Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Tekin komutan

Tekin komutan
 

Tekin Komutan'ıTuzla Piyade Okulu'nda yedek subay öğrenci iken tanımıştım. Sekizinci bölüğün, namı diğer sürünler bölüğünün bölük komutanıydı. Sürüngenler bölüğünün bir neferi olan benimde bölük komutanımdı.

İtibarlı bir bölüktü sürüngenler bölüğü. Bölük Komutanı Kıbrıs Gazisi idi. Bir fiil harekata katılmıştı Tekin Komutan. Diğer bölükler çay keyfi yaparlarken bizim bölük devam ederdi eğitimine. Sürünürdük sahasında. Namı diğerliği de ondandı.

Yağmurlu havalarda çeliğe su verirdik. Mevsim kıştı. Belden yukarısı çıplak koşardık kilometrelerce yağmurun altında. Tekin Komutan'ın deyimiyle çeliğe su verilirdi.

'Bana kızıyorsunuzdur, herkes çay içerken biz eğitim yapıyoruz diye. Bugün belki sıkıntı gibi gelebilir. Ancak yarın birliklerinize gittiğinizde bana dua edersiniz.' Derdi.

Bölüğündeki bizleri evlatları yerine koyardı. Bir defasında yemekhane de diğer bölük komutanıyla kavga etmişti. Bizlere köftelerin küçüğü veriliyor diye.

Sık sık bahsederdi. Barış harekatında hayatını kurtaran Kayseri'li askerinden. Bahsederken gözleri yaşarırdı. 'Yarın birliğinize gittiğinizde sizin en değerli silahınız ve arkadaşınız beraber görev yapacağınız askerlerdir.'

Atatürk sevdalısıydı. Vatanı, milleti ve bayrağı O'nun en kutsal değerleriydi. Tekin Komutan kadar Atatürk sevdalısı bir insan tanımadım.

Eğitimimizi tamamladık. Kur'a çektik. Urfa'ya Sınır Jandarma Alay Komutanlığı'na çıktı kur'am. Oradan da Ceylanpınar Devlet Üretme Çiftliği üzerindeki 3. Sınır Jandarma Bölük Komutanlığı Merkez Karakol komutanlığı'na gönderildim. Merkez Karakol Komutanı olarak. İşimiz kaçakçılarla idi. Çatışma boldu. Tekin Komutanıma teşekkür kartı yolladım. İyi ki bizi süründürmüş. İyi ki çeliğe su vermiş. Dediği gibi her fırsatta dua ediyordum.

Terhis oldum. Döndüm sivil hayatıma. Ancak aradan yıllar geçmesine rağmen unutmadım Tekin Komutanı.

Unutmadım sürüngenler bölüğünü. Ve birgün Danıştay'a yapılan hain saldırının ardından adını duyudum. Gazetelerde fotoğrafını gördüm. Böyle hain bir saldırı ile adının anılması beni çok üzdü. Atatürk sevdalısı bir insanın, bir gazi askerin Danıştay'a yapılan hain saldırıyla ne ilgisi olabilirdi?

 
Toplam blog
: 193
: 183
Kayıt tarihi
: 09.05.08
 
 

1957 Erzurum doğumluyum. 1982 -9 Eylül Üniversitesi   İktisadi veTticari Bilimler Fakültesi   Maliy..