Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

07 Ocak '07

 
Kategori
İnternet
 

Türkçenin ş, ğ, i, ç gibi özel harfleri ortadan kalkacak.

Türkçenin ş, ğ, i, ç gibi özel harfleri ortadan kalkacak.
 

"Son yıllarda Türk zenginleri İngiltere’yi sever olmuştu. Dil eğitiminin Fransızcadan İngilizceye kaymasının da etkisi vardır bu sevgide.

Ama İngiltere merakı kısa sürdü ve ilgi okyanus ötesine yöneldi.

Şimdi varsa yoksa Amerika.

On binlerce Türk çocuğunun okuduğu ABD, eğlence biçimiyle, kültürüyle, alışkanlıklarıyla, yiyecekleri ve içecekleriyle, filmleriyle geliyor üzerimize.

Ve bu kez de dilimize Amerikanca kelimeler doluşuyor.

İnternetin temel dili İngilizce olduğu için, gençlerimiz birçok kavramı buradan ediniyor.

Bu gidişle korkarım Türkçenin ş, ğ, i, ç gibi özel harfleri ortadan kalkacak. Çünkü internet bunları kabul etmiyor."

***

Yukarida okuduklarinizi Zulfu Livaneli'nin bugun ki yazisindan aldim. Sayin Livaneli'nin ismini yazarken bile, "U" lar noktasiz oldu. Bagislayin.

Bana dolayli da olsa oneride bulunan arkadaslarim var:

-Su siteye git. Su programi kullan. "U" larin noktali, "C" lerin kuyruklu olsun...

Vallahi denedim. Beceremiyorum. Dikkatim dagiliyor. Yazmak istediklerimi unutuyorum...

***

En iyisi, ben biraz az yazayim.

Belki ozurumuz, kabahatimizden az olur!

Gunde bir yazi yeter mi?...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..