Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tuzla'da ucube bir üst geçit

Bayram tatilinde Tuzla'ya kızıma geldim. Bir çok yerini gezme ve görme imkanı buldum. Evden çıktım E-5 karayolunun kenarına geldim. Üst geçidin iki tarafının yola bağlantısının olmadığını gördüm, hayret ettim. Sanki yarım bırakılmış gibiydi. Buna rağmen tek tük de olsa yayalar geçiyordu. Ben de üst geçidi kullanarak karşıya geçtim. Yola indiğimde bir tabelayla karşılaştım. 'Özel Mülktür Girilmez' yazıyordu. Üst geçidi kullanan çarşı merkezine gitmek için E-5 karayoluna bir kaç kilometre yürümek zorunda kalınıyordu. Beni bir düşüncedir aldı, bu üst geçidin yapım hikayesi nasıldı, bu durumundan ilgililer ve yetkililer ne düşünüyordu. İstanbul gibi bir şehirde böyle bir ucube durum nasıl olabiliyordu?

Belediye başkanının AKP'li olduğunu iftar ilanlarından öğrendim. Uzun süredir de Belediye AKP'nin elindeymiş. Bu üst geçit olayına bir çözüm neden getirmemişler acaba. Burada yaşayan insanlar neden gerekli şikayet yada istekte bulunmamışlar ilginç doğrusu. Sanırım büyük projelerle uğraşmalarındandır.

Bir taksiye bindim, şoför;' Tuzla'nın merkezinde yaşayan Rumlarla Balkanlarda yaşayan Türkler mübadele edilmişler, merkez ve sahil kesimine göçmenler yerleştirilmiş, bizimkiler de yukarılara yerleşmişler' dedi. Sahilde indim, şoföre yirmi lira uzattım, üstünü vermeyince 'Taksimetre yok mu?' dedim.' Aynada 'diye cevap verdi. Şaşırdım. Şoförün benimle dalga geçtiğini düşündüm. Ertesi gün yine bir taksiye bindin, aynaya dikkatlice baktım. Gerçekten de aynanın sol üst köşesinde kırmızı harflerle ücreti yazıyordu. Demek önceki şoförün dediği doğruymuş. Ancak öyle de olsa yolcunun göreceği şekilde ücret yazması gerekirdi.

Kızım Toki'nin yaptırmış olduğu büyük bir sitede kiracı. Ben Toki'nin evsizlere ve dar gelirliler için konut yaptırdığını biliyordum. Bu sitede konut sahibi olanlar orta ve yüksek gelir grubuna mensuplar. Bu siteye yapılan harcama ile kim bilir kaç evsiz ev sahibi olabilirdi. Havuzlu ve lüx konutlar bunlar.

Tesaneler kısmını da gezdim. Burada çok sayıda ölümlü iş kazaları olduğunu geçmiş yıllarda medyadan öğreniyorduk. Sıra sıra dizilmiş tersaneleri görünce alınması gereken güvenlik önlemleri alınmış mıdır diye düşüncelere daldım. Buralarda mutad denetimler yapılıyor mu acaba, umarım yapılıyordur.

İşte Tuzla'da minik bir bayram hikayemiz.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..