Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tek Saygı Esnaftan

Saygı içtedir de söz ve davranışlarla da göstermediğin zaman göremeyiz; bu nedenle gördüğümüz saygıya bakarız.

İşte kibar davranmak, beyefendi hanımefendi, efendim buyurun, nasılsınız vs.

Bir kısım insanlar bu hitapları hayatlarında hiç duymazlar. Gerçi pek de takmamak lazım yerinde amca, dayı, teyze, lan Ahmet, kör olasıca bile saygıdır; ama işte gönül yine ede kibar davranılmasını bekler.

Amca dayı diyen kesim de samimidir, onları ayrı tutalım; kibar kültürlü çevremizden söylediğimiz tarzda göstermelik de olsa bizi yücelten saygılı hitap ve davranış bekleriz ama maalesef onlar gibi değilsek…

Kendi aralarında birbirlerine davranırlar ama…

Sonuçta yine de kötü davranmazlar ama aşağılanmış gibi hissederiz.

Yine de size kibar ve saygılı davranılır. Nasıl mı?

Birisiyle ilk defa tanışıyorsanız ya da alıverişe gittiğinizde esnaf “Beyefendi, hanımefendi, efendim, buyurun, nasılsınız…”

Bu tabi bizim aradığımız değil(Tanışma adabı ve mallarını satmak için) ama buna da şükür. Gerçi burada da kılığa kıyafete bakarlar. Ben bunu bildiğim için fakirken de zengin gibi giyinirdim.

Yani kimse saygı görmüyorum demesin.

Gerçi ulu büyük Manitu dedem bir artısı olmayana saygı göstermek gerekmez derdi.

İyi ama adım Hıdır elimden gelen budur, artı da neymiş! Kötülük yapmayan herkes saygıyı hak eder, bana beyefendi demeyenin kendisi de beyefendi değildir.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..