Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Gönüllülük
 

Tozlu raflar artık kitap dolsun!

Tozlu raflar artık kitap dolsun!
 

Vizontele filmini izlemişsinizdir. Filmde Tarık Akanın rol aldığı kütüphane müdürü, kütüphanesi olmayan bir köye kütüphane müdürü olarak atanmıştı. Ama o bu olumsuz durumu görmezden gelerek kendi emeğiyle, yılmayarak bir kütüphane açmayı başardı. Geriye kütüphaneyi doldurmak kalmıştı. Kitapları da bir gazeteci arkadaşına mektup göndererek, arkadaşı da bu mektubu gazetede yayınlamasıyla bir kamyon dolusu kitabı köye getirmeyi başardı.

Seyrettiğimiz bir film, okuduğumuz bir kitap ya da günlük hayatta karşılaştığımız bazı durumlar, bizi bir şeyleri yapma konusunda cesaretlendirir ve neden olmasın sorusunu kendimize sormamızı sağlar. Benim yaşadığım yerde de aynı sorun yaşanmaktadır. Bir sene önce açılan kütüphanede iki rafı dolduracak kadar bile kitap yok.

Bu yazıyı da şuan o kütüphaneden yazıyorum, şansımı denemek istedim. Okuduğumuz kitapların yıllarca tozlu raflarda eskimesi yerine bu kütüphaneye gönderilmesi, okumaya hevesli gencecik insanların ellerinden gecmesi ne kadar güzel olurdu. Bunu yapmak hem bizim insani görevimiz hem de paylaşımcı kişiliğimizin birer göstergesidir. Bu boş ve kitap dolmasını bekleyen tozlu rafların içinden; bu yazıyı okuyan tüm paylaşımcı, eğitime, destek veren, okumaya ve okutmaya önem veren gönüllü insanlara sesleniyorum. Sizin göndereceğiniz bir kitap dahi olsa, o kitaptan yüzlerce insan faydalanacak ve aydınlanacak.

Ben bu konuda herkesin gerekli hassasiyeti göstereceğine canı gönülden inanıyorum.

kitap göndermek isteyen gönüllüler aşağıdaki adrese gönderebilirler.

Adres: Uludere halk kütüphanesi. Atatürk büstü arkası.

ULUDERE/ŞIRNAK

 
Toplam blog
: 2
: 936
Kayıt tarihi
: 21.08.10
 
 

Sınıf Öğretmenliği okuyorum.. Öğrencileri cok seviyorum.. Kitap okumayı ve okuduğum şeyi tartışmayı ..