Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Tümerdem'e ödül

Tümerdem'e ödül
 

Yıldız Tümerdem


Türk Kalp Vakfı, Avrupa Kalp Birliği’nin etkin üyesidir. Yılın nisan ayı 2. haftasında gerçekleştirilen Kalp Haftası kutlamaları, bu yıl bir başka yankı yaptı. 

Kalp Haftası kutlamaları kapsamında ödüller verildi. Törende, Türk Kalp Vakfı'nın ''Geleneksel Doç. Dr. Edip Kürklü Tıp Ödülü'' de Prof. Dr. Yıldız Tümerdem'e verildi. Ödül, Prof. Dr. Tümerdem’e, Dr. Kürklü’nün eşi Doç Dr. Sema Kürklü tarafından sunuldu. 

Tümerdem, çok yönlü ve örnek bir kişilik. Bir yanda hekimlik uğraşı ve eğitmenlik; öteki yanda yazın ve şiir sanatıyla dopdolu geçen yaratıcı bir bilim insanı. 

İşte kendi kaleminden Yıldız Tümerdem: "Diyarbakır doğumluyum. Doğu-Güneydoğuda komutanlık yapmış, Mustafa Kemal ATATÜRK´ü tanıma şansını yakalamış asker bir babanın ikinci çocuğuyum. Ankara Tıp Fakültesi mezunuyum. Hacettepe Tıp Fakültesinde Çocuk Uzmanı ve Doçenti oldum. 

Eşimle birlikte Erzurum Tıp Fakültesi’nde (Hacettepe Tıp Fakültesi kurmuştu) beş yıl görev yaptım. Sağlık ocaklarının kuruluşuna ve çalışmalarına katkım oldu. Erzurum Dağ Mahallesi'nde çalışmalarım nedeniyle 1973 yılında yılın annesi seçilmem yaşamımın ilk ve en değerli ödülü oldu. USA´da Kentucky-Lexington Üniversitesinde, dünyada ilk kez kurulmuş Toplum Hekimliği Bölümünde ikinci Uzmanlığımı aldım. 1974 yılından beri İstanbul Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Kürsüsünde çalışıyorum. 

Avcılar-Halkalı Sağlık Ocaklarını kurarak İstanbul Tıp Fakültesi'nde bir ilke imzamı attım. Çünkü İstanbul´da sosyalizasyonu başlatma şansını yakaladım. 1999 yılı 10 Kasım'ına kadar bu görevimi sürdürdüm. AİDS Savaşım Derneğinin Kuruluşundan sonra Prof. Dr. Enver Tali Çetin ile birlikte başkan yardımcısı olarak uzun yıllar çalıştım. Türk Kadınlar Birliğini Kadıköy Şubesinin başkanlığını yaptım. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) Küçük Çekmece Şubesinin kurucu başkanlığını yaptım. 

‘Madde Bağımlığını Engelleme Vakfı’nın kurucularındanım ve uzun süre yönetim kurulundaydım (okullarda eğitsel etkinliklerimiz sürüyor). Dokuzuncu Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel döneminde Türkiye Sigara Savaş Ulusal Komitesindeydim (aktivitelerimiz eğitsel olarak sürüyor). Türkiye Lions Kulüplerinin" onursal üyesi ve gönüllü danışmanlık görevini üstlendim. LİONS 118 T tarafından "Fahrettin Kerim Gökay" ve "2002 Uluslararası Melvin Jones" karşılıksız hizmet ödülleri ile ödüllendirildim. Halen ÇYDD Kadıköy şubesi üyesiyim, dergimizde sağlık köşesi oluşturdum ve sağlık komisyonu kurduk. ÇYDD´nin onur kurulu üyesiyim ve arkadaşlarımla birlikte "ülkemizde-dünyada; bireysel, ailesel, toplumsal onur" konularında çalışmalar yapıyoruz,  

"Ulusal Okuma Yazma Seferberliği" kapsamında gecekondu -kırsal bölgelerde sağlık -kadın hakları programlarına aktif olarak katılıyoruz. Gecekondu çocuklarına "yaz okulu "çalışmalarına katılıyor, sağlık taramalarında öğrencilerimle birlikte yıllardır çalışıyoruz. İstanbul Tıp Fakültesi’nde öğretim Üyesi olarak çalışmalarım sürüyor. Sağlık Bakanlığı Ana - Çocuk Sağlığı ile Bakanlık ve Sağlık Müdürlükleri düzeyinde çalışmalarım sürüyor. İki yıldır, Sağlık Bakanlığı’nın "Genetik Hastalıklar Tanı Merkezleri Yönetmeliği" bilim kurulu üyesiyim. 

Hekimle evliyim. Aile Hekimi Uzmanı ve İstanbul Tıp Fakültesi Plastik Cerrahi asistanı olan iki kızım var. 300´ü aşkın Uluslararası ve Ulusal bilimsel makalelerim, mesleksel sekiz kitabım, kitap içi çok sayıda yazılarım var. Çok sayıda projelerde imzam var. TUBİTAK ve TUBA´da da görev üstlendim. Çok Sayıda Tıp Dergisinin Bilim Kurulundayım.” 

***

Şair olarak da tanıdığımız Yıldız Tümerdem’den bir şiir: 

‘ Ben’ olmasın içinde 

Dök satırlara yaşam öykünü
Anlat gençlikte kalan dününü
Ama içinde ben olmasın
 

Anlat dağlara, taşlara sevdalarını
Türküler söyle yanık sesinle
Ama içinde ben olmasın
 

Serp toprağa geleceğinin
Beklentili tohumlarını
Ama içinde ben olmasın
 

Hasadını yap bir başına
Güz rüzgârlı zamanlarda
Topla yaşamını sepetine
Ama içinde ben olmasın
 

Al ellerini avuçlarının arasına
Sil gözlerindeki damlaları
Sakla tüm anılarını yaşam potasında
Ama içinde ben olmasın.
 

16 Ekim 2009-Kadıköy/İSTANBUL 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..