Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Tişört Kaç Litre Su Tüketiyor?

Ortalama bir tişört için gereken 250 gramlık pamuğu üretmek için 2 bin litre su harcanıyor. 
 
Tabii bir de boyama, yıkama gibi süreçlerde giden su var. 
 
Jean pantolon üretiminde sadece yıkama için bir ton ürün başına 70 ton su gerekiyor.
 
Tişört almayacak değiliz evet ama son zamanlarda çok çok sevdiğim ikinci el eşya ve giysi siteleri var.
 
Hem daha kaliteli şeyleri ucuza alabiliriz.
Hem de tüketim çılgınlığı dedikleri şeye katkımız olmaz.
 
 
Dolaptaki 80 kıyafetten kaç tanesini giyiyorum?
 
Bir yaz ayında maksimum 10 tanesini çok sevdiğim icin giyiyorum diğerleri olduğu yerde duruyor. 
 
Zararı yok tabii.
 
Ama en güzeli az, öz ve kullanıyor olduklarım.
 
Kullanmadıklarımız bir yıl dolapta duruyor, iki yıl duruyor sonra ya hoop çöpe gidiyor (yazın yapılan temizlikten görüyorum hiçbirimiz -hemen hemen- geri dönüşüm kutusuna atmıyoruz) ya da tanıdık birilerine veriyoruz.
 
Bazısını hediye edebiliriz, o ikinci el platformlarda satabiliriz ihtiyacımız olan bir şeyle takas bile yapabiliriz.
 
 
*Yalın'ın da dediği gibi bazı şeyler "olmasa da olur."
 
*Yılda bir kere düğünlerde giyeceğim bir elbiseye 350 TL vermiyorum, modayı takip etmiyorum, 
güzel gülüşün ve istediğin deneyimleri yapmanın modası geçmez ama o elbisenin geçiyor.
 
*En güzel giysiyi giyip en havalı pozu verip internette paylaşmak istemiyorum, 
 
Sadece mutlu olduğum anı ölümsüzleştirmeyi seviyorum.
 
 
*Sahip olduğum tüm eşyalarıma bayılıyorum.
(Her şey kişisel tercihtir tabii bunları yapana saygım var fakat daha az tüketirsek bazı şeyler daha güzel olacak.
 
Bu platformdaki güzel insanları çok özlemişim. 
Hepinize saygılar, selamlar.
 
Toplam blog
: 27
: 208
Kayıt tarihi
: 21.03.20
 
 

Plato MYO Çocuk Gelişimi mezunu. Atatürk Üniversitesi AÖF halkla ilişkiler öğrencisi. Çocuk atöly..