Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '21

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Üşüyerek Uyanmak

Üşüyerek Uyanmak. Biz iki engelli arkadaş kader birliği yaptık ve tüm sorunlara karşı mücadele ediyoruz. Aynı evde kalıyoruz. Ben görme engelliyim. Arkadaşım yürüme engelli. Üşüyerek uyanmak. Şu aralar çok soğuk belediyeler dışarıda kalan vatandaşlarımızı sahipleniyor. Bu dönemde sokak hayvanları bile göz ardı edilmiyor. Yanlış bilmiyorsam Sayın Cumhurbaşkanımız salgın döneminde kimsenin elektriğin kesilmeyecek dedi. Sabahın beşinde bekir beni uyandırdı hava çok soğuk. Komşumuz olan engelli arkadaşımızı çağırdık meğer onunda elektriğini kesmişler. Bizde çağrı merkezini arayarak Elektrik kesintisini ihbar ettik.

Asılsız ihbarlar. Elektrik uzun zaman gelmeyince bizde soğuktan donunca çünkü eksi bir dereceli bir gece geçirdik. Çağrı merkezi sizden başka ihbar eden olmadığı için ihbarınız asılsız denildi. Bende tekrar kayıt açtırdım.

Komşumuzun elektriğin komşumuzu çağırdık. onada durumu anlattık çağrı merkezini aradı havanın soğuk olduğunu dolaptaki malzemelerinin bozulabileceğini ve birçok sıkıntısını anlattı. Engelli komşumuzu yarım Saat içinde telefonla aradılar elektriğini düzeltiler. Arkadaşımız bizim Şar telin direkteki kapalı halini görmüş. Ve görevliler arkadaşlarının ihbar kaydı oluşturmadıklarını bu mahallede bazı abonelerin elektriğini ödemediğini ve o yüzden direkten elektriğin kesme haklarının olduğunu iletiler. Ben tekrar çağrı merkezini aradım onlarda evet elektriğini ödemeyenlerin olduğu ve ulaşılamadığı durumlarda direkten elektriğin kesebileceklerini söylediler. Biz borcumuzu ödedik diğerlerinin borcu da bizi ilgilendirmez.

Ben tekrar ihbar kaydı oluşturdum. Birbirini tutmuyor beş ayrı görüştüğüm çağrı merkezi görevlileri çok farklı ve birbirini tutmayan ifadelerde bulunuyorlar. Zaten biz ilgili kurumlara yazıyla bildirdik. Biz ilk ihbarda bulunduğumuz halde ancak 15:30 da gelip elektiriğimizi açtılar. Bu tavır bize karşı bilerek isteyerek tasarlanarak yapılmış bir harekettir. Özellikle Cuma gecesi yapılıyor ki hafta sonu ciddi bir muhatap bulamayalım.

Başardılar. Arkadaşım ve ben oldukça üşüdük titredik gece yarısında başlayan bu mağduriyetimiz gün sonuna yakın giderildi. Yöneticilerimizin konuyu inceleyerek cezai işlemde bulunmalarını bekliyoruz.

Teşekkür. Bu arada biz herkese yazılı olarak durumumuzu anlattık. Hem üşüdük hem de kablolu internetimizi kullanamadık ve haberleşme özgürlüğümüz kısıtlandı. Cep telefonlarımızla birçok etkili ve yetkiliye ulaştık. Bizim elektriğimizi ihbarlarımız sonucunda mı yâda yetkililerin müdahalesi sonunda mı açıldığını bilemiyoruz. Arayan soran ilgilenip destek olanlara teşekkür ederim.

Bu yazıyı bir pazar sabahı yazıyorum ve kendime yeni yeni geliyorum ben şeker ve tansiyon hastasıyım arkadaşım ömrünü bir odanın içinde geçiren ve hareket kabiliyeti zayıf ve hareket edemediği içinde çok üşüdü. Bize bilerek isteyerek kışın ortasında gece yarısında bu zulmü reva görenlerin cezalandırılacağına inanıyorum. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..