Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '15

 
Kategori
Şiir
 

Tercihi sana bırakıyorum

Tercihi sana bırakıyorum
 

İkimizden biri;

Ne fark eder ki,

Sen ya da  ben

İçimizden biri.

İkimiz de Allah’ın kulu...

*

Birimiz, birimize git desin

Ve ilk giden sen olsun

Gözlerin mi,

Kalbin mi olurdu arkanda bırakacağın?

*

Anladım, zorlanacaksın

Dur!

Ben vereyim cevabı:

*

İlk giden ben olsaydım eğer,

Kırdığın kalbimi bırakırdım sana hediye;

“Yaran hep kanasın,

Gönlünde başka çiçek açmasın,

Diken toplasın ellerin yalnız”

Diye de,

Not düşerdim yanına...

*

Ki ben;

Ne kalbimi, ne gözlerimi bırakırım

Kendimden uzak bir dünyaya...

Yalanım yok, kimden neyi saklayım

Sensizlik çok da etkilemez  beni

Dünkü varlığın,

Bugünkü yokluğundan daha az acı değildi çünkü...

*

Ve emin ol ki;

Yarınlarımda olmayışın

Yoksullaştırmayacak beni

Aksine,gönül zenginliğim artacak,

Bahar kadar güzel bir özgürlük olacak yanımda...

*

Bilirsin;

Göçmen kuşların yaşam biçimidir hürriyet

Yer değiştirmek,

Yazı başka, kışı başka yerde geçirmek

Ve hayatın renklerinde kaybolmak...

*

Ben de onlar gibi olmak istiyorum

Bu yüzden seni göçe zorluyorum.

Gökyüzünü de,

Yeryüzünü de sana bırakıyorum

Güneş kalsın yeter bana...

*

Ben, sensiz olmayı beceririm

Dalgalarla tek başıma boğuşmayı da!..

Ama sen;

Ne bittiğin, ne doğduğun yerde

Becerirsin bensiz yaşamayı...

*

Seninleyken yarınlar meçhuldü!

Şimdi iki kişilik oldu bu meçhul dünya...

Nasıl yaşayacağını ben söylemeyeceğim sana

Yollardan biri doğuya, biri batıya gider

Okyanus var bir de yol ortasında...

Tercihi sana bırakıyorum!..

*

Rukiye Çelik

Ankara/28 Şubat 2015

 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..