?”

            Temel Reis kızmış, karşısındaki adama; “Bana bak, demiş. Sen benden yana mısın, yoksa domuzdan yana mı?”

            Kimden yana olmamız gerektiğini bilelim, ona göre davranalım. Tarafsızım, ben karışmam, ne olursa olsun, beni ilgilendirmez dersek domuzlara cesaret vermiş oluruz.

            İyiden doğrudan güzelden yana olalım

            Kötüyle eğriyle çirkinle savaşalım.

            Ancak böyle gerçek bir insan olabiliriz.

 

Erhan TIĞLI

**********

 

 
Toplam blog
: 776
: 600
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Emekli edebiyat öğretmeniyim. Yazı ve şiirlerim çeşitli gazete ve dergilerde çıkmaktadır. 20 kita..