Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Tokat MYO öğrencisi Emre İkikat ile gelişim üzerine...

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ MYO MUHASEBE BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ EMRE İKİKAT” ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİNDEN DAHA ÇOK KİTAP OKUMALARINI BEKLERİM” DİYOR

SORU- Merhaba Emre kendini geliştirme konusunda çabalarından dolayı seni tebrik ederim.. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

EMRE İKİKAT-Ben Emre İkikat 1992 doğumluyum. Okumanın verdiği mutlulukla hayatıma yön veriyorum. 1.80 boylarındayım. 63 kiloyum. Mavi gözlü ve eğlenmeyi seven bir mizaca sahibim. İlköğretimi Namık Kemal İlköğretim Okulunda tamamladım. Liseyi ise Ticaret Meslek Lisesinde tamamladım.şu an Gaziosmanpaşa Üniversitesi MYO Muhasebe Bölümünde okumaktayım.

SORU- Ticaret Lisesi ve Muhasebe okumanıza rağmen Edebiyat ve şiirle uğraşmanız gerçekten takdir edilecek bir şey . Şiirle uğraşmanızın sebebi nedir ?

EMRE İKİKAT- Şiire olan tutkularım var. Başkalarının duygularını anlamak ve hissetmek için şiirle ilgileniyorum. Bu yüzden ilgimi daha çok çekiyor ve bende şiir yazma isteği uyandırıyor.

SORU- Üniversitede Muhasebe tercih etmenizin sebebi nedir ? Bu bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var ?

EMRE İKİKAT- Lise yıllarında hesap yapmayı ve zorlukları seviyordum. Bu yüzden olsa ki Muhasebe bölümünü seçtim. Bölümümü seviyorum ve bölümümle ilgili geniş bilgilerle donanımlıyım .Okulumu henüz seçmediğim yıllarda Muhasebe bölümünün beni zorlayacağını düşünürdüm.Zorlukları sevdiğim için seçmiştim muhasebe bölümünü ama gördüğüm kadarıyla muhasebe zor bir bölüm değilmiş.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların sızın çabalarınıza bakış açısı nedir ?

EMRE İKİKAT- Benimle beraber ailem 5 kişiden oluşuyor. Babam camcı annem ise ev hanımı. Kardeşlerim halen okumaktalar . Küçük kardeşim ilköğretim okulunda, ortanca kardeşim lisede ve ben kendi odamda sessiz ve kendi başıma çalıştığımdan çabalarımın fazla farkına varamamaktalar.

SORU- kitap okumakta mısınız ? Kitap okumak insana ne kazandırır ?

EMRE İKİKAT- Kitap okuyorum. Benim çoğu şeye ilgim ve merakım oldukça yüksektir. Takıldığım şeyleri ve merak ettiğim şeyleri araştırırım, okurum ve bilgi sahibi olmaya çalışırım. Kitap okumak insana güç kazandırır. Bir insan ne kadar çok okursa o yönde o kadar güçlüdür.

. SORU – Arkadaş nedir ve arkadaş insana ne kazandırır ?

EMRE İKİKAT- Bence arkadaşlık insanların birbirine sevgi ile anlayışla davranmasıdır. Arkadaş seçtiğim kişi iyi biriyse iyi şeyler kazandıracağı kesindir. Kötü arkadaş seçmişseniz o sadece kendisini düşünür. Kimseye faydası dokunmaz. O kişi bencildir.

SORU- Meslek lisesinde okumayı avantaj mı yoksa dezavantaj mı görmektesiniz ?

EMRE İKİKAT- Meslek lisesinde okumak avantajlı diye düşünüyorum. Ama asıl avantaj geçmiştekiler için avantajlıymış.Günümüzde liselerin hiçbir önemi kalmadı. Çünkü çoğu kişi Üniversite mezunu.

SORU- Liseler ve Üniversiteler arasında ne farklar var sizce?

EMRE İKİKAT- Liseler gençlik yıllarımıza denk geldiğinden lisede çok şeyi anlayamıyoruz. Ama Üniversite olgunluk çağımıza denk geliyor ve vereceğimiz kararları düşünmekten adım atamıyoruz. İster istemez ileriyi düşünüyoruz. Olgunlaştıkça liseyi daha iyi anlıyorsun. Bence tek fark aldığımız kararlar ve düşüncelerdir.

SORU- Dışardan gelen öğrenciler Tokat’ın en çok neyinden şikayetçi ve Tokat halkından neler beklemekteler ?

EMRE İKİKAT- Dışardan gelen arkadaşlarım Tokat halkının soğuk davranmasından şikayetçi ve sıkıcı bir yer olarak görüyorlar Tokat’ı. Tokat halkı dışardan gelen öğrencilere daha ılımlı yaklaşabilir .Gelen öğrenciler Misafir sayılır. Onlara halkımız yardımcı olmalı sanırım.

SORU- Başka neler anlatmak istersiniz ?

EMRE İKİKAT- Anlatmak istediğin son bir şey ise genç arkadaşların kitap okumalarını ve bir şeyler yapmalarını istiyorum. Kendilerini geliştirmelerini ve zamanlarını daha verimli kullanmalarını kalpten dilemekteyim.

Sevgili Emre, Gelişiminin daha hızlı ve verimli olması İnsanlığa daha fazla faydalı olmanı dilemekteyim.

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..