Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '16

 
Kategori
İnançlar
 

Tebbet Suresi tefsiri (Yorumlama, açıklama)

Tebbet Suresi tefsiri (Yorumlama, açıklama)
 

Mekki'dir.111.suredir. İndiriliş sırasında 6.suredir.
 
*Surelerde, âyetlerde, Kur'an'ı Kerim'de kavrayış ve anlatım esasları bulunmaktadır. Algılamalar, bilgiler, bilgilendirmeler Zâhiri (dış görünüş) ve de Bâtınî (iç yüzü, gizemi, sırrı, özü, kalbi) İlimler olarak belirginlik gösterirler. Zâhirî açıklamalar genel olarak mealendir, doğrudan doğruya tercümedir, okunduğu şekliyle anlatılır, anlaşılır. Bâtınî yorumlamalarda ise muradı ilâhi yani esas anlam, anlatılmak istenen açıklanır. Bu ilime Ledünniyat, Hızır İlimi, Muradullah adı da verilir. Bizim Kur'an'ı Kerim açıklamalarımız daha çok Hakikat Makamı'nda, yani Hızır a.s. İlmi'nden olmaktadır. Her yorum (tefsir, açıklama), özüne aykırı olmaksızın yapılan her bir güncelleme, tefsir sahibinin ledünniyat bilgi derinliğine oranla hakikattir. 
 
Berk, berke, bârik, bereket, burak, mübarek, kutsal. 'B' harfi başlangıçlı Bais, Bâkı, Bâri, Bâsir, Bâsıd, Bâtın, Bedî, Berr c.c. esmâül hüsnaları ve de 'T', Tevvâb c.c. esmâsının tecellileri (etkileri) söz konusudur. İlgili esmâların tecellileri, TEBBE'ye (kahrolmak, kurumak, mahvolmak, kayba uğramak) engeldirler, mânidirler.
 
TEBBE: Kurusun, mahvolsun, kahrolsun anlamlarına gelen beddua sözcüğüdür. 
Habib sözcüğü tebbet kavramının gizemidir. 
Habip : (s.)Es. : Sevgili, sevilen. Habibullah : Allah'ın sevgilisi, Muhammed Peygamber. Muhabbet, Sevgi, Âşk. habîb (a. s. hubb'dan. c. : ahib. bâ) : 1) sevgili. 2) seven, dost. 3) erkek adı.
habîb-ullah ::: (Allah'ın sevgilisi) : Hz. Muhammed (Aleyhisselâm). 
Ebu Leheb; habib olmayan (lâ hâbib) demektir. Hakka hakikata dost, sevgili olmayan, gönlünde muhabbet barındırmayan karakter. Ve dahi aynı nitelikte olanlar, eşleri, benzerleri. 
 
Suredeki muradı ilâhi, ledünniyat, bâtınî sunum, ÂŞK'tır. Var oluşun, yaşamın ve de sonsuzluğun kaynağı olan, âşk. Âşkı tercih eden kazançlıdır. Aksi seçenek ise kaybetmektir. Muhabbetsiz kalbin seçimi, tebbe'dir. Kuşkusuz, âşkın, muhabbetin kendisi, kaynağı olan Habbibûllâh'a a.s. habib olmamak, tebbe'yi (kahrolmak,kayba uğramak) tercih etmektir. O'na karşı olan Allâh'a c.c. karşıdır. Allâh'a karşı olmak ise yaşam kaynağını kabul etmemektir, reddetmektir. Işığını kendi isteğiyle söndürmektir.
 
TAB ~ TABABET: Kuvvet, güç, olanak. parlaklık, tazelik, aydınlanma, yenilenme. Aydın, aydınlık, aydınlatan, parlayan, bilgilendiren, yol gösteren, rehber, ışık saçan, yıldız, şua. Baskı, tab, fotokopi. Birebir aynısı, tıpkı, eş, eş değer, yankı, yansıması. Eziyet, öfke, kıvrım, büklüm, sıkıntı, çevirmek, döndürmek, vira, vird, süreklilik, defa, kez. Yaratılış, tabiat, fıtrat, karakter, huy. Mühür, damga. Mühürlemek, mühürlenmek. Tababet, doktorluk, hekimlik, hikmet, bilirkişilik, bilgelik, uzmanlık, ilim.
: Tab olmak. Tabi olmak (uymak, ram olmak, peşin sıra izinden gitmek). Tabii olmak (doğal, saf, temiz, arı, katışıksız, organik, orjinal, kendisi). Teba olmak (ümmet, kavim, ulus, familya). 
Tebattun; (batn'dan); Bir şeyin iç yüzünü iyice anlama. Künhüne (özüne) vakıf olma (bilme, kavrama). Batın c.c. esmâsının tecellilerini yaşamak.
 
Surenin son kelimesinden murad, mesud sözcüğüdür, kavramıdır. 
MESED: İp, urgan, halat. Döndürmek, bükmek, bükülmek. Tesbih, zikir, vird. Allâh'ın c.c. ipi olan Kuran'ı Kerim, peygâmber, evliyaullâh. Vesile, araç, sebep. 
Mess, mesetmek; Sıvazlamak, el sürmek, otamak, tedavi etmek.
Mest etmek; Mutlu mesut etmek, sevindirmek, hayranlık, hayran bırakmak, hayrat makamlarının yaşanması. Hakka, hakikate döndürülmek. Hakkın ipine sarılmak. Nihayi mutluluğa kavuşmak, mesud olmaktır.
Mesed kavramında gizemli olan sözcük, sır, SÂMED'dir. Sâmed olmayı başaran, Sâmed c.c. esmâsı donanımlı olmayı başaran mesud olmakla ödüllendirilir.
MESED: Mess oldu. Otandı. Tedavi oldu. İyileşti. İyilerden oldu. Mess etti. Otadı. Tedavi etti. İyileştirdi. Mest etti. Mest oldu. Mesud etti. Mesud oldu. 
Mesihlikten Mehdiliğe yükselmek. Mesihi ahlâk, bilinç ve yaşamdan Mehdi ahlâklı, bilinçli, yaşantılı insan olmak. Tapınmaktan kurtulup tevhid inancına ulaşmak. Bir olmak. Fenafillah. Kendini bulmak, bilmek. Hamd etme kıvamına gelmek. Ermek, erişmek, olmak, kemalat, safiyyet. Me-Şad olmaktır. 
---------------------
Bahse konu tüm bu kavramlar bu zikir ile (sûre) tecelli eder. Gönüllerde, bilinçlerde, eylemlerde ve evrende yaşam bulur.
---------------------
Anlaşılacağı üzere; Kötülük kaybeder, İyilik kazanır. Bu gerçek, hakikat ilâhi bir takdirdir, neticedir. İyi ve kötü tercihi özgür iradeli insanlara özgüdür.
 
Hayırlara vesile olması dileklerimle.
 
 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..