Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '12

 
Kategori
Güncel
 

Tiyatroların özelleştirme oyunu sahnede

Tiyatroların özelleştirme oyunu sahnede
 

tiyatro


Son günlerde gündemin önemli konularından biri de tiyatroların özelleştirilmesi. Öncelikle şunu bilmek gerekiyor ki tiyatro insanı,insanca,insanla anlatma sanatıdır. Ticari bir amacı yoktur. Bundan kellidir ki tiyatrocular kıt kanaat geçinir. Ancak işlerini büyük bir aşk ile yaparlar.

Tiyatroların özelleştirilmesi tamamiyle yanlış bir karar. Bugün bu konu hakkında Ferhan Şensoy'un yazdığı müthiş bir yazı okudum. Orada bir oyununu rahmetli Sakıp Sabancı'nın izlemeye gelmiş ve oyun arasında Ferhan Şensoy'a gelip ticari bir takım sorular sormuş.Salon tıka basa dolu halde. Neticesinde Sakıp Sabancı kafasında bir hesap yapmış ve bu iş kar getirmez demiş. Şimdi tiyatroları özelleştiriyoruz ya kim alacak ?

Hiçbir iş adamı kar getirmeyen mecraya para dökmez. Kıt kanaat geçinen tiyatrocuların da bunu almaya gücünün yeteceğini sanmıyorum. Bu durumda neden özelleştiriyoruz tiyatroları ?

Devletin yaptığı zamları,aldığı kararları tiyatro sahnesinde eleştirmek için mi ?

Ayıp diye vurgulanan sahneleri engellemek için mi ?

Merak ediyorum ülkenin önde gelen siyasetçileri tiyatroya hiç gidiyorlar mı?

 
Toplam blog
: 4
: 1531
Kayıt tarihi
: 07.05.12
 
 

Yazmayı seviyorum. Aklımın içinden geçenleri kağıda dökmek bana ayrı bir haz verir. Araştırmayı s..