Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '07

 
Kategori
Dostluk
 

Turkiye`yi ve Turkleri cok seviyorlar

Turkiye`yi ve Turkleri cok seviyorlar
 

Arsim ile yillar once barda tanismistim, yuzunde hep tebessum vardi Kosova`li imis. Araba alip satiyormus, arabamda sorun oldugunu soyledigimde, telefon numarasini verdi ve evinin adresini tarif etti. Pazar gunu gel bakalim dedi. Gittim vermis oldugu adrese arabamin sorununu giderdi borcum ne kadar deyince biz arkadasiz dedi. Evin icine davet etti, iceriye adimimi atar atmaz icerisi Turk evi gibi dosenmisti. Anne ve babasi ile tanistirdi, hanimi ve oglu Almanya`ya tatile gitmisler. Annesi kahve icermisin diye sordu olur dedim, eski usul kahve ogutme aleti cikti ortaya hemen kahve oguttuler. Taptaze bir kahve ictim yillar sonra, tam kahve bitmistiki, kucuk cay bardaklarinda caylar geldi. Hic durmadan onume birseyler getiriyorlar. Hizmet etmek zevk veriyor onlara caliskan insanlar. Evinin bahcesinin bir kosesinde sebze yetistiriyordu annesi. Gel dedi sana bahcemi gostereyim, domatesler, biberler, salataliklar dalinda duruyordu. Birkac tane koparip bir torbaya koyarak bana uzatti bunlar senin icin diye. sasirip kalmistim siz dedim Turkler gibi yasiyorsunuz, biz zaten Turkuz dedi, ama dedim diliniz farkli evet haklisin dedi. Kanim cok isinmisti bu aileye. Bir sure sonra kendi evini aldi, beraber evi boyadik.

Her gun is cikisindan sonra onun kamyoneti ile birer sefer yaparak butun esyalarini zevkle tasidim. Kardes gibi olmustuk Arsim ile, hanimi ve oglu seyahatten donduler. Oglunu oglum gibi sevdim cocugum olmadigi icin. Her gun ugruyordum evlerine, evin kapisi her zaman acikti. Evde kimse olmasa dahi salona gecip oturuyor bazende uyuyup kaliyordum. Annesi bana sen benim ikinci oglumsun diyordu. Birgun beraber New York`a gittik onun arkadaslari ile bulusup yemek yemek icin bir kapidan iceriye girdigimizde gordugum manzara karsisinda sasirip kaldim. Bizim eski kofteci dukkaninin aynisi idi. Kofteler buzdolabina dizilmis cesit cesit, esas film yemekten sonra idi herkes hesabi odemek icin birbiri ile guresiyordu. Bu bana yillar onceyi hatirlatti, gencligimizde bizlerde boyle idik. Bir yere gittikmi yavasca kalkar arkadaslara hissettirmeden hesabi oderdik. Bir sonraki sefer diger arkadasimiz ayni hareketi yapardi. Kimsenin icinde hesabi ben odemiyeyim diye bir dusunce gecmezdi. Bizim genclik yillarimiz bu guzellikler icinde gecti. Bu pazar Arsim`in evinde Kosova`lilarla mangal partisinde bulustuk. Genelde yasli insanlardi birbirlerine karsi saygilari bizim eski Turkiye`yi andiriyordu.

Bahcesi olan evlerde akrabalarin biraraya gelerek sac uzerinde hamur isleri pisirmeleri, birbirlerine karsi saygilari gozumun onune geldi. Yillarca Sirbistan`in zulmu altinda ezilmisliklerinin izleri vardi yuzlerinde Kosova`lilarin ama hep gulumsuyorlardi. Bak dedim Arsim`e hepsinin kalplerinin temizligi yuzlerine vuruyor. Bana beraber olma zevkini verdigin icin tesekkur ederim. Sen bizim bir parcamizsin tabiki bizimle beraber olacaksin dedi. Kosova`lilar Turkleri cok seviyorlar, Turkiye kelimesini duyduklarinda yuzlerindeki ifade hemen degisiyor. Iclerini mutluluk kapliyor. Guzel bir pazar gunu gecirdim Kosova`li vatandaslarimizla.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...