Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '13

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Taze biçilmiş çim kokusu

Taze biçilmiş çim kokusu
 

Bu sabah bahçemdeki çimler biçiliyor. Bir yandan da havuzun suyu boşaltılıyor. Bütün kış yağmur suyu ile de beslenen havuz iyice dolmuş ve suyu kirlenmişti. Her yıl olduğu gibi bu aylarda su boşaltılacak, havuz temizlenecek, ilaçlanacak ve temiz su doldurulacak. Bu şekilde yaza hazırlanacak.

Bahçemde oturmuş bir yandan çayımı içip bir yandan da bu hummalı çalışmaları izlerken taze biçilmiş çimin kokusu geldi burnuma. Aynen karpuz gibi kokan bu taze biçilmiş çim kokusunu çok severim. Daha önce 'Mutluluğun Kokusu ' adlı yazımda da yazdığım gibi kokular bana geçmiş anılarımı, acılarımı, mutluluklarımı, özlemlerimi çağrıştırıyor.

İşte taze biçilmiş çim kokusu da bana karpuz kokusunu, yazı, buram buram sıcakta serin bir ağaç altında yenecek  taze kesilmiş  buz gibi bir karpuzu anımsatıyor. Çok seviyorum bu kokuyu. Bazen İstanbul'da caddede yürürken Belediye bahçıvanları kaldırım kenarlarındaki çimleri kesiyorlar, durup onları izleyıp bu kokuyu dinliyorum. O anda sanki eski bir tanıdığımla karşılaşmış ve haspıhal yapar gibi oluyorum. Benim aklımdan geçenleri tahmin bile edemeyen bahçıvanlar ise merakla beni izliyorlar, bu kadın ne yapıyor diye. Benim yaşımdaki insanların ilginç tavırlarına alışkın olanlar ise pek aldırmıyorlar. Ben de zaten bir süre taze biçilmiş çim kokusunu genzime çektikten sonra yoluma devam ediyorum.

Ben taze biçilmiş çim kokusu karpuzu benziyor dedim ama ne yazık ki şu anda karpuz yeme şansına pek sahip değiliz. Şu anda pazarda pek karpuz yok, sokaklarda ancak arabalarda o da ithal karpuz olarak satılıyor. İthal karpuz da ne yazık ki ülkemde yetişenler kadar lezzetli gelmiyor bana.

Ülkemizde yanlış tarım politıkaları yüzünden eskisi kadar karpuz üretimi yapılmıyor ne yazık ki. Sedece karpuz değil bir çok ürünün ekimi ve üretimi, tarim arazilerinin artan nüfüs sebebiyle imara açılması sebebiyle azalmış durumda. Oysaki düşünmüyoruz ki artan nüfüsün gıdaya ihtiyacı var ve bu da ancak kendi gıda ürünlerimizi kendimiz üretmekle olabilir. Dışardan alınan ürünle artan nüfusu beslemek ne derece sağlıklı olabilir bilmiyorum. Yoksa Malthus Teorisi mi gerçekleşiyor. Yani nüfus geometrik dizi ile artarken gıda maddeleri aritmatik dizi ile mi artıyor.

İsterseniz daha fazla kafanızı karıştırmayayım. Ben taze biçilmiş çimlerimin kokusuna döneyim çayımı içerken.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..