Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '07

 
Kategori
Teknoloji
 

Teknoloji ve cinsellik..!

Teknoloji ve cinsellik..!
 

Teknoloji ve cinsellik, daha doğrusu kadın olgusu ve dişiliği ön plana çıkarma. Bunlar arasında nasıl bir ilişki olabilir ki veya amacı teknolojiyi insanlara sevdirmek ve bu konuda bilgiledirme yapmak olan bir dergi neden kadını bu kadar ön planda kullanarak onun dişiliğinden yaralanamak ister ki. Açıkcası burasını tam anlamış değilim.

Ben uzun bir dönemden beri Home&Technology dergisini takip ediyordum. Bugün gidip yeni sayısını almak istediğimde:

-Artık yeter..!

dedim. Öyle ya amacım yarı veya tam çıplak kadın fotoğraflarını görmek olsa gidip bununla ilgili dergilerden birini alırım. Oysa bu derginin varolma amacı bunun çok dışında. Öyleyse yarı çıplak kadın fotoğrafının bu derginin kapağında ne işi var.

Burada beni rahatsız eden çıplak kadın fotoğrafları değil; çünkü o kadar çok yarı çıplak kadın fotoğrafı var ki bir yerden sonra göz alışıyor artık:) Kadın sembolünün bu kadar basit ve gereksiz kullanılması ve dişiliğin bu kadar ön plana çıkarılması beni oldukça rahatsız ediyor. Açıkcası benim bu konuda fikrim nettir. Eğer herhangi bir yazılı yayının, bu gazete olur, dergi olur veya TV programının çekirdek amacı kadın dişiliğini temel almıyorsa (erkek dergileri, erotik TV programları vb..), bunun dışında bir amaçla yola çıkmasına rağmen dişiliği sürekli kullanan herhangi bir yazılı yayın veya TV programı kesinlikle işini doğru yapamıyordur ve okuyucusuna veya izleyenine birşey veremediği için bu yola giriyordur.

Aynı mantığı video kliplerde de görebilirsiniz. Sesiyle ve yorumuyla ekranı veya sahneyi dolduran hangi gerçek sanatçının arkasında yarı çıplak, sürekli birşeyleri yalayıp duran kadınlar görebilirsiniz. Sesiyle ve yorumuyla kimseye birşey veremeyen bir kişinin yapacağı başka ne olabilir???

Daha öncede bir fuar esnasında karşılaştığım T3 Dergisi' nin yayıncılarına da aynı soruyu yöneltmiş; doyurucu bir cevap alamamıştım. Aynı gerekçeyle T3 dergisini bırakmıştım. Şimdi de Home&Technology' yi bırakıyorum. Hayatta en sevmediğim şey birilerinin birtakım zaafları kullanmasıdır. Ancak bunu bir teknoloji dergisi yapmamalı, onun bunlara ihtiyacı olmamalı, EĞER İŞİNİ GERÇEKTEN İYİ YAPIYOR İSE..!

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..