Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '18

 
Kategori
İlişkiler
 

Tekrar Evlenme Fikri

Tekrar Evlenme Fikri
 

Salih Arıkan


Daha önce bir evlilik yaptım. Anlaşarak boşandık. Tabii ki ikimizin de hataları vardı.

Ben özelikle Sema Maraşlı ve bazı milli ve yerli yazarları okuyunca aslında sorunlarımı çözebilirdim. Evliliğimi yürütebilirdim fikri güçlendi.

Bunu şunun için anlatıyorum. Boşanmaktan pişman mısın hayır. Yanlış bir evlilik yaptım. Yürütmeye çalıştım olmadı. Sadece isteseydim yürüyebilirdi. Şunu anlatmaya çalışıyorum. Evlilikler kötüye doğru gider. Ve biz o hayhuyda olayları sağlıklı değerlendiremiyoruz. Bir uzmana başvurmak gerekiyor. Evlilikle ilgili sorunları rastgele paylaşmaktansa sadece bu konuları uzman ve deneyimli kişilerle paylaşmak gerekir. Bazı evliliği kötüye gidenler beni arıyor. Ben ısrar ve kararlılıkla boşanmayı tercih etmeyin ve uzman yardımı alın diyorum. Neden çünkü boşanmanın getirdiği ayrı sorunlar var.  Kurtulayım da sonra düşünürüm demek çok büyük bir yanlış.

Aileye tuzaklar var. Lütfen devletimiz bu konularda çözümler üretsin. Evlenenler özelikle İslam hukukunu iyi okusun en iyi örnek sevgili peygamberimiz. Kendi işini kendisi görür. Ve hazreti Aişeye kör düğümle bağlı olduğunu söyler.

Evlilikleri sürdürmek için çaba sarf edin. Hayatınızı renklendirin. Küçük sürprizler yapın. Eşinizin sevgi dilini öğrenin Gary Chapman’ın beş sevgi dili güzel bir kitap. Özelikle bu konular Eda Sema Maraşlıyı okuyun. Kendinizi eleştirin. Bir sorun varsa tek taraflı değildir.

Ben şimdi yalnızım yalnızlık çok zor. Bazen bir aile sıcaklığını arıyorum. Akşamları biraz zor oluyor. Ama kendimi okumaya verdim. Okuyor anlamaya çalışıyorum. İnsan evlenir mutlu olur mutlu olamazsa filozof olur. Bizde o misal filozofluk yapıyoruz. Sevdiklerimizin kıymetini bilelim onlara sevgiyle bakalım. Sonra benim gibi filozof olursunuz. Ben bozulan aileleri görünce tekrar evlenmekten korkar oldum. Ama en doğrusu aile olmak ve sevgi ve saygı çerçevesinde nikâhla rabbin huzuruna varmak.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..