Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '06

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Tavuğun kuluçkadan çıkamayan civcive ilk bakışı

Tavuğun kuluçkadan çıkamayan civcive ilk bakışı
 

Köyde yaşadığım yedi yaşıma kadar hep tavuklarımız olurdu, gezecekleri yerler geniş olduğu için onlara pek yakın olamazdım. İnebolu’daki evin bahçesi köy gibi geniş değildi. Bu bahçedeki tavuklar yakınımızda dolaşırlardı. Kimisi çok cana yakın olurdu, yakalamamız için çöküverirlerdi. Babaannem kuluçkaya tavuk yatırdığında merakla beklerdik. Civcivler çıktıktan sonra tavuk onların üzerine yattığı zaman, minicik civcivlerin kocaman tavuğun altında boğulacağını sanırdım.

Tavuk bir süredir kuluçkada yatıyordu. O gün artık 21 günün dolduğunu ve civcivlerin yumurtadan çıkacağını haber verdiler. Ben de elimde fotoğraf makinesi oralarda dolanıyordum. Bir tahta kutunun içinde yatıyordu, tabana saman serilmiş, oldukça kirlenmiş bir kabın içinde suyu ve kutunun içine serpiştirilmiş buğday taneleri vardı.

Tavuktan sürekli hırıltılı sesler geliyordu, ara sıra yüksek sesle gıdaklamaları duyuluyordu. Üç haftadır sürekli yanına gidip geldiğimiz için ve dostlarını tanımakta insandan daha iyi olduğundan bizden hiç rahatsız olmuyordu. Öğleye doğru yumurtalar çatlamaya başladı, kuluçkadaki tavuk da gagasıyla kontrol edip kırılmalarına yardım ediyordu. Bazılarından çıkan civcivler hemen öldükleri için onları gagasıyla sağa sola iterek canlı olup olmadığına bakıyordu. Sanki onlar için üzülüyordu, ayağa kalkacakları için umudu vardı. Kuluçkadan çıkamayan civcivlere ilk bakışında bir hüzün var mıydı, ben mi öyle anlamak istediğim için öyle gördüm, o bakış beni üzdü, fotoğraflarını çekerken. Umudu kalmadığında ölü civcivleri iterek uzaklaştırıyordu. Bu da doğanın onlara verdiği koruma içgüdüsüydü, onları uzaklaştıracaktı ki, canlı civcivler zarar görmeyecekti.

Yumurtadan çıkar çıkmaz ayaklanan civcivleri de altına almaya çalışıyordu, sözünü dinlemeyenleri gagasıyla uyarıyordu. Sıcak yaz günü de olsa onları sıcaklığında saklamak istiyordu. İki saat sonra yumurtadan çıkma işi tamamlanmıştı. Tavuğun kuluçkaya yattığı kutunun içindeki yumurta kabuklarını ve ölü civcivleri temizlemesine yardım ettik. Sarı ve siyah civcivlerin hepsini altına aldı. Artık tavuğun altında civcivlerin boğulmayacağını bildiğim için endişelenmedim.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..