Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Vade sonu Endeks yorumu

Gayet tabi bilindik bir oyun olarak vade sonlarında piyasalar yukarıda tutulmaya çalışılır. Fon yöneticilerinin yaz tatili masraflarını çıkarabilmek için daha iyi performans göstermeleri gerekli olabilir. 

Bugün geldim piyasaları açtım baktım ki sabah altı saatlerinde Avrupa heyeti tarafından gelen açıklamaların iyimserliği tüm piyasaları sarmış durumda. A ne oldu acaba dedim EFSF'nin bilançosunu 1 trilyon Euro’ya kadar yükselttilerde hepsini iç kaynaklardan Almanya mı karşılayacak. ( Öyle ya diğer ülkelerde para kalmadı havuza koymak için) Baktım ki yok bu olmamış; olan şu imiş ve güya piyasalar bu nedenle iyimserliğe bürünmüş. 

Avrupa'da büyüme istikrarını sağlamak için 120 milyar Euro’luk teşvik paketi açıklanmış; İlk etap 10 milyar Euro konacakmış sonrasında 60 milyar Euro ya çıkacakmış. Para kimden çıkacak yani 120 milyar Euroyu kim verecek belli değil. Neyse elime hesap makinesini aldım 120/27 yaptım 4.4 milyar Euro çıktı. Yani her ülkeye 4 milyar Euro teşvik geliyormuş da biz buna seviniyormuşuz. 

Siz kimi kandırıyorsunuz be? Daha dün Amerikalı bir bankanın tek başına 9 milyar Euro zarar yazdığını duyuyoruz. İspanya'nın tek başına ihtiyaç duyduğu rakam 100 milyar Euro’nun üzerinde. Sizin verdiğiniz o para küçücük Yunanistan’ın derdine çare olmaz. 

Dolayısıyla bu durumun piyasalar açısından geçici bir iyimserlik yaratmasını bekliyorum; çünkü İtalya ve İspanya tahvil faizlerini düşürecek bir adım zirveden çıkmadı. Zirveden çıkan bana göre Almanya'nın etkili bir politik başarısı oldu. Önce beklentileri yok etti. Sıcak bir çöl kızgınlığına bıraktı ortamı sonra hafifçe yüzlere üfledi, esintiyi duyan herkes Allah senden razı olsun dedi. Eğer beklentiyi yüksek tutup bir şey vermeseydi olayın sonunda kötü çocuk olacaktı. Kendilerini tebrik ederim. 

Geldiğimiz noktada iyimserlik havasının akşama zor çıkabileceğini düşünüyorum. Saat tam on ikiyi vurduğunda araba bal kabağına, muhafızlar fareye dönüşmeden saraydan ayrılın. 

Sevgiler; 

Son söz: PARA ASLA UYUMAZ;

 

Mustafa ÖZTÜRK

https://twitter.com/#!/Mosturk

 
Toplam blog
: 80
: 1013
Kayıt tarihi
: 16.04.12
 
 

İktisatçı; Yatırım danışmanı; Trend takipçisi  ..