Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

28 Ekim '10

 
Kategori
Siyaset
 

Tartışmalı biten ihalenin temeli atıldı

Tartışmalı biten ihalenin temeli atıldı
 

Sayın Başbakan, bugün köprü geçişli İstanbul-İzmir Otoyolu'nun temelini attı. ''How is your father?'' diyerek projenin ortaklarından Paolo Astaldi'ye babasının hatırını soran Başbakan, başlattığı diyaloğu pazarlığa dönüştürdü. Yüklenici grubun diğer temsilcilerinin de onayıyla, 7 yıl olarak belirlenen yapım süresi 5 yıla düşürüldü.

Otoyol bittiğinde, Dilovası'ndan giren bir araç Körfez üzerinden asma köprüyü geçerek Hersek'e ulaşacak. Oradan Orhangazi ve Gemlik üzerinden Bursa çevre yoluna çıkacak. Bursa çevre yolundan sonra Ulubat Gölü'nün doğusundan, M. Kemalpaşa ve Susurluk ilçelerinin kenarından geçerek Balıkesir'e ulaşacak. Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerini geçtikten sonra Turgutlu'dan batıya yönelerek İzmir Çevre Yolu'na girecek ve İzmir'e varmış olacak.

Bu projeyle İstanbul-İzmir arası 377 km.ye düşmüş oluyor. Otoyol sayesinde hat üzerindeki il ve ilçelerde ekonomik, kültürel ve turizm yönünden büyük canlılık yaşanacaktır. O nedenle projenin yararı ve büyüklüğü karşısında kimse söz söyleyemez. Ancak ihale aşamasında yaşanan tartışmalar kafalarda bazı soru işaretleri oluşturmuştu. O sorular yanıtlanmadan ve ihale sürecinin üzerindeki şüpheler giderilmeden kapatıldı.

İhale sürecinin oldu bittiye getirilmesi bu büyük projeye gölge düşürdü.

İhalenin yapıldığı 18 Haziran 2009 Perşembe gününe dönelim.

Sözkonusu ihaleye:

1-''Cengiz-Kolin-Mapa-Limak'' İnşaat Ortak Girişimi ile

2-''Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'' İnşaat Ortak Girişimi katıldı.

1. Grup, ''Yap-İşlet-Devret'' teklifini 34 yıl 9 ay olarak verdi. 2. Grup ise 22 yıl 4 ay olarak teklif sundu.

Doğal olarak ihaleyi düşük teklifi veren, ''Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay'' grubu kazandı.

İhale öncesi ve sonrası itirazda bulunan 1. grubun avukatı Ayhan Yılmaz, ''İdari şartnamede teklif zarfının kapalı ve mühürlü olmasının öngörüldüğü; teklif zarfının içinde yer alması gereken teklif mektubunun da ayrı kaşeli ve mühürlü bir zarf içinde olması gerekirdi, '' dedi.

2. Ortak Girişim Grubu'nun teklifleri içinde, teklif mektubu diye bir zarfın olmadığını belirten Ayhan Yılmaz iddialarını şöyle tamamlamıştı:

''İhale Komisyonu, tekliflerin sunulmasından sonra teklif mektubunun zarfa konulmasına ve bu zarfın kaşelenmesine imkan tanıyarak idari şartnameyi çiğnemiştir. Ayrıca kendi kapattığı zarfı açarak hukuka aykırı davranmıştır.''

Bütün bu itirazlar sonuçsuz kaldı ve bugün büyük projenin temeli atıldı.

Uzun lafın kısası, ''Atı alan İzmit Köprüsü'nü geçti''

Herkese hayırlı uğurlu olsun.

 
Toplam blog
: 233
: 980
Kayıt tarihi
: 07.01.10
 
 

İzmir doğumluyum. Ege Üniversitesi Gazetecilik Yüksek Okulu mezunuyum. Kısa denilebilecek bir sür..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara