Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Türk'üm demeye utananların bu ülkede işi ne?

Türk'üm demeye utananların bu ülkede işi ne?
 

Habertürk ekranlarında yayınlanan 'Kime Göre Neye Göre' programda 'Ben kimim?' sorusuna cevap aranıyor.

Benimde ilgimi çekiyor. Ve izlemeye başlıyorum.

Tabi böyle bir soruya kimin ne cevap verebileceğini kestirmek pekâlâ mümkün olmuyor.

Zaten bu günlerde herkes gerçek kimliğini söylemeyi asaletine(!) yediremeyip, farklı kimliklerle ortaya çıkmayı seviyor!

Ben böyle bir programa katılsam ‘Ben kimim’ sorusuna ne cevap verirdim diye epey düşündüm.

Sonra kendi kendime fazla düşünmene gerek yok. Sen Türkoğlu Türksün dedim. Ve içimden Orta Asya Steplerinden çıkıp, at sırtında(!) Anadolu’yu nasıl fethedip, Türkleştirdiğimizi düşündüm.

Türklüğünden utananların bu kadar fazla olduğu bir ülkede yaşamak gerçekten zor!

Her gün ülkeyi karıştırıp, gencecik çocukları öldürenler, şişinerek ‘Ben Kürdüm’ derken, öbür yanda, ‘ben Ermeni’yim, ben Yahudi’yim, ben Lazım, ben Çerkez’im, ben Boşnak’ım, ben Arnavut’um’ diye övünenlerin yanında, ben niye Türkülüğümden utanayım?

Bunları düşünürken, programa katılanlardan tesettürlü yazar Esra Elönü'nün ' Kendimi hiçbir zaman Türk olarak tanımlamadım, kimliğim sorulduğu zaman asla 'Türk'üm' demem.' sözlerini duyar gibi oldum. Ve programa daha dikkatli bakmaya başladım.

'Ben sen kimsin sorusuna asla Türk'ün diye cevap vermem' diyen Esra Elönü, kimliklerin ön plana çıkarıldığı zaman asıl ırkçılığın yapıldığını söyleyerek, kendisinin nasıl ırkçı olmadığını, dünyaya bakış penceresini anlatmaya koyuldu.

Tabi bu arada inciler(!) ağzından dökülmeye başladı!

İşte Esra Elönü’nün ağzından dökülen inciler(!)

*Bu kanın asaleti nereden geliyor? (Burada Mustafa Kemal’e gönderme yapıyor.)

*Biz başka bir kimlik üzerinde üstünlük kurmaya niye çalışıyoruz? (Türkiye Cumhuriyeti’ni hedef alıp, Kürt halkı üzerinde üstünlük kurmaya çalıştığımızı söylemeye çalışıyor.)

*Ben asla sorulduğu zaman Türk'üm demem. (Ne dediğini gerçekten merak ediyorum.)

*Bu beni rahatsız eden bir şey! (Ben de onun başındaki tesettürden ve bu tür söylemlerinden rahatsız oluyorum. Ama her hangi bir tepki göstermiyorum. Nihayetinde bir insan olarak düşünüyorum. Gerçi böylesine ne denir onu da tam olarak bilemiyorum.)

*Neden Türkiyeli diyoruz. (Türkiyeli diyenlerin kim olduğu malum!)

*Bu da beni rahatsız ediyor.(Başka nelerden rahatsız olduğunu açıklamadı!)

*Bir adalet devleti diyebiliriz buraya. (Nasıl bir tanımlama anlayamadım.)

* 'Egemenlik kayıtsız şartsız Türk Milleti'nindir ' sözü de beni rahatsız ediyor. (İkinci sınıf vatandaş olmayı kabul eden zihniyet, elbette bu sözün anlamını kavrayamaz. Bu tür insanlara seçme ve seçilme özgürlüğü biraz fazla mı?)

*Bu Kemalist zümrenin ortaya çıkardığı sözlerden bir tanesidir. (Kendisinin hangi zümreden olduğunu çok merak ettim. Ancak buna bir açıklık getirmedi.)

Buradan birçok soru sorulabilir. Anca bir cevap alınamayacağı için gerek yok.

Ancak devir bunların devri olduğu için saçmalıyor!

Bir zamanlar Bekir Coşkun’un ülkeyi terk etmesini isteyen zihniyet, bu sözler karşısında da bir çıkış yapacak mı?

Toplumun belli kesimini yok sayanlar, bu tür zihniyeti alkışlayanlar, toplumu nasıl ayrıştırdıklarının farkındalar mı?

Görüldüğü gibi ülkenin kurtuluşunda ve kuruluşunda emeği geçmeyenlerin torunları, ülkeyi anında satabiliyor.

Kimliğinde yazan Türk kimliğinden utanıyor.

Bende buradan bir öneride bulunuyorum.

Türk kimliğinden utananlar, ülkeyi terk etsinler!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..