Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '20

 
Kategori
Şiir
 

Twist Kraliçesi Selma

Düğünden bir gün önce kız kınası yapılırdı köyümüzde

Bazen sözle söylenir oyun havaları bazen kasetçalarla

Atlı geliyor atlı, aman of gözde oyun havalarımızdı

Şermin ablanın kınası vardı tek katlı taş evlerinde

Biz de daha yeni delikanlıyız, seyirci tabi

Kızlarımız tuhaf tuhaf hareketler yapmaya başladılar

Kasetçalarda bir dans müziği, yeni bir oyundu bu

Köye kadar nasıl geldi hayret ettim ben bu işe

Twist dansıymış bu dansın adı, abidik, gubidik diyor

Selma gözdesiydi twist dansının

Bir sağ ayak havada hareketler yapıyor

Sonra da sol ayak aynı hareketleri yapıyor

Selma twisti döktürüyor, twist de gel sesiyle

Twist kraliçesi demeye başladım o günden sonra Selma'ya

Aradan yıllar geçti, evlilikler, çocuklar, torunlar

Baba evinde kalıyordum bir yaz günü yalnız

Şenol geldi evime elinde bir tepsiyle

Baktım bir küçük tepsi çılbır

Selma ablam yaptı dedi

Köy tavuğu ve kuru yufka ile yapılır

Tepsinin üstünde boş yer yok, her yer tavukla dolmuş

Arabamla Filyosa gidiyordum bir gün

Baktım durakta Selma hemen durdum

Hızla açtı kapıyı, oturdu ve kapattı kapıyı

Karım bile böyle havalı oturmamıştı 

Filyosa gidiyoruz, aldı eline telefonu konuşuyor

Karşı tarafa;'ben Filyosa gidiyorum İsmail Kaya ile' diyor.

Selma bu köyümüzün kızı, köyden gelin oldu şehirde yaşadı

Marifetlidir köyümün kızları bizim

Hem köyü de yaşadılar hem şehiri de

Geri gelen de olmadı çok şükür

Yuvalarının hanımı oldular, çocuklar yetiştirdiler

Ne mutlu bana ki aynı köyde doğmuşuz

Yolları aydınlık, geçimleri bereketli olsun.

 

 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..