Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
Futbol
 

Trabzonspor UEFA Avrupa Ligi'ne! Trabzon 1-1 Benfica

Trabzonspor UEFA Avrupa Ligi'ne! Trabzon 1-1 Benfica
 

Pembe gömlek o kadar da uğurlu gelmedi Şenol Hoca'ya...


Trabzonspor, geçen hafta Estadio De Luz stadında 2-0 mağlup olduğu Benfica'yla, İstanbul Atatürk Olimpiyat Stadı'nda rövanş karşılaşmasına çıktı. Maç 1-1 beraberlikle sona erdi ve Trabzonspor Şampiyonlar Ligi ön elemelerinde takılarak UEFA Avrupa Ligi ön elemelerine gitti...

Maçtan önce Şenol Güneş Benfica'nın yenilebileceğini, bunu önceki maçta gösterdiklerini söyledi. Buna tamamen katılıyordum fakat bir şartla... Geçen maç yapılan hataların telafisi olabilecekse, o hatalardan ders alındıysa, Şenol Hoca haklıdır. Trabzonspor Benfica'ya burada üç de atabilir, iki de atabilir, gol yemezse rahat da oynar. En azından maçtan önce böyle düşünüyorduk...

Maç başladı, Trabzonspor etkili başladı fakat daha maçın hemen başında benim dikkatimi defansın fazla boş kaldığı çekti. Daha ilk dakikalarda kendi kendime "Eğer Trabzon tamamen hücuma yönelik oynarsa Benfica rahat geçer" diye düşünmüştüm. Saviola, Aimar, Nolito gibi adamlar hafife alınacak adamlar değil. Neticesinde daha 18.dakikada saçma sapan bir gol yedi bordo mavililer. Golün tamamen savunma hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Nolito ceza sahası içinde resmen elini kolunu sallaya sallaya top aldı ve golünü attı. O şutunu vurduktan sonra ancak Trabzonspor savunması önünü kapatmaya çalıştı.

Neyse ki daha sonra Trabzonspor birazcık daha toparlandı, atak yapmaya başladı. Yine yanlış kalkan bayraklar olduğunu düşünüyorum fakat bunlar bir şey değiştirmez. Geçen maç ofsayttan doğan sıkıntıları görmüştük. Rakip savunmadan bir adım geride olsa Trabzonsporlu futbolcular, goller rahat rahat gelecek, ben bu yetenekte adamlar olduğunu düşünüyorum. Uzun toptansa, kanatları kullanmak fayda getirdi Trabzon'a. Sol kanattan Celustka açtı, top direk Henrique'ye geldi, o da golünü attı. Aslında bu kadar basit! Oyunu açarak oynamayı becerebilsek, hiçbir problem kalmıyor. Ve bence her zaman kenarlardan gitmek, ortadan gitmekten faydalıdır. Hele ki Trabzonspor olarak Benfica gibi bir takıma karşı oynuyorsanız.

Dakikalar geçtikte Trabzonspor moralini kaybetti. İkinci yarıya çok daha iyi başlayacaklarını düşünmüştüm bordo mavililerin fakat yapamadılar. Üstünde Adrian Mierzejevski'nin gördüğü kırmızı kart gelince, tam anlamıyla dağıldılar. Hiçbir ümit kalmadı.

Trabzonspor'un Şampiyonlar Ligi'nden elenmesine kötü bakmamak lazım. Geçen senenin önemli oyuncularını takımdan gönderdiler. Yani ellerinde Şampiyonlar Ligi'ne çok da hazır ve yeterli bir kadro yoktu, grup aşamasında sıkıntı çekmeleri çok muhtemeldi. Bu kadroyla mücadele edebileceğiniz en büyük kulvar, UEFA Avrupa Ligi'dir. Orada belirli bir başarının yakalanabileceğine inanıyorum. Bu sebepten, UEFA Avrupa Ligi ön elemelerine katılmak bana göre daha avantajlıdır. Trabzonsporlular alınmasın fakat takım henüz Şampiyonlar Ligi'nde mücadele edebilecek düzeyde değil.

Umarım UEFA Avrupa Ligi'nde beklentilerimizi karşılayan bir takım görürüz sahada... Başarılar Şenol Güneş, başarılar Trabzonspor...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..