Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '15

 
Kategori
Okullar
 

Tokat Plevne İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin sorularına cevaplarımız

Tokat Plevne İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin sorularına cevaplarımız
 

Engelleri Aşanlar


Tokat Plevne İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Sorularına cevaplarımız

51. Kütüphane Haftası dolayısı ile  1. Nisan.2015  tarihinde Tokat Plevne İmam  Hatip Ortaokulunda “Kitap  Okumanın Kişisel Gelişim’deki Önemi” konulu  konferans vermiştik. Konferanstan sonra  çocukların sorularına cevap vererek, güzel soru soranlara   kalemler ve Süper Beyin Dergilerinin  yanında  okullarının temin ettiği  “Engelleri Aşanlar” kitabımızdan  da   imzalayarak  paylaştık.  Soruları   bir defa da buradan cevaplayalım dedik.

SORU- Aile ve çocuklarınızla  nasıl iletişim kuruyorsunuz? Kağıda yazarak  mı yoksa ağızdan okuyarak mı? (Hamza Ceylan)

CEVAP- Önce dudaktan okuyarak anlamaya çalışırım. O da olmazsa  aile fertleri kağıda yazarak bana anlatmak istediklerini anlatırlar.İşitme engellilerle anlaşmak zor zanneder çok insan  ama  insan alışınca  bazen normal insanlardan bile daha rahat anlaşabilir işitme engelli olanlar ile.

SORU-Sizce başarılı olmak için ne tür  kitaplar okumalıyız ? (Efe Ahmet  Baydaroğlu-Abdüssamed Dursun)

CEVAP- Kişisel gelişim ve  zorluklara rağmen hayatta başarılı olmuş insanların hayat hikayelerini okumak   başarı için insanı  iyi motive eder. Bugün okulunuzun sizlere hediye ettiği ve benim kaleme aldığım “Engelleri Aşanlar” kitabımda 60’ a yakın  engellinin azimle   başarı hikayeleri  ciddi okunup da üzerinde düşünülürse  sizlere  başarı  hakkında  geniş  düşündürücü bilgiler veriyor.

SORU- Çocukların  sizin gözünüzde anlamı nedir?( Mehmet Zahid Uysal)

CEVAP- Ben Çocuklara ve gençlere çok önem veriyorum. Çocuk demek  insanlığın ve ülkemizin geleceği demektir. Siz çocuklar ne kadar sevgi ve bilgi ile dolarsanız  ülkemizin geleceği de o oranda  bilgi ve sevgi ile dolacaktır. Bu yüzden  bugün olduğu gibi  okullarda konuşarak gençlere kitaplar ve dergiler hediye ederek  onların  çok okuyarak gelişmesini  için çaba harcıyorum ve bundan büyük mutluluk da duyuyorum.

SORU- “Engelleri Aşanlar “ kitabınızı  yazarken ne tür şeylere  dikkat ettiniz? (Muhammed Samed)

CEVAP- Bu kitabı yazarken  engellilerin hangi zorluklara  nasıl göğüs gerdiklerini inceledim. Engelli yakınlarının “ Bunlar engelli iken başarmış, biz de  engelli yakınlarımıza  daha samimi ve doğru davranalım ki, onlarda başarılı olarak  hayatta ezilmesinler, hayatın  içinde olan engelli olsunlar” diye düşünsünler istedim. Kitabı okuyup da bana geri dönüş yapan  engelli yakınlarını  görünce  niyetimin saflığı  içinde amacıma  az da olsa ulaştığımı  gördüm ve mutlu oldum.

SORU- Sabır sizin için ne ifade eder? (Taha  Bektaşoğlu

CEVAP- İlmin ve  her işin başı sabırdır. İnsan bir şeyin olacağına inanıyorsa  o işi yapana kadar arada 30 ,40 hatta 50 yıl geçse de sabredebilmeli. Ben yazmaya  başlayalı  33 seneyi geçti halen  kitaplarımız  ve konuşmalarımız  faydalı olsun diye sabırla  çalışmalarımıza  devam ediyoruz  ve  bu sabrın mükafatını da  yavaş yavaş alıyoruz. Sizler de  sabrı iyi öğrenerek sabırla  mücadelenize devam edin derim.  Dünyayı  güzel hale getirmek  siz gençlerin sabrı ile olacaktır.

SORU-Üniversiteli ağabeylerle konuşuyormuşsunuz? Bizlerde katılabilir miyiz ? Nerede ?( Efe Ahmet Baydaroğlu)

CEVAP- Üniversitelerde  öğrenciler davet ederse  konuşmalar yapmaktayım. Hocalar derslerine davet ederse o davete  icap ederek  konuşmalar yapmaktayım. Liselerde , ortaokullarda  davet edilirsem konuşmalar yaparak gençlere  dergiler kitaplar hediye ediyorum. Bu konuşmalara  herkes  katılabilir. Kütüphanede   bizi ziyarete gelenlere de  dergiler hediye ederek  ve  sorularını  cevaplayarak  onlara  yol göstermek  bizleri her zaman mutlu ediyor.

SORU- Okumak  sizin için ne ifade ediyor? Kitap okuyunca kendinizi nasıl hissediyorsunuz ? ( Esat Efgan Çelik)

CEVAP- Okumak benim için Allah aşkı kadar önemli bir aşktır. Allah’ın ve peygamberin ilk emri okudur. Okuyunca dünyanın en mutlu ve zengin insanı olduğumu  hissediyorum ve  okumayı ibadet kabul ediyorum. Bir kitap bana   olumlu bir katkı sağlamışsa  bilmek gerekir ki, o kitabı  ibadet gibi okumuşumdur.  Okumak  ama  güzel ve faydalı kitapları okumak  aşktır. En büyük aşktır . Allah aşkından sonra gelen…

SORU- Biz kulaklarımızı  kapattığımızda  konuşamıyoruz. Siz nasıl konuşuyorsunuz?(Seydi  Özer)

CEVAP-Kitap okurken   karşımda bir insan okuyormuş gibi hissederim. İnsan  güzel şeyler yaparsa zamanla alışıyor. Bu demek ki bir alışkanlık .

SORU- Hayat  ile nasıl mücadele ediyorsunuz ?  (Enes Yaman)

CEVAP- Hayat  ile boş konuşan ve boş davranmışlar   sergileyen insanlardan uzak durarak  ve  zamanımın çoğunu  okuyarak    geçiriyorum. Boş konuşan ve kendini düzeltmeyen insanlardan, kendini başkalarından üstün gören insanlardan uzak kalmak insana mutluluk veriyor gerçekten.

SORU- Kitap yazarken nelere dikkat edersiniz ? ( Taha  Yasin Dumanlı)

CEVAP- İçten samimi olmaya ve  okuyanları faydalanacağı  şeyler olmasına , okuyanın  anlattıklarımdan  rahat dersler çıkarmasını sağlayacak bir üslupta  olmasına dikkat ederim.    

SORU- Kitap okumak size neler kazandırıyor? (Muhammed Yasin Yılmaz)

CEVAP – Kitap  okumak  ibadettir demiştim hani. Okumak  insana  huzur  ve mutluluk verir. Boş konuşmalara zaman ayırmadığımız  için okuduğum zaman insan  olduğumun farkına varırım. Bence insanı  hayvandan  ayıran özelliklerin en başında  insanların okuma    yeteneklerinin olması.

SORU-  Bir kitabı yazarken neler  düşünürsünüz ? (Alimbek Kubatali)

CEVAP-  Bu kitabı yazarken  önce  ben kendime faydalı olmasını, yazarken bani aydınlatmasını ve   beni ileri götürmesini dilerim. Daha sonra da  insanların  okumasını, onların  faydalanmasını ve  hatalarından ders alarak hayata umutla bakmalarını dilerim.

SORU- Bizde sizin gibi yazar  olmak için ne yapmalıyız? (Ahmet  Semih Koç)

CEVAP- Yazarların  nasıl yazdıkları konusun da  yazılmış kitapları okumanızı , yazarlar  ile dostluk kurarak onlara sorular sormanızı ve   onların hatalarını yapmayarak   başarı hikayelerini  öğrenmenizi  ve   kimsenin denemediği orijinal şeyler yazmanızı  size iyi yazar olma yolunu  açacaktır.

SORU- İşitme yeteneğinizi kaybettikten sonra umutsuzluğa  kapıldığınız oldu mu?( İrşad Şahin)

CEVAP- Zaman zaman  umutsuzluğa kapıldığımız olmuştur ama  kendimizi  toparlayarak  umutsuzlukları  umut haline getirecek iradeye de sahip olduk her zaman.

SORU-“Kitap  okumaya başladığım zaman  sıkılıyorum” diyen  bir kişi için neler söylersiniz? (Mahmut Esad Damlıyurt)

CEVAP- Bunun yolu sabırla  okumaya devam etmekle olur. Nasıl  ki kötü alışkanlıklar yavaş yavaş yapılarak alışkanlık oluyorsa iyi ve güzel  okumak gibi alışkanlıklarda aynen böyledir ve   sabırla  okumayı seversek  zamanla okumanın tiryakisi  olarak ondan faydalanan  insan da oluruz.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..