Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Tuzlu Karamelli Çikolata

Yaz mevsimine merhaba dediğimiz şu günlerde “ Artık soğuk içecekler ve dondurmaları bol bol yazarım. “ cümleleri kuruyordum ki... Yine farklı bir ürünle karşılaştım. Tamam soğuk gıda üretimlerinin sezonu açıldı ama şu yeni ürünler de her zaman beni cezbediyor. Bu hafta köşemizin tatlı bir konuğu var, ay pardon biraz da tuzlu...

Daha önce hiç tuzlu çikolata yediniz mi?

Çikolatanın günümüzde çok fazla çeşidi var. Saymakla bitmez, malum gıda sektörü günden güne gelişiyor ve kendisini yeniliyor. Fakat bazı çikolata çeşitleri var ki çoğu kişi bilmez. Mesela ben16-17 yaşlarımdayken dedemin aldığı tuzlu çikolatayı görünce çok şaşırmıştım. Sanırım o da bilerek almamıştı, malum10-15 yıl önce tuzlu çikolata satışı ve üretimi pek yaygın değildi ülkemizde, hala da tam değil. Tuzlu çikolatayı yediğimde çok farklı gelmişti, sonra biraz daha yedim biraz daha derken bir paket çikolata bitti. Sanırım tuzlu çikolatanın mantığı şu: “ Aa bu ne ya, hmm tadı değişik. Biraz daha yiyeyim aa , iyiymiş. Bir tane daha... Aa bitmiş. “ Bu tepkileri iyi bilen, sektöre renk getirmek isteyen hepimizin yakından tanıdığı bir çikolata üreticisi “ Tuzlu- Karamelli” çikolata üretimiyle dikkat çekiyor.  Pek sevdiğimiz Napoliten , 33 gram ve mavi-yeşil bir ambalajla karşımızda. Tuz ve karamelin birlikteliği ve uyumu meşhur, e bir de çikolata girince işin içine...

Eskiden sadece yurt dışında üretilen bu ürünlerin yavaş yavaş ülkemizde de üretilmeye başlaması, tüketicilerin bilgi ve tat sahibi olması, bu tarz üretimlerin yaygınlaşması çok hoşuma gidiyor. Henüz tatmadım, aynı zamanda merak da ediyorum.  Gözlemlerime göre tüketiciler de böyle değişik üretimlere ilgi gösteriyorlar ve en az benim kadar meraklılar. Bakalım sevgili Napoliten, daha ne farklı tarzlarda karşımıza çıkacak?

Sağlıkla Kalın!

Not: “Ön yargıları kıran bir çikolatasın.“

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..