Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '11

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Turkcell’den Vodafone’a Transfer Oldum

Turkcell’den Vodafone’a Transfer Oldum
 

Futbolda transfer sezonu tüm hızıyla devam ederken bizler de oturduğumuz yerde boş durmuyoruz tabi. Sadece futbolcular transfer olacak değil ya. Bizim başımız kel mi? Saçımız var çok şükür! Az ama öz!

Az önceki cümleyi okuyup da resmime bakmamazlık edemezdiniz haliyle. Gördüğünüz gibi (resmimde) az da olsa saçlarım var. Gönül isterdi ki fırça misali saçlarım olsun, tarak kırılsın içinde. Ama olmamış. Mevlam bana ince telli saç vermiş. Hemi de otuzundan sonra sapır sapır dökülsün diye ferman etmiş.

Hikayemi anlatacağım anlatmasına da ilkin Turkcellspor’a kalbim kırık ayrıldım, onu söyleyeyim. Ne veda yaptılar ne arayıp sordular. Demek ki onların gözünde bir mesajlık kıymet-i harbiyemiz yokmuş. Oysa yıllardır onları zengin etmiştik!

*

Sizler de fark etmişsinizdir muhakkak. Yıllar geçtikçe daha ucuza konuşuyoruz sanki. Hatırlıyorum da bundan 10 yıl önceki ödediğim faturalar bazen bugünküler kadar oluyordu. Teknoloji geliştikçe mi görüşme ucuzladı yoksa rekabet arttığı için mi? Ha bu arada benim çenem eskisi kadar düşük de olmayabilir. Bunun etkisini de yadsımamak lazım.

Efendim ben yanlış hatırlamıyorsam 1999 yılından beri Turkcell’liydim. Bir aşağı bir yukarı yanılma payı olarak verebilirsiniz. Yani yaklaşık 12 yıldır Turkcellspor kadrosunda top koşturmuşum. Tabi 5-6 yıl önce Avea markası doğduğunda Sağlık Hattına abone olmuşluğum da oldu ama Turkcell’i de kullanmaya devam ediyordum.

Ancak bu hattımı eskisi kadar yoğun kullanmadığımdan rölantiye almak istedim. Tarife Saniye diye bir tarife varmış, geçtiğimiz yıl bu tarifeye geçtim ki düşük bir sabit ücretle hattım açık kalmış olsun. Görüşmelerimi ise Avea hattımdan yapıyorum.

Çift telefon taşımak işkence gibi gelse de hem mesleğimiz gereği hem de eş dost ortamından mütevellit buna katlanıyordum. Bir an önce hattı teke indirip hem tek telefon taşımak hem de daha ucuza konuşmak için fırsat kolluyordum.

Turkcell Tarife Saniye isimli tarifenin sabit ücretini arttırınca benim sigortalar atıverdi. İşte beklediğim an bu” dedim. Zira hattım sadece açık kalsın diye 10 liraya yakın bir para vermek anlamsızdı. Avea hattı için de 40 lira veriyordum zaten. Bu fırsattan istifade edip hattın birini kapatmaya karar verdim. Hem daha ucuza konuşacak hem de tek telefona düşecektim. Kaymaklı kadayıf!

Bütün tarifeleri inceledimhatta isteyene bu konuda yardımcı olabilirim bile:) – aradığım şey her yöne bol bol konuşabileceğim bir tarife idi. Eskiden birkaç çeşit hat vardı da, seçim kolaydı. Şimdi envai çeşit tarife var. Kafam allak bullak oldu. Aradım taradım seçenekleri azalttım. Üç GSM şirketinin de avantajlı tarifelerini not aldım. Kıyasladım.

Vodafone tarafından +1 diye isimlendirilen tarifeler olmasaydı tercihim muhtemelen yine Turkcell’den yana olacaktı. Ama Vodafone’daki +1 TL karşılığında paketinizdeki konuşma süresi iki katına çıkarılıyordu. Üstelik sadece 1 yıllık taahhüt ile!

Derhal Turkcell numaramı Vodafone’a taşımaya karar verdim. Avea numaram yeniydi zaten, rahatlıkla iptal ederdim. Oysa diğer numaram tam 12 yıldır benimle. Şebekemi terk edebilirdim ama numaramı asla :)

Hoş şebekemi terk ederken de içim buruldu. Sanki bir dosta veda edermiş gibiydim.. Ama değilmiş. Dostluk paraymış. Bir mesaj bile atmadılar. Ben CEO olsam bu durumlar için mesaj atılmasını sağlayacak bir program işletirdim.

Sevgili abonemiz. Valla el bebek gül bebek geçinip gidiyorduk ne güzel. Sen konuşuyordun biz dinliyorduk. Biz mesajlıyorduk sen okuyordun. Paranın lafı olmaz deyip ara sıra bedava dakika veriyorduk. Ne oldu? Birdenbire bizi terk etmeye karar vermişsin? Bir kusurumuzu mu gördün allasen? Ölümü öp söylemezsen. Vallahi darılırız, güceniriz.” Diye bir mesaj gelse fena olmaz hani. Şahsen ben mutlu olurum, hatta gözümden iki damla yaş bile gelir.

Dile kolay yahu, tam 12 yıldır telefonumda TURKCELL yazısını görmeye alışmışım. Tabi onların bu vefasızlığından sonra bunu unutmam daha kolay olacak. Yeni takımım VODAFONE için çalışacağım yani konuşacağım. Beni üzmezlerse bir 12 yıl da onlara konuşurum ne olacak.

Ne demişler, kral öldü yaşasın yeni kral :)

Sevgi, hürmet ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

İstanbul / 18 Haziran 2011

Twitter.com/murathacioglu

murathacioglu.com

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..