Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '17

 
Kategori
Bayramlar
 

Tek mantıklı bayram 23 Nisan

Tek mantıklı bayram 23 Nisan
 

İnsanlar sokakta konuşuyor ve böyle diyorlar; o zaman biz de yazmak zorunda kalıyoruz ki bilmeyenler bilsin…

Diğeri, malum ben bir konuyu-bilerek ve düşünerek- gündem olmadığı zaman yazıyorum. Bayramları da bayram geçtiği ya da gelmediği ana rastlatmak istiyorum ama o kadar çok bayram var ki bakın iki gün sonra da 19 Mayıs’mış…

Ben yazılarımın çok okunmasını istemiyorum ki aklı başında insanların okumasını istiyorum. Ve aklı başında insanlar da benim gibidir, gündemi takip etmezler...

Bir diğeri, yahu adı üzerinde bayram, çocuklar için yani; “bayram çocukları gibi” diye bir tabirimiz bile var, yani çocuklara gülüp eğlenecekleri bir gün mantıklı da koca koca adamlar neyin hoplamasında zıplamasında…

Bayram da neymiş, hayatımız bayram olsun!

Ramazan bayramı: Adam bir ay Allah rızası için oruç tutmuş, hakkı yani; ben oruç tutmadım ki ne bayramı…

Herkes kutlayacak dersen işte böyle bazıları da “şeker bayramı” der, şeker yer…

Kurban bayramı: Adamın kitabında yazıyor, ona göre ibadet; kutlama diyemezsin de niye herkes kutlayacakmış ki…

Bu ikisi sadece inananların bayramı… Mesela ben hayvanların kesilmesine karşıyım; bu nedenle kurbanla işim olmaz. İbadet anlamında saygı duyarım ama kendim kutlamam.

Bayramları sadece kutlamak isteyenler kutlasın…

Kerim Korkut’un bayramlar konusunda devrim gibi düşünceleri var ama insanlar bu kadar ileri görüşlü değil maalesef…

Mesela Cumhuriyet bayramı: Kuru kuru bayrak salla… Ama istense görkemli bir panayır resitaline dönüştürülebilinir. Daha çok insanın ilgisini çeker, herkes katılır. Özünden taviz vermek/sulandırmak gerekmez çünkü çıkarmayacak ekleyeceksin.

Diğeri, isteyenler kutlar (isteyen medya alabildiğine verir, isteyen hiç vermez; herkes bu konuda serbest)Ülkenin imajını artırmak ya da turizm için, hatta reklam… Özel sektör, kişiler, kurumlar serbestçe diledikleri gibi bütün dünyayı etkileyecek devasa törenlerle…

Tanklar yürüsün ama namlularında çiçekler takılı olarak…

19 Mayıs, Malazgirt, 30 Ağustos, 29 Ekim, İstanbul’un fethi… Ne istiyorsan… Hatta benim doğum günümü bile kutlayabilirsiniz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..