Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '15

     
    Kategori
    Ekonomi - Finans
     

    Uygulamalı girişimcilik eğitimi-proje örneği

    Uygulamalı girişimcilik eğitimi-proje örneği
     

    KOSGEP EĞİTİM PROGRAMI


    GİRİŞİMCİ ADI SOYADI:  Abdullah YILDIZ

    İŞ FİKRİ                            : Kuru Bakliyat Paketleme ve Pazarlama

    İŞLETMENİN ADI           : Niksar Bakliyat

     

    BÖLÜM 1: GENEL BİLGİLER

    1.1 Girişimci

    Abdullah YILDIZ, 1957 Reşadiye Doğumluyum, Niksar’da ikamet ediyorum.

    İTÜ Kimya Fakültesi Mezunu, Kimya Mühendisiyim. Mesleki stajımı Turhal Süt ve Yem Fabrikalarında yaptım. 1981-1996 kereste ticareti, 1996-1999 TBMM’de Danışmanlık,

    1999-2004 Zirai İlaç Bayiliği, 2004-2009 Niksar Belediye Başkan Yardımcılığı yaptım.

    Fransızcayı temel (az) düzeyde biliyorum.

    Evliyim ve 4 çocuk babasıyım.

    1.2 İşletmenin Faaliyet Konusu

    Mesleğimin ilgi ve iştigal alanına giren temel gıda üretimi kapsamına giren; kuru bakliyat paketleme ve pazarlaması işidir. Kuru bakliyatın, özellikle de, Mercimek, Kuru Fasulye ve Nohudun, doğrudan tarımsal üreticiden alınması, tesiste temizlenmesi, kalibre edilmesi, ambalajlanması ve pazarlanması yapılmaktadır.

    1.3 İş Kurma Süreci

    İşe başlamazdan önce araştırmalar yaptık; gerek sahada tüketici bazında, gerekse diğer üretici firmaları inceledim. Bakliyat alanında Niksar’da düşündüğüm tarzda bir üretim tesisi bulunmuyor. Niktaş A.Ş toptan aldığı bakliyatı kendi mağazaları için paketliyor ve satıyor, ürünü dışardan ve büyük toptancılardan çuvallanmış olarak alıyor. Hâlbuki bizim tesisimiz, ürünün coğrafi özellikli olmasına özen gösteriyor. Niksar-Akkuş ilçelerinin ürünü olması öncelikli olacak şekilde ürün temini yapmak böylece de; farklı bir lezzetle, tüketicinin aradığı ürün olmayı hedeflemekteyiz.

    Girişimcilik kursuna katıldım ve Sertifikamı aldım

    Küçük Sanayi Sitesinde kiraladığım 155 m2’lik işyerinde gerekli tadilatları yaptım.

    Makine ve teçhizatımı temin ettim.

    Tesisin, hammadde ve mamul madde stok ambarlarını oluşturdum.

    Çalışanlar için soyunma odası, yemek ve dinlenme odası, lavabo-duş ve benzeri üniteleri oluşturdum. Büro hizmetleri ve yönetim odasını dışarıdan müstakil girişliolarak konumlandırdım.

    Gıda işletmelerinde gerekli olan, “Bulundurulması Zorunlu Personel Yetki Belgesi”ni Samsun Kimya Mühendisleri Odasından aldım.

    Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğünden üretim iznini ve ürünlere ait sertifikaları aldım.

    Ticaret ve Sanayi Odası kaydımı, Vergi Dairesi Kaydımı yaptırdım.

    Belediye’den İş Yeri Açma Belgemi çıkardım.

    Faaliyete geçtim.

     

    BÖLÜM 2:  GİRİŞİMCİYE / ORTAKLARINA VE İŞLETMEYE İLİŞKİN BİLGİLER

    2.1 Girişimci ve İşletme Ortaklarının Kişisel Bilgileri

    Adı Soyadı

    Abdullah YILDIZ

    Adresi

    Gaziahmet Mahallesi Bülbül Caddesi No.2/A Niksar-Tokat

    Telefonu

    0542 663 7772

    Faksı

    -

    E-Posta Adresi

    engincimby@hotmail.com

    Doğum Tarihi

    15.07.1957

    En Son Mezun Olduğunuz Eğitim Kurumu

    İstanbul Teknik Üniversitesi

    Kimya Fakültesi

    Bölümü

    Kimya Mühendisliği

    Mezuniyet Tarihi

    Temmuz 1980

    Katıldığınız Kurs, Seminer v.b. Programlar

     

    Yıl

    Programın Adı ve Konusu

    Süresi

    Aldığınız Belge

    2015

    KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Sertifikası Programı (İş kurulum süreçleri, Pazar araştırması, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Planı, Finansal Plan, İş Planı hazırlama ve sunumunda dikkat edilmesi gereken hususlar)

    70 Saat

    KOSGEB, Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Sertifikası

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Bildiği Yabancı Diller ve Dereceleri (Temel, Orta, İyi)

    Fransızca (Temel)

    İş Deneyimi

     

    Dönemi

    İşyeri Adı

    Görevi

    Çalışma Süresi

    1981-1996

    Yıldız Kerestecilik

    Sahibi

    15 Yıl

    1996-1999

    TBMM

    Danışmanlık

    3,5 Yıl

    1999-2004

    Aysa Tarım İlaç Bayii

    Ortak

    5 Yıl

    2004-2009

    Niksar Belediyesi

    Başkan Yardımcısı

    5 Yıl

     

     

     

    Diğer Nitelikleri

    Gıda sektörüne yabancı değilim, süt ve yem tesislerinde stajımı yaptım. Girişimci ve insanlarla diyalogu seven bir yapım var. İnsanları mutlu edebilmeyi ve başarıya odaklı çalışmayı seviyorum.

     

    2.2 Girişimci ve İşletme Ortaklarına İlişkin Bilgi Tablosu

     

    Sıra No

    Girişimci/

    Ortağın Adı Soyadı

    T.C. Kimlik Numarası

    Kurucu Ortaklık Payı

    Başvuru Esnasındaki Ortaklık Payı

    Cinsiyeti (K/E)

    Özürlü Statüsünde mi?

    Sahip Olduğu Mesleki Yeterlilik Belgesi

    Katıldığı Girişimcilik Eğitimi / Danışmanlık Programı/İŞGEM Adı

    Girişimcilik Eğitimi / Danışmanlık Programı Belge Tarihi

    1

    Abdullah YILDIZ

    25343339686

    100

    100

    E

    HAYIR

    Kimya Mühendisi

    Yeni Girişimcilik Uygulamalı Eğitimi

    KOSGEB, Uygulamalı Girişimcilik Katılım Belgesi

    21.12.2015

     

    2.3 İş Fikri ve Seçme Nedeni

    Gıda sektörü, özellikle de kuru gıda ve bakliyat, zorunlu temel tüketim maddeleridir. Kriz dönemlerinde dahi tasarruf edilemeyecek şekilde aile bütçelerinde yerini alır. Bakliyatın bir diğer özelliği, uygun şartlarda muhafazası kolay ve maliyeti düşüktür. Stoklu çalışmalara elverişlidir. Niksar yöresinde, Niksar yöresi ürünlerini markalaştıran herhangi bir firma henüz yoktur. Özellikle Niksar’ın küçük daneli yeşil mercimeği lezzet olarak emsalsiz bir üründür. Tanıtımını süreç içersinde yaptığımızda kalıcı şekilde pazardan pay almamız mümkün olacaktır. Özellikle Niksar ürünlerin, Niksar coğrafyasına has lezzetleriyle sunacağız. Kuru fasulye çok tüketilen ve çoğu zaman istenen lezzeti elde edemediğimiz bir üründür. İşletme olarak, hem kaliteyi yakalamak hem de sürekliliğini sağlamak hedefimiz olacaktır. Niksar ve Akkuş yöresinin kuru fasulyesinin lezzeti en büyük avantajımız olacaktır. Çabuk pişen Niksar nohudunun kalitesiyle tüketiciyi buluşturduğumuzda müşteri memnuniyetini yakalayacağız. Yöremizde, orta ve yüksek rakımlarda yetişen bakliyat, işletmemizin ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak potansiyele sahiptir. Köylüden ve üreticiden doğrudan bizzat evlerinden temin yöntemimiz, hem tarımsal üreticileri memnun edecek hem de işletmemiz, güvenli ürüne (hammaddeye) ulaşmış olacaktır. İş fikrimizin doğuşun da en güçlü nedenler bunlardır.

    2.4 İşletmenin Hukuki Statüsü ve Seçim Nedeni

    İlk kuruluşumuz şahıs firmasıdır ve kendi adıma kurdum. Gerek, karar alma süreçlerinin hızlılığı, gerek sermaye yapısının henüz küçük ölçekli oluşu, harcama kalemlerinde tasarruf, resmi işlemlerde zaman kaybının önüne geçilmesi, gelecekte gerektiğinde şirketleşmenin mümkün olması; başlangıç aşamasında şahıs firması olmamızın daha yararlı olacağı kanaatimizi oluşturdu.

    2.5 İşletmenin Misyonu

    Marketler zincirleriyle fiyat rekabeti edemeyebileceğimizin bilincindeyiz. Asıl amacımız, kalite ve lezzette öne geçmek, piyasa da kalite ve lezzetle yer edinmektir. Etten sonra mutfağın en değerli tüketim ürünü bakliyattır. Hedef kitlemiz olan ev hanımları, bakliyat tüketiminde lezzete büyük önem verirler. Yemeğe verdikleri emeğin karşılığını alamamak ev hanımlarının en çok üzüldükleri konudur. Bu nedenle, ev hanımlarının yüzünü ağartacak,onları mutlu edecek bakliyat ürünleri sunulduğunda, pazardan pay almamız kolaylaşacaktır. Misyonumuz; ürünlerimizde kalite, lezzet ve kolayca temin edilebilir olmaktır.

    2.6 İşletmenin Vizyonu

    Bakliyat paketleme ve pazarlama şeklinde girdiğimiz piyasada yeterince pay aldıktan sonra; müşterilerimizin beklenti ve talepleri doğrultusunda, ürün geliştirme ve yeni ürünlere yöneleceğiz.

    -Çalışan hanımların, bakliyata dayalı yemek yapmalarında süreden tasarruf etmelerini sağlamak amacıyla; haşlanmış, vakumlu paketlerde dondurulmuş, muhafazalı araçlarda müşteriye ya da satış noktalarına ulaştırılmış ürünlerle Pazar payımızı artırmayı planlıyoruz.

    -temel hedefimiz, müşteri memnuniyetini kalıcı kılarak ve yenilikçi yaklaşımlarla sektörde büyümektir.

    2.7 Kısa Vadeli Hedefleri

    -Ürünlerimizin, tanınırlığını her geçen gün artırarak, piyasada pay edinmesini sağlamak.

    -Ürünlerimize, müşterilerimizin güvenle ulaşabilecekleri bir ağ oluşturmak, geliştirmek.

    -Yatırıma harcadığımız sermayenin geri dönüşümüne; üretim ve işletme giderlerinin makul bir karla teminine yönelik satış politikaları geliştirmek.

    -Ürünlerimizin farkını, fark ettirmek. Marka değerimizi artırmak, aranan ürünlere sahip olmak

    -Verimli ve karlı bir işletme haline kısa sürede ulaşabilmek.

    2.8 Orta ve Uzun Vadeli Hedefleri

    -Ürünümüzün, suya atılan taşın oluşturduğu halkalar gibi yakından uzağa yayılmasını ve pazarının genişlemesini sağlamak temel hedefimiz. Bunun içinde; Ulaşmayı hedeflediğimiz, ürünlerimizi satmayı planladığımız şehirlerde, mahallelerde ev hanımlarına ürünümüzden ücretsiz deneme paketleri vererek, lezzet farkımızı fark etmelerini sağlayacağız.

    -Üretim artışımıza ve marka değerimizin yükselmesine paralel olarak, uygun şartlarda, satışta uzlaştığımız marketlerin raflarında yer almayı hedefliyoruz.

    -Yenilikçi, fark oluşturan, ev hanımlarının işini kolaylaştıracak yeni bakliyat ürünleri geliştirmeyi planlıyoruz. Haşlanmış, vakumlu, dondurulmuş bakliyat paketleri gibi.

    -Yöresel ürün avantajımızı farkımız olarak görüyoruz, kapasitemiz doğrultusunda sözleşmeli (ön anlaşmalı) çiftçilerimizle, bakliyat üretimi teşvik etmeyi düşünüyoruz.

    -Büyümemize paralel olarak, reklam ve promosyon faaliyetleriyle piyasanın bilinenleri arasına girmek istiyoruz.

    -Devletimizin, istihdamı geliştirmek amacıyla sağladığı imkanları ve işletme karlarımızı birleştirerek, tesisimizi daha da büyütmek geliştirmek kararlılığındayız.

    BÖLÜM 3: PAZAR BİLGİLERİ VE PAZARLAMA PLANI

    3.1 Pazarın Büyüklüğü, Hedeflenen Pazar Payı

    -Tüm bakkallarda ve marketlerde satılan en yaygın ürünlerin başında Bakliyat geliyor. Birçok marketler zinciri, kendi markasıyla fason ürettirdiği bakliyatı raflarında satıyor. İthal mi, yerli mi olduğunu bilmek mümkün değil. Kuru fasulye, mercimek, nohut genel adıyla paketlenmiş halde satılıyor. Pirinçte yöresellik (Tosya Pirinci, Osmancık Baldo pirinci vb.) önemsendiği halde, bakliyatta bu hususa dikkat edilmiyor. Halbuki, yöresel lezzet faktörü, bakliyatta daha belirgindir. Bu hassasiyeti öne çıkararak, pazarda yer edinmek istiyoruz. Küçük işletme olduğumuz için ürettiğimizi satmamız ve zaman içersinde kapasitemizi artırmamız için gerekli olan pazar payını sağlayabilmemiz en önemli hedefimizdir. Çorum Sungurlu’da Bakliyat üretimi yapan Baktat Firması yöresel bir firma olarak işe başlamış olmasına rağmen bugün ulusal ölçeği de aşıp, uluslararası piyasa da söz sahibi bir firma konumundadır. Baktat Firması örneğinde olduğu gibi, büyük hedeflere emin ve güvenli adımlarla yürümeyi; hormonlu büyümeyi değil, doğal ve kararlı büyümeyi tercih ediyoruz.

    3.2 Pazar Profili

    Pazar olarak, yakından uzağa halkalar yöntemini ve şehir merkezlerini hedefliyoruz. Niksar, Erbaa, Turhal, Tokat, Amasya, Sivas ve Samsun öncelikli hedef pazarlarımızdır. Oluşturacağımız, anlaştığımız satış noktaları aracılığı ile müşterinin kapısına ürünümüzü ulaştırmayı planlıyoruz. Mahallelerde, satış noktamızla anlaşmalı ev kadınlarının ürünümüzü tanıtmaları ve sipariş toplamalarını öngörüyoruz. Lezzet ve kalite öncelikli oluşumuz piyasada da var olan fiyat rekabetinden korunmamız için önemli bir avantajımız olacaktır. El broşürleri, tadımlık ücretsiz mini paketlerle yeni müşteriler kazanma, müşterilerimizi de elde tutma politikamız pazarlamada temel ilkemiz olacaktır.

    3.3 Rakip Analizi

    Bakliyat piyasasına, büyük işletmeler ve kuruluşlar söz sahibidir. Bizim bu dev firmalarla fiyat ve ciro rekabeti etme şansımız yoktur. Baktat yakınımızda olan en güçlü üreticidir. BİM, ŞOK, A101 Fason olarak ürettirdikleri bakliyat ürünleriyle piyasa da en azından kendi müşterilerinin ihtiyacını temin ediyorlar. Hatta yerel marketler bile, MARKA, NİKTAŞ vb. toptan aldıkları bakliyatı paketleme ünitelerinde paketleyip, kendi markalarıyla müşterilerine satıyorlar. Küçük bir işletme olarak bu firmalarla bugünden yarışmamız mümkün değil. Bizim derdimiz; firmamızın rantabl olarak sürdürülebilir ve bir adım ötesinde de büyüyen bir firma olarak hayatiyetini sürdürmesidir. Büyüme hedefimizin; rakiplerimizin güçlülüğünden olumsuz etkilenmemesi için, hammadde temininden, ürün kalitesinden, pazarlama modeline kadar; farklı yöntemler uygulayıp, farklı stratejiler geliştireceğiz. Ürünümüzle fark oluşturarak, rekabeti fiyattan kaliteye çekerek, işletmemiz için gereken Pazar payını edineceğiz ve büyüteceğiz.

     

    3.4 Pazarlama/Satış Hedefleri

    Ürün \ Hizmet

    Aylar

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    Mercimek

    1500

    1500

    1500

    1500

    1500

    1500

    2000

    2000

    2000

    2000

    2000

    2000

    Kuru Fasulye

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1250

    1250

    1250

    1250

    1250

    1250

    Nohut

     750

     750

     750

     750

     750

     750

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    3.5 Sektörel Gelişmeler, Fırsat ve Tehditlere İlişkin Değerlendirmeler

    Bakliyat sektörü, hareketli ve cirosu çok yüksektir. Kış, yaz her mevsimde tüketilen mutfakların temel girdisidir. Tarımsal üretimde, kuraklık vb. sorun olduğunda, ithalat kapıları açılmakta ve fiyatlarının normal ötesi artışı devlet politikası olarak istenmemektedir.

     

    Fırsatlar:

    -         Bakliyat ürünleri, tüm mutfakların vazgeçilmezleri arasında yer alırlar.

    -         Ev hanımları bakliyatta, fiyattan çok kaliteye ve lezzete öncelik ve önem verirler.

    -         Coğrafi özelliğimizden kaynaklanan lezzet farkımız önemli bir tercih nedenidir.

    -         Büyük işletmelerin ihmal ettiği boş bıraktığı alanlar Bakliyat sektöründe daha fazladır.

    -         Yenilikçiliğe yöneliş diğer sektörlerden daha geridir. Bakir bir alandır.

    -         Bakliyat çok fazla öne çıkarılmamış bir sektördür.

    -         Pirinçte olduğu gibi bir yöresel lezzet faktörü yaygınca kullanılmamaktadır. Kullanılması halinde Pazar payını olumlu yönde etkileyecektir.

     

    Tehditler:

    -         Marketler ve bakkallar; büyük toptancı firmalardan bakliyat ihtiyaçlarını satınalma alışkanlığındadır.

    -         Büyük firmaların üretim kapasiteleri yüksek, birim maliyetleri düşüktür.

    -         Piyasa belirleyiciler büyük firmalardır.

    -         Hammadde sıkıntısı halinde büyük firmalar çok kolaylıkla ithalat yapabilmektedir.

    -         Büyük firmalar, fiyat ve kalite anlamında çok fazla çeşit üretmekte, seçenek sunmaktadır.

    -         Büyük firmalar, ileri teknoloji kullanma imkanına sahiptir.

    -         Hammadde ve ürün stoku yapabilen büyük firmalar kriz durumlarına daha dayanıklıdır.

    3.6 Beklenmedik Durumlara İlişkin Öngörüler

    Beklenmedik durumlara hazırlıklı olmak gerekir.

    Kuraklık ve benzeri durumlarda, hammadde temininde oluşması muhtemel sıkıntıyı aşmak üzere stoklu çalışmayı planlamaktayız.

    Ürünün iadesi durumunda derhal değiştirilmesi ve üretimden kaynaklı bir hata ise özür dilenmesi, hatanın tekrarlanmaması için önlem alınması kararlılığındayız.

    Ekonomik durgunluk, talep daralması durumlarında; müşteri ağını geniş tutarak, fiyatlarda asgari kâr limitine yaklaşacak teşvik edici ıskontolarla nakit dönüşünü sürdürmenin gerekliliğine inanıyoruz.

    Sabit giderleri asgaride tutmak, birim maliyeti etkileyecek gereksiz harcamalara yönelmemek işletmemizin temel stratejisi olacaktır.

    Mümkün olduğunca nakit çalışmak, borçlanmamak ve uzun vadeli satışlar yapmamak, krizlere hazır olmak temel felsefemizdir.

    3.7 Ürün/Hizmet Tanımı

    İşletme, kuruluşta küçük ölçekli olacak ve yöresel ürünlerden mercimek, kuru fasülye ve nohudun; direkt üreticiden alınarak; temizlenmesi, kalibre edilmesi ve paketlenerek pazarlanmasını içermektedir. Niksar ve çevre ilçelerden temin edilecek bakliyat, kapasite artsa da ihtiyacı karşılayacak potansiyele sahiptir. Düşündüğümüz tarzda, yöresel bakliyata yönelik bir başka işletme yoktur. Özellikle, orta ve yüksek rakımdaki köylerimizde yetişen ürünler tercih edilecektir.

    Kuru fasulye:

    Pazarlamasını düşündüğümüz Niksar Dermason fasulyedir. Dermason fasulyesi, toprak özelliği ve kar suyu ile beslenerek yetişmesi, ince kabuklu olması, çabuk pişmesi ve lezzetli olmasından dolayı, tüketicinin en çok tercih ettiği fasulyedir. Uzun süre dayanır ve böceklenme riski çok azdır. Ülkemizde zaman zaman özellikle son yıllarda fasulye üretiminde verimsizlik yaşanmaktadır. Bu nedenle Kırgızistan, Arjantin, Çin, Kanada, Bulgaristan, İran, Polonya ve Moldova’dan ithal fasulye getirilmektedir. İthal fasulyelerin yerli fasulyelerden ayırt edilebilmesi için tane özelliklerine dikkat edilmesi gerekmektedir. İthal fasulyeler oval ve küçük tanelidir. Kabukları kalın olduğu için ıslatılsa bile geç pişmekte ve pişirilirken kabuk atmaktadır. Bizim, paketleyeceğimiz, pazarlayacağımız “Niksar Dermason Kuru Fasulye” lezzet olarak emsalsizdir.

    Mercimek:

    Yurdumuzun hemen her yerinde üretilen bakliyat çeşididir. Yeşil mercimek ve kırmızı mercimek olarak tüketilir. Mercimek, içerdiği yüksek protein (%20-31,6), vitaminler ve mineral maddeler nedeniyle insan beslenmesinde önemli bir yer tutar. Mercimek, ülkemizde en fazla yetiştiriciliği yapılan bakliyat türündendir. Dünya mercimek üretiminin yaklaşık olarak %65 - %70’i Hindistan, Türkiye ve Kanada tarafından yapılmaktadır. Türkiye’nin toplam dünya ihracatındaki payı %15,19’dur. Bizim, paketleyip pazarlamasını düşündüğümüz “Niksar Küçük Taneli Yeşil Mercimek”tir. Kendine has aroması ve lezzetiyle aranan bir ürün olup, mutfakların temel ihtiyacıdır. Kırmızı mercimeğin yerine ikame edilebileceği gibi, pilava katılmakta, farklı yemek türlerinde kullanılabilmektedir. Alışılması ve tadılması halinde, Niksar Küçük Taneli Yeşil Mercimeği, mutfakların vazgeçilemezi konumuna gelmektedir. Niksar ve çevre ilçelerde işletmenin ihtiyacını karşılayacak ürün yetişmekte olup, doğrudan ürteticiden temin edilmesi planlanmaktadır.

    Nohut:

    Ülkemizde, daha çok İç Anadolu, İç Karadeniz, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde yetiştirilen nohudun çok fazla çeşiti bulunmaktadır. Protein ve nişasta zengini tohumlardan faydalanıldığı gibi kuruyemiş 'Leblebi' olarak da tüketilir. Belirli yörelerden toplanan nohutlar kesinlikle karıştırılmamalıdır. Eğer karıştırılarak kullanılırsa danelerin bazıları pişmekte bazıları ise pişmemektedir. Niksar yöremizin nohudu, ince kabuklu olması, danelerden kolay sıyrılmaması ve lezzeti nedeniyle tercih edilmektedir. Paketleme ve pazarlama ürünlerimiz arasında yer alan “Niksar Nohudu” çabuk pişer, kabuk atmaz ve damak tadı mükemmeldir. Niksar ve çevresinde yeteri kadar tarımsal nohud üretimi vardır. Bizzat köylerden ve çiftçilerden doğrudan alım yöntemiyle teminini planlıyoruz.

    3.8 Ürün/Hizmet Fiyatının Nasıl Oluşturulduğu

    Ürün fiyatını oluştururken piyasa araştırması yaptık, market ve bakkallardan perakende satış rakamlarını elde ettik. Ayrıca, hammaddeyi temin fiyatımıza, işletme, üretim ve pazarlama maliyetlerini de ekleyerek; piyasa perakende fiyatlarından satıcı karını da düşerek toptan satış fiyatımızı belirledik. Doğrudan satışlarımıza ise, doğrudan satıştan gelen ilave maliyetleri eklemek suretiyle fiyat belirledik.

    3.9 Yer Seçimi

    Sanayi Elektriği ve alt yapısının olduğu küçük sanayi sitesinde, 155 m2 zemin, 50 m2 asma katlı işyeri kiraladım, Küçük Sanayi Sitemiz şehre yakındır. Gürültüden rahatsız olacak yerleşim birimi olmadığı gibi, makinelerde oluşacak bir arızada acil müdahale edecek ilgili uzman ekipler sanayi sitesinde kolaylıkla bulunabilmektedir. Hammadde ve mamul maddenin naklinde araçların kolaylıkla işletmeye girip çıkmaları kolay, otopark sorunu yoktur. Kiralar uygundur.

    3.10 Müşteriye Ulaşım Kanalları

    Müşteriye ulaşım, işletmenin yaşayabilmesi için en önemli faaliyet alanlarından birisidir. Ürünümüze yönelik müşteri motivasyonunun oluşturulması, müşterinin tutulması, piyasa da tutunmak, müşteri ile kurulacak sağlıklı ilet,iş,imle mümkündür. Bunun için, reklam çalışmaları önemlidir. Broşür dağıtmak, sosyal medyayı kullanmak, yerel basına ilan vermek, ileriki aşamalarda işletmenin hacim olarak büyümesi halinde ulusal basına yönelik çalışmalar yapmak, mini paketler halinde tadımlık promosyon ürün dağıtmak, ürünümüzdeki lezzet ve kalite farkını fark ettirmek için her türlü iletişim kanallarını kullanmak.

    3.11 Ürün/Hizmet Tanıtım Planı

    SIRA NO

    PAZARLAMA FALİYETLERİ TANITIM

    PERİYOT

    PERSONEL

    TAHMİNİ BÜTÇE

    1

    Broşür dağıtımı

    Ayda bir

    Pazarlama Elemanı

    500 TL/ay

    2

    Web Site Kurulması

    Haftada bir güncelleme

    Abdullah Yıldız

    200 TL/ay

    3

    Promosyon ürün dağıtımı (200gr/Paket)

    Üç ayda bir

    300 Adet

    Pazarlama Elemanı

    500 TL/ay

    5

    Yerel Gazete Reklam

    Haftada bir gün

    Abdullah Yıldız

    1000 TL/ay

    6

    -

    -

    -

    -

    7

    -

    -

    -

    -

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    BÖLÜM 4: ÜRETİM PLANI

    4.1 NACE Kodu:

    4

    6

    3

    1

    4.2 Üretim/Hizmet Sunum Sürecinin Aşamaları

    Hammaddemiz olan, Niksar ve yöresi bakliyat ürünlerini, bizzat tarımsal üreticiden doğrudan alım yapıyoruz. Pazara çıkarma sıkıntısı olmayan ve mümkün olduğunca peşin bedelle alım yapıldığından, fiyat Pazar fiyatının da altında gerçekleşmektedir. Mevsimsel gereklilikler ve olası hammadde sıkıntıları göz önüne aldığımızdan, stoklu çalışma esasına öncelik veriyoruz.  

    Ham ürün işletme silolarına girdikten sonra, ilk ünite olan; eleme, temizleme, kalibre ünitesinden geçerek, paketleme makinesine gider. Paketleme makinesi 1’er kg.lık paketler halinde ambalajlama işlemini yapar. Müteakiben, 16’şar kg.lık yani 16’şar adetlik koliler haline getirilir. Ürün stoklama kısmına geçen mamuller; pazarlamacıların talep ve yönlendirmeleriyle satış noktalarına sevk edilir. Müşteriye kadar ulaşan üründen, müşteri tepkisi takip edilir. Memnuniyet oluşturulmuş ise, sistem güzel çalışıyor demektir.

     

    4.3 İş Akış Şeması

    ÜRÜN HİZMET TEDARİK VE SATIŞ BÖLÜMÜ İŞ AKIŞ ŞEMASI

    1-     Hammaddemiz olan bakliyatın tarımsal üreticiden temini ve stoklanması,

    2-     Olası talep öngörüsü ve pazarlama bölümünden gelen sipariş miktarları dikkate alınarak, üretimin çeşitler arası denge sağlanarak paketleme ve mamul ürün stoklamasının yapılması.

    3-     Satış noktalarına pazarlama bölümünün talebi doğrultusunda sevkıyat yapılması.

    4-     Müşteriyle buluşan ürün hakkında olumlu ya da olumsuz tepkilerin değerlendirilerek, üretimin daha da iyileştirilmesi doğrultusunda adımlar atılması.

     

    HİZMET ÜRETİM VE TADİLAT BÖLÜMÜ İŞ AKIŞ ŞEMASI

    4.4 Üretim/Hizmet Sunum Teknikleri, Standartlar, Spesifikasyonlar

    İşletme olarak üretimimizi gerçekleştirirken, kullanılacak olan hammaddenin amaçladığımız gibi ‘yöresel özellikleri’ni taşımasına, tüm kalite standartlarına uygunluğuna dikkat ederiz, müşteriyi kullandığımız bakliyat ürününün lezzeti ve paketlemede gösterdiğimiz özen hakkında bilgilendirirken, müşteri memnuniyetinin %100 olması için işletme faaliyetlerini müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda şekillendirmekteyiz.  Müşterinin farklı beklentilerinin ne olduğu üzerinde çalışmalar yaparız ve müşterilerimizi satın alacağı, ürünlerimiz hakkında bilgilendiririz. Memnuniyet ölçümleri sürekli olarak yaparız. İşletmede çalışan personelin birbiriyle uyum içinde çalışmasına önem veririz. Sektördeki yeni gelişmeler ve teknolojiler işletmenin imkanları doğrultusunda takip edilerek işletmenin yenilikçi yapısını canlı tutarız. Ürünün standarlara uygunluk belgelerini almak, coğrafi işaret alabilmek için girişimde bulunmak, temel hedefimizdir. 

    4.5 Hukuki Gereksinimler

    Vergi kaydı yapıldı, vergilevhası alındı.

    Kimya Mühendisleri Odasından, Bulundurulması Zorunlu Personel Belgesi alındı

    Ticaret ve Sanayi Odası kaydı yapıldı.

    Ticaret Sicil Gazetesinde yayınlandı

    İl Tarım Müdürlüğünden, Üretim izni alındı.

    Belediyeden, İşyeri Açma Ruhsatı alındı

     

    BÖLÜM 5: YÖNETİM PLANI

    5.1 Organizasyon Şeması

    Hammadde Tedarik ve Üretim <><><-- yönetim--="">->->Pazarlama 

     

     

     

    5.2 Görev ve Sorumluluklar

    YÖNETİM:

    Müşterilere, tarımsal üreticilere ve personele karşı işletmeyi temsil eder.·  İşletmenin şu anki durumu ve işletmenin geleceği hakkında kararlar alır.·  İşletmenin bütçesini oluşturur ve mali açıdan gelişmelerini denetler.·  İşletmenin bütün faaliyetlerinde birinci derece yetkilidir.·  İş için uygun personel özelliklerini belirler ve iş tanımlarını yapar.·  İşletmede gerçekleşen tüm faaliyetlerin belirli bir plan organizasyon içerisinde gerçekleşmesinisağlar.·  İşçi sağlığı ve iş güvenliği için önlemler alınmasını sağlar.·  Haftalık, aylık, yıllık olarak işletme faaliyetlerinin bütçelenmesi ve bu bütçelere ulaşmak için çalışmalar yapar.·  Sektörel yeniliklerin takip edilmesi ve işletme personelinin bu bağlamda eğitilmesinitemin eder.·

    HAMMADDE TEDARİK VE ÜRETİM:

    Köylü ve çiftçilerle görüşmeler yaparak, kaliteli ürün tedarikinin sürekliliğini sağlar.·  Tarımsal üreticinin fiyat beklentisini; işletmenin maliyet hesabı ve piyasada son ürün satış fiyatıyla uyumlu olmasını temin eder, uzlaşı noktası bulur.·  Üretimde kalite standardının bozulmamasını, verimliliğin sürekliliğini temin eder.·  Pazarlama bölümünün müşteri odaklı taleplerine yenilikçi ürünlerle ve anlayışla cevap verir.·

    PAZARLAMA:

    Müşteri odaklı bir pazarlama anlayışı ile hareket eder.·  Müşteri memnuniyetini temine çalışır.·  Müşteriden aldığı tepki ve öneriler doğrultusunda üründe değişiklik önerisinde bulunur.·  Zamanında ve en uygun koşullarda müşteriye ürünü ulaştırır, siparişleri istene zamanda müşteriye ulaşmasını sağlar.·

    5.3 Görev Tanımlarına Göre Alınacak Personel Nitelikleri

    İşletmemizde çalışacak olan personele ait özellikler; 

    1 Adet; Ambalaj ve eleme, kalibre makinelerinde çalışmış deneyimli bir usta.· 

    1 Adet; Tedarik ve üretimde çalışacak, bedence güçlü yardımcı personel.· 

    1 Adet; Köylü ve çiftçi ile diyalogda başarılı bir satınalma elemanı.· 

    1 Adet; Seyahat etmesinde sakıncası olmayan B ehliyeti olan Panelvan kullanabilecek ve aynı zamanda pazarlamadan sorumlu olacak, MYO Pazarlama Bölümü mezunu 29 yaşından gün almamış Pazarlama elemanı.·

    1 Adet; İletişim becerisi olan, araçla dağıtımda ürünleri indirebilecek, çalışmayı seven, beden yapısı güçlü, 25 yaşından yukarı olmayan, pazarlamaya yardımcı eleman.

     

    BÖLÜM 6: FİNANSAL PLAN

    EK-1 - (6.1 Başlangıç Maliyetleri ve Diğer Başlangıç Giderleri)

     

     

     

     

    YATIRIM HARCAMALARI

    TUTAR (TL)

    AÇIKLAMA

    Bina-İnşaat Giderleri

       6.000

    Binanın işletme faaliyetine hazırlanası, sosyal alanlar.

    Ofis  ve Diğer Malzeme - Ekipman

    109.000

    Makine/ Ekipman Giderleri

    Kuruluş İşlemleri ve Harç Masrafları

          850

    İşletme kurulum masrafları.

    Beklenmeyen Giderler (%2)

       2.317

    Diğer kalemlerin toplamının (% 2)

    Toplam Sabit Yatırım

    118.167

     

     

     

     

     

     

                                        OFİS VE DİĞER MALZEME EKİPMAN

    MALZEME

    TUTAR

    AÇIKLAMA

    Tartılı, otomatik, paketleme makinesi

     25.000

     

    Eleme, temizleme, kalibre etme amaçlı makine

     27.000

     

    Boru, tesisat, yardımcı ekipmanlar, malzemeler

      5.000

     

    Büro mobilyaları,

      5.000

     

    Büro makine ve cihazları,

      5.000

     

    Dağıtım aracı panelvan tipi,

    40.000

     

    Ürün satın alma amaçlı seyyar elektronik kantar,

      2.000

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    T OPLAM

    109.000

     

     

     

    Kuruluş Giderleri

     

     No

    Kurum

    Gider Türü

    Ücret 

    1

    Belediye

    İşyeri Açma Ruhsatı

    300

    2

    Ticaret ve San. Odası

    Üyelik

    200

    3

    Kimya Müh. Odası

    Zorunlu Personel Belgesi

    175

    4

    Tarım İl Müdürlüğü

    Üretim İzin Belgesi

    175

    Toplam

    850

    EK-2 - (6.2 İşletme Giderleri)

    GİDER KALEMLERİ

    Toplam Harcama (aylık)

    % Sabit/Değişken

    Sabit Giderler

    Değişken Giderler

    İşletme hammadde ve malzeme giderleri

    14.750

    0/100

     

    14.750

    Kira

    400

    100/0

    400

     

    Elektrik

    500

    80/20

    400

    100

    Su

    150

    100/0

    150

     

    Telefon

    100

    90/10

    90

    10

    Personel(1Peronel)

    1.300

    100/0

    1.300

     

    Muhasebeci Ücreti

    50

    100/0

    50

     

    Kırtasiye Giderleri

    150

    60/40

    90

    60

    Pazarlama-Satış Giderleri

    (Kart Basımı, El ilanı.TV)

    300

    80/20

    240

    60

    Beklenmeyen Giderler (% 2)

    354

    20/80

    71

    283

    Toplam

    18.054

     

         2.791

    15.263

    GİDER KALEMLERİ

    1. Yıl

     

     

    2. Yıl

     

     

    3. Yıl

     

     

    4. Yıl

     

    İşletme hammadde ve malzeme giderleri

    177.000

    200.000

    250.000

    275.000

     

    Kira

    3.600

    3.800

    4.000

    4.200

     

    Elektrik

    10.000

    12.000

    13.000

    15.000

     

    Su

    1.800

    2.400

    3.600

    4.200

     

    Telefon

    1.200

    1.800

    2.800

    3.600

     

    Personel

    16.900

    33.800

    36.000

    60.000

     

    Muhasebeci Ücreti

    600

    1.000

          1.500

    2.500

     

    Kırtasiye Giderleri

    1.800

    2.000

    2.200

    2.400

     

    Pazarlama-Satış Giderleri,(Kart Basımı,El ilanı.TV)

    2.000

    2.000

    2.500

    2.500

     

    Beklenmeyen Giderler(%2)

    4.274

    5.175

    6.312

    7.388

     

    Kosgeb Kuruluş Dönemi Makina Desteği Farkı*

    94.000

     

     

     

     

    Kuruluş dönemi Makine Ekipman KDV Tutarı**

    19.620

     

     

     

     

    TOPLAM

    332.794

    263.976

    321.912

    370.088

     

                       

     

    EK-3 - (6.3 Nakit Projeksiyonları)

     

    AÇIKLAMA

    YILLAR

     

    İşletme Gelirleri

    1. Yıl

    2. Yıl

    3. Yıl

    4. Yıl

     

    İşletmenin  Gelirleri

    303.000

    350.000

    400.000

    450.000

     

    KOSGEB Kuruluş Donemi Hibe Desteği

    3.000

    -

    -

    -

     

    KOSGEB Makine Ekipman Hibe Desteği

    12.000

    -

    -

    -

     

    KOSGEB Genel Gider Hibe Desteği

    15.000

    -

    -

    -

     

    KOSGEB Makine Ekipman Kredi Desteği

    -

    -

    -

    -

     

    İşletme Gelirleri Toplamı

    333.000

    350.000

    400.000

    450..000

     

    *İşletme Giderleri

    332.794

    263.976

    321.912

    370.088

     

    **Gelir-Gider Farkı

    206

    86.024

    78.088

    79.912

     

    3. ve 4. yıllar giderlerinde KOSGEB sabit yatırım desteği geri ödemesi işletme giderlerinde tabloya işlenmiştir.

     

    * İşletme giderleri, firmanın tüm sabit ve değişken giderlerini kapsamaktadır.

     

     

    ** İşletmenin gelir gider farkı; gelirden yıllık bazdaki giderin çıkarılması ile elde edilmiştir

     

     

     

     

    YILLAR

    1

    2

    3

    4

     

    NAKİT GİRİŞLERİ  

    Özkaynaklar

    135.000

    -

    -

    -

     

    işletme Gelir- Gider Farkı

    206

    86.024

    78.088

    79.912

     

    Hurda Değer

    -

    -

    -

    -

     

    Yılbaşındaki Elde Değer

    -

    8.111

    8.500

    9.000

     

     

     

     

     

     

     

    Nakit Girişleri Toplamı:

    135.206

    94.135

    86.588

    88.912

     

    Nakit Çıkışları

    Sabit Yatırım Toplamı

        109.000

     

     

     

     

    İşletme Sermayesi (1.AY ISLT. GİD)

           18.054                                       

     

     

     

     

    Kred: Faiz Ödemeleri

            -

     

     

     

     

    Kredi Anapara Ödemeleri

            -

     

     

     

     

    Vergiler

    41

     

     

     

     

    Nakit Çıkışları Toplamı

    127.095

     

     

     

     

    YIL SONU ELDEKİ NAKİT

    8.111

    94.135

    86.588

    88.912

     

                           

     

    * Yatırım kredisi İşletme gelir gider farkında yer almaktadır. Bir önceki tabloda detayı vardır.

    EK-4 - (6.4 Üretim/Satış Hedefleri)

    Ürün \ Hizmet

     

    Aylar

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    Mercimek

    1500

    1500

    1500

    1500

    1500

    1500

    2000

    2000

    2000

    2000

    2000

    2000

    Kuru Fasulye

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1250

    1250

    1250

    1250

    1250

    1250

    Nohut

     750

     750

     750

     750

     750

     750

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

    1000

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    EK-5 - 6.5 Kâra Geçiş Noktası

    Ürün

    Birim Ürün Değişken Maliyeti*

    Birim Ürün Satış Fiyatı**

    Birim Ürün Başına Sabit Giderler

    Başa Baş Noktasındaki Üretim Miktarı ***

    Mercimek

    2.63

    5

    0.75

    0.32

    Kuru Fasulye

    6.63

    10

    0.75

    0.22

    Nohut

    3.63

    6

    0.75

    0.32

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    * Birim ürün değişken maliyet hammadde ve birim ürün başına düşen diğer giderler ele alınarak hesaplanmıştır.

    ** Satış fiyatımız piyasaya nüfuz etme ve piyasada tutunma fiyatı olarak belirlenmiştir. Mevcut üretim adetleri belirlenen satış fiyatları ile firmanın lokomotifini oluşturacaktır. Yapılacak olan özel ürünlerde prestij fiyatı oluşturulacaktır. Özel ürünlere geçiş için önce piyasada tanınma ve tutunma stratejisi ele alınmıştır.

    *** İşletmenin sıfır noktasıdır. İşletmenin hayatını sürdürebilmesi, mevcut sabit ve değişken giderlerini karşılayabilmesi için yapması gereken minimum üretim miktarlarıdır.

     
     

                                                                                            Birim ürün sabit maliyet

    (Başa Baş Noktasındaki
     Üretim Miktarı )                          
    =       _______________________                    

                                                                             (Birim ürün             -     (Birim Ürün
                                                                              Satış Fiyatı )                  Değişken Maliyeti)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    EK-6 - (6.6 Özkaynak ve/veya Diğer Kaynaklardan Sağlanacak Finansman)

    Şirket başlangıç Sermayesi, Öz kaynaklar. kosgeb Hibe Desteği.

     

    FİNANSMAN KAYNAKLARI

    Özkaynak

    150.000

     

    KOSGEB Kuruluş Donemi Hibe Desteği

    3.000

     

    KOSGEB Makine Ekipman Hibe Desteği

    12.000

     

    KOSGEB Genel Gider Hibe Desteği

    15.000

     

     

     

     

     

     

     

    TOPLAM:

    180.000

     

     

    PROJE SONU.

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 40803
    Kayıt tarihi
    : 28.02.08
     
     

    Kimya Mühendisi, Niksar-Tokat ..