Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '07

 
Kategori
Spor
 

Un joven espectacular ( * )

Un joven espectacular ( * )
 

Lionel Messi' ye son oynanan Sevilla maçında da hayretler içinde hayran kaldım. Henry ile devamlı alışverişte olan, takımı ofansif olarak kilitlendiğinde inisiyatifi eline alan ve spektaküler hareketlerden netice çıkarmayı başaran bir oyuncu portresi çizdi yine. Hele o attığı gol yok mu? Hangi derecelendirme yöntemini kullanırsanız kullanın ' zeka ' sözcüğünü kullanmadan işin içinden çıkamıyorsunuz. İşte Messi' nin son golünde kullandığı malzemeler:
1 - Beceri: Henry' nin hızlı gelen güzel pasını o kadar oyuncu arasında kontrol etmeyi başardı.
2 - Hız: Henry pası atarken yaptığı tavşanlara mahsus manevrayı ancak yavaş çekimde idrak edebildim. Topa vurmadan önceki hızlı hareketler de cabası.
3 - Zeka: Top kontrolünü sağladıktan sonra futbol zekasını konuşturdu ve hiç bekletmeden volesini yapıştırdı. Demin bahsettiğim ceza sahası içine koşusunu ancak ve ancak zeka küpü cep bilgisayarları yapabilir zaten. Bu iki şeyi biraraya getirdiğimizde anlıyoruz ki, Messi bu golünde zekasını bol kepçe kullanmış.

Barcelona için oldukça güzel izlenimler edindim. Dünyanın hali hazırdaki en elit bindirgeçlerini ( Zambrotta ve Abidal ) , en delici ve fizikli orta sahasını ( Deco, oynamayan Ronaldinho, oynayazan Dos Santos ve Toure Yaya ) ve en fantastik hücum hattını ( isimlerini yazmaktan bile diğer takımlar adına hicap duyuyorum ) barındıran bir kadro hakkında başka birşey de edinemezdim zaten. Rijkaard' la ilgili duyduğum endişeleri de duymamazlıktan geliyorum şimdilik.


Barcelona 2-1 Sevilla, goals highlight
<ı>Uploaded by dailysoccerblog_dot_net

(*):spektaküler bir genç
 
Toplam blog
: 8
: 636
Kayıt tarihi
: 25.09.07
 
 

Merhaba. Kayseri doğumluyum. Boğaziçi İktisat son sınıf öğrencisiyim. Spor, ekonomi ve politika üzer..