Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '18

 
Kategori
Güncel
 

Ustalar Ölmez...

Kendimi bildim bileli arapsaçına dönmüş zihnim, çocukluğumun usta iki isminin dün arka arkaya hayata gözlerini yummasıyla bir kez daha yerle yeksan oldu… Çocuk ruhumun bir yansıması olsa gerek bazı insanların ölmemesi gerektiğini düşünüyorum… Evet, ölümün tek gerçek olduğunu bildiğim halde hala böyle düşünüyorum… Ne yani şimdi “ Ben, eğitimciyim, tüccar değilim”  diyen Mahmut Hoca öldü mü? Peki ya turşu sirkeyle değil limonla yapılır diyen Kazım Usta? Bize gerçek sevgiyi, dürüstlüğü, adaleti, paranın uşağı olmamayı öğreten Yaşar Usta? Öğretmen olmama izin verilseydi eğer her ne kadar kurgu karakter olduğunu düşünseniz de herhalde Mahmut Hoca gibi bir öğretmen olurdum ben. Bunun günümüz koşullarında meali şudur; eğer özel bir okulda çalışıyor olsam kovulma ihtimalim neredeyse yüzde yüz. Tabi benim kovulmam kötü bir öğretmen olduğum anlamına gelmiyor. Özel okullar, bir öğretmen alanında ne kadar iyi olursa olsun maaş verdikleri bir öğretmeni değil, para aldıkları bir öğrenciyi tercih ederler öğrenci ve öğretmen karşı karşı gelirse. Elbette ki istisnalar vardır ama ne yazık ki istisnalar kaideyi bozmaz. Hani hayal bu ya olurda devlete atanırsam muhtemelen göçebe bir öğretmen olurdum.Her ne kadar demo ders aşamasında elensem de ki bu demo ders mantığını da anlamam hiç çünkü öğrencilerim haricinde birilerine anlatınca otomatik olarak kilitleniyorum ve başarısız oluyorum.Neticede ben tiyatrocu değilim. Her şeye rağmen çocuklara İngilizce öğretmeyi seviyorum…

Ve sevgili Aydın Boysan… Zekasını mizah ile birleştiren , mimarlığının yanı sıra kalemi kuvvetli, sadece rakı masasındaki değil tüm sohbetleri keyifli büyük Usta… Seni de kaybettik dün… Bazı kelimeler bazı insanlara hiç yakışmıyor… Hiç Münir Özkul’ u kaybetmiş olabilir miyiz biz? Yahut rakı kadehini havaya kaldırıp muzip muzip bize bakın Aydın Boysan’ı ? Ben, Aydon Boysan’ı çok geç tanıdım. Ve evet kabul ediyorum bu benim kaybım ve cahilliğim. Ama iyi ki bu değerli insanı geç de olsa tanımışım…

Bu yeryüzünden sanatıyla, insanlığıyla, adamlığıyla, mizahıyla, vatan sevgisi ile iki büyük Usta geçti… Eğer bu güzel memlekete kattığınız değerleri unutursak ki bu ancak yerle gök yer değiştirirse olur kalbimiz kurusun… İyi ki varsınız ve iyi ki bu varlığınız bu güzel memlekette oldu… Binlerce kez şükürler olsun…

 

05.01.2018

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..