Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '08

 
Kategori
Haber
 

Teknosa'ya bu kez teşekkürler...

16 Mart günü aldığım HP Pavilion marka dizüstü bilgisayarım beş ay geçmeden çökmüştü. Banka kredi kartı borcundan dolayı faiz yükü ise tıkır tıkır işliyordu. Yüzlerce doysam silindi. Cihazı kullanırım umuduyla iki adet kablosuz modem de almıştım. Bütün işlerim aksadı. Maddi ve manevi kaybım cihazın bedelini aştı. Aylarca onarım seçeneğini bekledim. Nihayet Teknosa bir aşamada konuyu sahiplendi. Bilgisayarın parası HP tarafından yatırıldı. Onlara da teşekkür ederim...

Bu olayda şunu gördüm: Ülkemizde tüketici hakları onca iyi niyete karşın henüz pratikte yeterince etkili değil.

Genel olarak da şunu söyleyebilirim: serisinde sorun olduğu başka mağdurlardan da anlaşılabilecek bir cihaz piysadan çekildiğinde tüm müşterilerin mağduriyetleri onları tatmin edecek şekilde ve gecikmeden çözümlenebilmelidir. Önce satış esansında saydam bir bilgilendirme gereklidir. Sonra özellikle elektronik ürünlerde garanti belgesinde iki yıllık garanti vaazı temelinde "bir cihaz aynı yerden üç kere, dört değişik yerden bir defada veya altı değişik yerinden bir yıl içinde arıza yaparsa değiştirilir veya parasal iadesi yapılır" düzenlemesi (bunu mealen söylüyorum yanılgı payı da olabilir-BK) çok basit bir düzenleme ile öngörülen süreler yarı yarıya azaltılarak tüketici daha etkin korunabilir. Yani bir cihaz iki yıllık temel garanti kapsamında ilk yıl bir yerinde birden fazla, değişik iki yerinden ve/veya değişik zamanlarda üç kez arıza yaptığı takdirde..." diye bir düzenleme önerisi sanırım yerinde olabilir.

Bu olay bağlamında tüketici derneklerinin de -isteseler de bir yerde- çok etkin olmadıklarını tespit ettim.

Uyuşmazlıkların çözümü için kurulmuş Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahlemeleri var bu çok yerinde ve medeni bir yapılanma ancak onların işleyişi de iş yükünden ötürü belli bir zaman alıyor. Bu konuda güçlendirilmelerini ve basının da tüketicimizin bilgilendirilmesinde daha çok çaba göstermesini dilerim.

Basın deyince.. bir zamanlar meslektaşı olmaktan gurur duyduğum Türk basınının özgürce işlev görmesinin her birimiz için yararını her daim kavramaktayım...

Üzücü bir süreç yaşadım. Artık kendime dizüstü bilgisayar almıyorum. Almayı düşünmüyorum. Umarım benzer sorunları yaşayan herkesin sorunu çözümlenir. Servisler de satıcı kuruluşlar da gerekli özeni ve ilgiyi "koşulsuz müşteri memnuniyeti" bağlamında esirgemezler.

Dünya ile rekabetin en önemli koşulu da yüksek standartlı üretim ve hizmetleri yüksek performanslı takımlarla yaratmaktır. Burada üreten ve tüketen bir büyük ailedir. Öyle görülmelidir. Japonla da, Anglo Saksonla da, yarışan Türk endüstirisi herşeyden önemlidir. Ve o endüstrinin en değerli öznelerinden birisi de Türkiye'deki tüketicilerdir.

 
Toplam blog
: 374
: 491
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..